A stressz kezelése 6 pontban
Címlap / Psziché / A stressz kezelése 6 pontban

A stressz kezelése 6 pontban

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-11-27

Sokan nem is tudjuk, hogy folyamatosan erős stressznek vagyunk kitéve, annyira megszoktuk, hogy a stressz a mindennapjaink része. Egészségünkre, szív-és érrendszerünkre, idegrendszerünkre, emésztésünkre, csont-és izomrendszerünkre, hormonjainkra, egyszóval egész szervezetünkre hatással van.  

 

Rendezvénynaptár

Az alábbi 6 pont segít, hogy a stressztől, mint vezető rizikófaktortól meg tudjunk szabadulni

 

A stressztől való szabadulás valójában a halállal egyenlő, az ember életének mindig része a stressz valamekkora szintje, a túlélés alapja, hogy folyamatosan ki vagyunk téve a világban megoldandó veszélyhelyzeteknek, ezért a teljes stresszmentesség soha nem lehet cél. Azonban a folyamatos és túlzott stessz, a szervezetünket folyamatos feszültségben tartja, és ez komoly megbetegedésekhez vezethet.  

1. Fel kell ismerni a változtatás szükségességét:

  • El tudjuk-e távolítani a stresszort? A stressz forrását akár el is távolíthatjuk, ha ez lehetséges, így megszőnik a stressz maga. 
    (Péld: Péter egy kollégája miatt volt folytonos stresszben. A kolléga nem elég, hogy nem dolgozott, de még folamatos hecceléssel is bántotta a munkatársakat. péter jelezte a gondot, és a kollégát elküldték a cégtől, így a stresszforrás megszűnt, a munkalégkör és a teljesítmény is javult.) 
  • El lehet kerülni? Ha a stresszforrás nem távolítható el, a strsszt magát el lehet kerülni, így is megoldhatjuk a helyzetet. 
    (Példa: Péter a fenti helyzetben nem tudja elérni, hogy a problémás kollégát kirúgják, de saját magát át tudja kérni a másik műszakba, így kevesebbet találkozik a problémás személlyel, aki - bár ott van - nem tud olyan erős hatást gyakorolni rá.) 
  • Tudjuk-e csökkenteni a stresszor behatásának idejét és erősségét? Ha a stressz mértékét csökkentjük, az is részleges megoldást nyújthat. 
    (Példa: Péter a fenti helyzetben nem a vezetőknek jelenti a kolléga viselkedését, hanem összefogva a kollégáival odaáll a problémát jelentő munkatárs elé, és együtt kinyilvánítják nemtetszésüket, és szankciókat helyeznek kilátásba, ha az illető folytatja a heccelést. Ezzel meg tudják előzni, hogy a problémás kolléga ártó tevékenységet folytasson) 
  • Tudunk-e új célt kitűzni? A célok fontosak ahhoz, hogy ne ragadjunk bele a stresszhelyzetekbe. (Péter kitűzi a célt, hogy valahogy megszbadul a problémás kolléga zaklatásaitól, és ezt végre is hajtja) 
 


2. Csökkenteni kell  a stresszre adott emócionális /érzelmi reakció intenzitását:

  • Nem reagálunk-e túlságosan? Ha úgy látjuk, vagy azt a visszajelzést kapjuk a környezetünktől, hogy a helyzetre való reagálásunk túl erős, érdemes lehet az erős érzelmi reakció okát felkutatni, hogy aztán elébe mehessünk a dolognak. 
    (Példa: Péter a fenti helyzetben amikor a munkatárs heccelni kezdi, esetleg megveri, vagy éppen kikészülve elszalad onnan. A túlzott reagálás miatt akár bajba is kerülhet.) 
  • Próbáljunk meg úgy tekinteni a stresszre, mint egy olyan helyzetre, amelyet meg kell oldani, s nem olyanra, amely le akar győzni! Ne kérdezzük: mi lett volna, ha?......
 

