Szigorúan ellenőrzött falatok - a hazai piac visszaszerzése...
hirdetés
Címlap / Otthon / Szigorúan ellenőrzött falatok - a hazai piac visszaszerzése a cél

Szigorúan ellenőrzött falatok - a hazai piac visszaszerzése a cél

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-01-18

Az idén 12. alkalommal adják át ünnepélyes keretek között a védjegyviselési jogot a termelőknek, illetve a termékeknek. A beérkező pályázatok közül 9 cég mintegy húsz terméke kapta meg az elismerést. A Magyar Mezőgazdasági Múzeum dísztermében rendezett gálára meghívást kaptak a védjegyes áruk "történelmét író" cégek képviselői, azaz a korábbi pályázók, köztük az elsőként nyertes cégek képviselői. Ennek kapcsán kérdeztük a KMÉ védjegy bíráló bizottságának elnökét, Gyaraky Zoltánt a védjegy történetéről és a magyar termékek piaci lehetőségeiről. 

A rendszerváltás hajnalán a nyugati élelmiszerek beáramlása nem csak a „karácsony előtti banán, narancs sorokat” tüntették el a hazai kereskedelmi gyakorlatból, de a mindennapi fogyasztásra szánt élelmek is addig soha nem látott választékban és mértékben kerületek a polcokra. A ’90-es évek végére azonban a nagy újdonságok is megszokottabbá váltak és egyben nyilvánvaló lett, hogy az arra érdemes magyar termékeknek valami hathatósabb marketing védelemre van szükségük a saját, hazai piacon. – kezdi a múlttal Gyaraky Zoltán.

A hazai termékek népszerűsítésére egyik első kezdeményezés volt az ITD Hungary által alapította Rendszeresen Ellenőrzött Kiváló Magyar Termék védjegy, amelyet aztán hamarosan az élelmiszerekre specializált Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy váltott fel. Az AMC Kht. vezetésével megkezdődött a szakmai, szervezeti, hatósági előkészítés, beleértve a jogi, műszaki technológiai részleteket, a pályázati rendszer kidolgozását. A KMÉ első bemutatkozása az 1998. évi FOODAPEST kiállításon volt, amikor is közel húsz termék kapta meg első körben a védjegyet.


A védjegy teljes mértékben megfelel a nemzetközi szabványoknak az átláthatóságtól az ellenőrzési lehetőségekig. A további követelmények között fontosabbak, hogy legyen legalább egy kimagasló tulajdonsága a terméknek, esztétikus és praktikus legyen a megjelenése – a csomagolása,  no és persze finom is legyen. Az is fontos, hogy az előállítás helyszíne olyan legyen, hogy folyamatosan - hosszabb távon - biztosított legyen a termék előállítása. A pályázaton súlyozott pontozásos rendszerrel értékelünk, összesen 20 pont érhető el, és 17,2 ponttól veszünk fel termékeket ebbe a körbe.

Az AMC évente 100-200 millió forint körül költ marketing- és reklámcélokra. Egy 2005-ben végzett felmérés szerint akkor a KMÉ védjegyes termékek ismertsége 30%-os volt a vásárlók körében. Ez az arány az AMC éppen most körvonalazott ambiciózusabb tervei szerint akár 2 éven belül meg is duplázódhat.

Elsősorban a hazai piac visszaszerzése a cél
: a korábbi 95-96 % -os részesedés aránya az uniós csatlakozás után 70-75 %-ra esett vissza, s az lenne a jó, ha ez legalább 80-85% lenne.


A védjegynek egyébként van idegen nyelvű változata is, illetve az AMC a külföldi szereplésein – kiállításokon, élelmiszeripari vásárokon – minden alkalommal népszerűsíti a ezeket a termékeket.

A december 7-i védjegyátadó gálán ismét bővült a kör, a védjegy most már több mint, 400 hazai terméken szerepelhet majd, s jelenti az élelmiszerek piacán a kiváló – és állandóan ellenőrzött – minőséget, finom ízeket. Reméljük, hogy mind több fogyasztót győznek meg majd ezek a termékek, hogy jó ár-érték arányt, ízléses csomagolást és a hazai ízt bizalommal kereshetik majd a védjeggyel jelölt termékek körében.

Lejegyezte: Pákozdi József

További információk: www.amc.hu

Kép: piqs.de: Heinz Hasselberg, Steinfurt - 249. Nudeln machen glücklich
Heinz Hasselberg, Steinfurt: 223. Kochen traditionell 3 :: Küchentradition




 
 
[ 2827 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x