5 Irodai trükk szemünk egészségéért
Címlap / Szépség-Egészség / 5 Irodai trükk szemünk egészségéért

5 Irodai trükk szemünk egészségéért

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-10-28

Szemünk számára a legideálisabb, ha kb. 5 méteres távolságra, magunk elé lefelé nézünk. Ez az úgynevezett kényelmes "szemtartás", ami nem jelent megerőltetést számunkra-persze erre nem mindig van erre lehetőség. 


Rendezvénynaptár

A modern technikai vívmányok: a számítógép, laptop, GPRS, kétségtelenül megkönnyítik életünket, ugyanakkor extra munkát jelentenek szemünknek, amelynek így folyamatosan fókuszpontot kell váltania.

Amikor közelebbre, például a képernyőre szegezzük a tekintetünket, szemünk azonnal alkalmazkodni kezd a helyzethez. Ez egy egészséges szemnek nem jelent problémát, ám miközben a monitor előtt dolgozunk, szemünk is folyamatosan „dolgozni” kényszerül. Nem csoda tehát, ha nap végére teljesen elfárad. Ilyenkor fejfájást tapasztalunk, szemünk éget és viszket, sőt a látásunk is vibrálhat.

Az alábbi 5 tanácsot észrevétlenül gyakorolhatjuk a számítógép előtt ülve. A fejfájást pedig megelőzi, ha naponta legalább egy almát megeszünk, és a gép előtt ülve legalább 2 liter vizet, vagy valamilyen gyógyteát elkortyolgatunk.

Néhány irodai trükkel azonban elejét vehetjük ezeknek a kínzó tüneteknek:

  • A monitort helyezzük úgy el, hogy enyhén lefelé kelljen néznünk, a nyakunknak és a szemünknek így a legkényelmesebb. A laptop képernyőjét is inkább kicsit hátrafelé hajtsuk, úgy jobbat tesz a szemnek. Ne aggódjunk azon, hogy valaki belenéz. Sokan emiatt alakítanak ki rossz tartást és rongálják szemüket a kézi számítógépekkel.
  • Ügyeljünk arra, hogy a monitor előtt tudatosan és gyakrabban pislogjunk, hogy elejét vegyük a szem kiszáradásának és elfáradásának. Ha úgy érezzük, hogy szemünk kiszáradt, akkor pótoljuk szabadon kapható műkönnyel, és ha tudunk, vásároljunk olyan monitort, ami nem zavarja ennyire szemünket.
  • Végül tartsunk szünetet, hogy átmozgassuk testünket, kinyújtózzunk és szemünket is pihentessük! A pihenő alatt végezzünk néhány szemkörzést, illetve ha tudunk, akkor torna gyanánt váltsunk gyorsan nézőpontot, például nézzünk át a szemközti házra, és a magunk elé tartott kezünkön lévő gyűrűre, vagy a körmünkre. A fejkörzés, bólintás nagyon jót tesz nem csak a fejnek, hanem a szemeknek is.
  • Legalább heti két alkalommal fogyasszunk olyan ételt, amiben - lehetőlet tengeri - hal található, mivel a halételek fogyasztása jótékonyan hat a szemeinkre.
  • Esténként célszerű szemeinket egy kényeztető pakolással befedni, hogy sokáig szolgálják éleslátásunkat. A szemek krumplival való befedése megszünteti a szem alá rakódott karikákat. A megfelelő szemránc krém használata, illetve a jó minőségű szemfestékek alkalmazása is ápolja a szemeket és környékét. A szemránckrémeket az urak is bátran felkenhetik!

Egyúttal ne feledjük, hogy  már a törvény is előírja, hogy nem tölthetjük egész napunkat a monitor előtt! Évente menjünk el szemorvoshoz, és figyeljünk látásunkra!

Kép: Gennaro Visciano - piqs.de

Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 1211 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 

/img/hirdetes/2021/9honap_banner-300x250-logo.jpg
 

Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x