3. Meg kell tanulni, gyakorolni a stresszre adott fizikai és érzelmi reakció mérséklését:


Amikor valaki azt látja, hogy folyamatosan stressznek van kitéve, és sikerül tudatosítania a stressz forrását, alkalmazhat fizikai módszereket, hogy a stressz káros hatását mérsékelje. Ezek lehetnek (a teljesség igénye nélkül) 
  • mély lélegzés, izomlazítás, relaxáció
  • sport, mozgás, esetleg közdősport
  • egyéni terápia, amiben önismereti munkában feltárja a mélyebb okokat
  • zene terápia, biblioterápia (olvasás), filmek nézése, amelyben a hős meg tud szabadulni egy hasonló állapotból,festés, rajzolás, tánc, egyszóval a művészetek falszabadító ereje
  • túrázás, természetjárás, kisállatokkal való foglalkozás, 
  • baráti találkozók, ahol a feszültség oldására nem az alkoholt használják. 
  • természetes szerek, gyógynövények
  • gyógyszer(ek), feszültségoldók - ezeket csak akkor alkalmazzuk, ha a fentiek egyike sem vezetett eredményre
 

4. Erősíteni kell a test fizikai állapotát


Mozgás: A kerékpározás, a séta, a túrák, bármilyen sport, kocogás, jóga, egyszóval mindenféle mozgás ide tartozik. A legjobb feszültségoldó.
testi fittség: Dohányzás elhagyása, kávézás csökkentése, elhagyása, alkoholos italok elhagyása, cukros italok és ételek elhagyása, (Energiaitalok, stb..) 
Táplálkozás: Találni egy olyan módszert, amely a személyes testi állapotunkat a táplálkozáson keresztül jó állapotba hozza. Ez lehet mindenkinek eltérő, a ketogén diéátától kezdve, a mediterrán étrenden át, a testtípus szerinti táplálkozáson keresztül a vegetáriánus étrendig. 
Pihenés: Több, jobb, rendszeres alvás, a minőségi passzív pihenés amelyben az agy is ki tud kapcsolni, nem a stressz forrásánk "pörög", nagyon soakt tud jelenteni az egészség szempontjából. 
 

5. Törekedni kell az érzelmi állapot stabilitására:

Társasági kapcsolatok kiépítése, fejlesztése. Az ember akkor tud igazán hatékonyan létezni, hogyha emberek veszik körül. Még akkor is, ha a z extovertált / introvertált skála erősen introvertált oldalán foglal helyet, szüksége van kapcsolódásokra a túléléshez. Ölelésre, beszélgetésre, megértésre, szeretetre. Ha reális célokat tudunk kitűzni magunk elé, tudunk hozzá megfelelő társakat találni, akik támogatnak bennünket a célok elérésében, és eközben még folyamatosan önsimereti tudásunkat is bővítjük, sokkal boldogabb életet élhetünk, a stressz jóval kevésbé fogja befolyásolni mindennapjainkat. 
 

6. Célitűzések 
 

A célok határozzák meg, hogy mennyire tudunk boldogok lenni és sikeresen működni az életben. Minél nagyobb céljaink vannak, annál jobb teljesítményt nyújthatunk, ha a környezetünk segít minket a célunk felé haladni. Ezért fontos, hogy olyanokkel vegyük magunkat körbe, akik ezekben az ügyekben támogatnak, és nem további stresszforrást jelentenek számunkra. A célok pozitív stresszt, vágyakat, motivációkat jelentenek, melyek elérésekor örömet, megnyugvást, boldogságot érezhetünk, ha tudatosak vagyunk ezeket illetően. 
 

Az önsmereti munka, a terápiás folyamatok, a teljes élet és a minőségi időtöltések együtt adják az ember számára a káros stresszoroktól mentes, ugyanakkor eléggé izgalmas és tartalmas életet. 


 


Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 1093 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
 




x