Hogyan szerezz én-erőket a tanuláshoz?
hirdetés
Címlap / Otthon / Hogyan szerezz én-erőket a tanuláshoz?

Hogyan szerezz én-erőket a tanuláshoz?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-20

Az előző írásomban olyan praktikus tanácsokkal láttalak el, amelyekkel a tanulásod hatékonyabbá teheted. Ígértem, hogy egészen pontos leírásokkal segítelek abban, milyen gyakorlatokkal érheted el mindezt. Elsőként a koncentrációs gyakorlatok megdöbbentő erejével ismerkedünk meg. 

 

Rendezvénynaptár
Fussuk át, hogy a koncentrációs gyakorlatok milyen jótékony hatással bírnak!
  • erősödik a teljes személyiség összerendezettsége
  • fejlődnek én-erőink
  • összpontosulnak értelmi-gondolkodási erőink > mindezek olyan nyugalmi állapotot teremtenek, amelyek
  • érzelmi és hangulati életünkre is jótékony hatással vannak
  • intellektuális feszültségtűrő képességünk fokozódik
  • terhelhetőségünk növekszik
  • képessé válunk jobban elmélyedni valamiben (nem csak a tanulásban)

Húha! Ez már sok?
Mi az, hogy a személyiség összerendezettsége?...
Kérlek, ne rémülj meg: Rólad van szó. Gondolataidról, érzéseidről és a belőlük születő viselkedésedről – ahogy a környezeted tárgyaival és a benne élőkkel bánsz.
Mennyire tudod különböző helyzetekben kifejezni magad? Elsodornak az érzéseid? Dühtől, vagy könnyektől szenvedsz? Arra vágysz, hogy kevésbé lássa rajtad a világ aktuális érzéseidet? Szeretnéd, ha gördülékenyen és jól érthetően tudnál beszélni, írni? Gondot jelent, hogy egyes helyzetekben lefagysz? Vagy üvöltözöl, csapkodsz, csúnyán beszélsz?
MINDEZEKRE GYÓGYÍRKÉNT HATNAK A KONCENTRÁCIÓS GYAKORLATOK.

A koncentrációs gyakorlatok hatásukat tekintve 2 csoportba sorolhatók:
1. relaxációs gyakorlatokkal lazítani tudunk, a belső nyugalom elérése a cél;
2. tónusfokozó, aktivitást növelő gyakorlatokkal a kedvetlenség, fáradtság elűzésére törekszünk.

- Mi kell hozzá?
- Csak szándék!



Tegyél egy próbát! Mit veszíthetsz vele?

Előzetes ráhangolódásként böngészd a következő ábrát!

Lehetsz a szobában, vagy jó időben egy nyugalmas helyen a természetben – akár a kertben is.
Ha zárt térben végzed, előtte alaposan szellőztess ki.
Optimális egy a földre terített takarón törökülésben ülve a következő testtartást felvenni:

1. Relaxáló, lazító hatású gyakorlatnál:
  • lábak törökülésben,
  • kezeid az öledben egymásra téve és
  • hagyd, hogy a tested a kezeid fölé görnyedjen,
  • fejed is fölé hajoljon – így éred el a lazító hatást.

2. A fáradtság ellen ható, tónusfokozó gyakorlat:
  • Kiinduló helyzetként maradj törökülésben,
  • kezeidet helyezd a térdekre,
  • hátad, derekad egyenesítsd ki,
  • fejed is tartsd egyenesen a törzs vonalában.
  
A testtartás frissítő hatását fokozd néhány mély, egyenletes légzéssel: orron át kifújva és beszívva a levegőt, 8-10 légzőgyakorlattal kísérd a testtartást.
Próbáld követni a levegő útját: orrnyílástól a garat felé. Figyeld meg, hogyan hullámzik tested a levegő mozgásával:  a mellkas összehúzódik és kitágul, miközben a rekeszizom emelkedik, majd süllyed.
A FENTI GYAKORLATSOR 10 ÉV FÖLÖTTIEKNEK JAVASOLHATÓ.

A figyelem összpontosítása történhet 1 pontra való koncentrálással: fehér papírlapon lévő fekete pontra. Cél, hogy a szemed ne kalandozzon másfelé, maradjon ott, a pontnál.
Amikor ez már nem okoz gondot, továbbléphetsz egy elképzelt ponthoz. A már jól ismert pontot képzeleted felidézi és lelki szemeid elé idézi.
Valós tárgy szemmel történő körbetapogatásával fejlődhetsz tovább: figyeld meg a legapróbb részleteket is rajta.
Így később lehetővé válik, hogy ezt a tárgyat már csak a képzeleted idézze eléd.

A hallási figyelemmel való iskolázás egyik lehetősége: szólaltass meg egy kellemesen csengő üvegpoharat, egy gongot, vagy hangtálat; majd idézd fel magadban a hangját, közvetlenül a hang elhangzását követően: mintegy lelki füleddel kísérve a hang útját a légben.

Ezek a gyakorlatok hierarchikusan egymásra épülnek, fontos lépésről lépésre haladni velük. Épp ezért 18 ÉVES KOR ALATT NEM AJÁNLOTTAK.

Popper Péter: A belső utak könyve útmutatóul szolgálhat annak, aki mélyebb önismeretre vágyik. De 28 éves kor alatt nem kezdenék hozzá!

Nézzük, mit tegyen az, aki még csak 10 éves!
1 perces relaxáció > 10 éves kortól ajánlott
Ülő, vagy hanyatt fekvő testhelyzet; szemek csukva.
BELÉGZÉSKOR fölhúzom a vállaimat,
KILÉGZÉSKOR leengedem a vállaim és minden izmomat ellazítom.
BELÉGZÉS közben a kezeimet ökölbe szorítom,
KILÉGZÉSKOR kinyitom a kezeimet és ellazítom minden izmomat.
BELÉGZÉSKOR a lábfejemet pipálva hátra feszítem,
KILÉGZÉSKOR visszaengedem a lábfejem és az egész lábam ellazítom.
BELÉGZÉSKOR vállaimat fölhúzom s eközben a kezeimet ökölbe szorítom, a lábfejek pipálnak;
KILÉGZÉSKOR leengedem a vállaimat, kinyitom a kezeimet, visszaengedem a lábfejeket és valamennyi izmom hagyom ellazulni.
Egy mély légzést követően nagyot nyújtózom, kinyitom a szemeimet és kipihenten, felfrissülve ott folytatom, ahol abbahagytam.



RELAXÁCIÓ MÁR ÓVODÁSOKNAK IS: 5-10 ÉVES KORTÓL AJÁNLOTT

Veled is előfordul, hogy hirtelen nagyon mérges leszel? Van úgy, hogy haragodban legszívesebben földhöz csapnád a játékot, rugdosnád az asztallábat, vagy bántó szavakat kiabálnál? Történt már veled ilyen? Emlékszel, mennyire nehéz, kimerítő ez az állapot? Észrevetted, hogy ilyenkor semmi okos ötlet nem jut eszedbe, úgy eltölt a rossz érzés?
VAN EGY EGSZERŰ MÓD, AHOGYAN MEGSZABADULHATSZ ETTŐL A KÍNZÓ, FÁRASZTÓ ÉRZÉSTŐL. Figyelj jól, most megtanítom neked!

Helyezkedj el kényelmesen!
Amikor azt mondom, „MOST” – szorítsd jó erősen ökölbe a kezeidet.
És amikor azt mondom, „STOP” – lazítsd el az izmaidat, engedd le a kezeidet.
Próbáld érezni a különbséget a feszítés és lazítás között.
„MOST” - szorítsd. Nagyon jó.
„STOP” - lazíts, engedd el magad. Érzed a különbséget?
Gyakorold néhányszor. (3-5x) Próbáld minél több izmodat megfeszíteni, majd ellazítani. Érezd, hogy képes vagy az egész tested valamennyi izmának parancsolni.

Most már ismered a varázsszót: „STOP”.
Ha nagyon feszült vagy valami  vagy valaki miatt – ezzel a varázsszóval képes vagy bárhol és bármikor 1 szempillantás alatt ellazulni és megszabadulni a feszítő, rossz érzéseidtől.
Gyakorold minden nap, hogy egyre ügyesebben engedelmeskedjen a tested a varázsszónak.

A következő táblázatban összefoglalva áttekintheted a lényeget.


Végezz koncentrációs gyakorlatokat ÉN-ERŐID fejlesztésére!
Szóval relaxáljak, meg tónusfokozó gyakorlatokat csináljak?
Igen, és még számos játékkal is fejlődhetsz. Minden játék figyelmet, összpontosítást igényel, így maga a játék is spontán fejlesztő hatással bír.
A folytatásban ezekről olvashatsz majd: mit ajánlok kicsiknek és nagyoknak, gyerekeknek, felnőtteknek.

Ne feledd, várom kérdéseidet, tapasztalataidat, gondolataidat!


Bukovinszky Mária
fejlesztő pedagógus
www.kepesseg.com

Képek:
Ambro / FreeDigitalPhotos.net
www.morguefile.com





 
 
[ 4331 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x