5+5 fontos szemvédő szabály, hogy sokáig jól lásd a monitorodat!...
Címlap / Szépség-Egészség / 5+5 fontos szemvédő szabály, hogy sokáig jól lásd a monitorodat!

5+5 fontos szemvédő szabály, hogy sokáig jól lásd a monitorodat!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-05

A szemeinket fontos lenne óvni, sokan mégsem gondolnak erre. Bámulják a monitort, és meglepődnek, ha legféltettebb érzékszervük, a látásuk, egyszer csak lassan de biztosan romlani kezd. Ha tanácsainkat betartod, valószínűleg nem lesz soha szódásüveg-szemüveged, vagy centis kontaktlencséd.  

A szem minden nap számtalan információval szolgál nekünk. Észre sem vesszük, és használjuk, tudatunkra nincs is szükésg ahhoz, hogy pislogjunk, vagy hogy könnyet termeljünk. Szervezetünk legjobban és leggyorsabban regenerálódó szövete is itt található.

A felnőtt lassan tanulja meg, hogy hosszabban figyeljen egy pontra, a gyermek erre még nem képes. A látási problémák gyökere éppen az, ha valaki túl sokáig koncentrál egy pontra. Például, ha túl sok időt tölt a televízió, vagy a számítógép monitora előtt. Aki ezt a cikket olvassa, arra az utóbbi állítás legalább is nagy valószínűséggel igaz. Éppen ezért kérdeztünk meg egy optimetristát, hogy segítsen a HarmoNet olvasóinak.

  1. Soha ne vásároljunk szemüveget szemorvos, vagy optikus szakember tanácsa nélkül. A legtöbb szemüveg üzletben díjtalan, vagy nagyon kedvező árú szemvizsgálaton vehetünk részt, és segítenek a megfelelő szemüveg kiválasztásában.
  2. Mindig hordjuk a szemüveget, ha az fontos, de ne felejtsük a szemünkön, ha már nincs rá szükségünk. (Vezetéshez, olvasáshoz vett szemüveget csak arra használjunk, amire való)
  3. Olvasás közben körülbelül félóránként, monitoron való munka esetén gyakrabban, negyedóra-húszpercenként emelje fel tekintetét, és változtassa hirtelen a fókuszálás pontját. (Például nézzen ki az ablakon egy távoli pontra, majd hirtelen az asztalon heverő tollra, és így tovább)
  4. Használjunk olyan monitort, ami egészséges a szemnek. Soha ne ezen spóroljunk, különösen, ha a gyermeknek vásárolunk számítógépet. Néhány ram, vagy egy nagyobb memória később könnyen pótolható, de monitort ritkábban cserélünk. A monitort mindig a megfelelő távolságra helyezzük el magunk előtt, és helyes testtartással üljünk a gép előtt.
  5. Végezzünk időről időre szemtrona gyakorlatokat. Ilyet találunk különféle könyvekben is, (Például ha ide kattintunk >>) de egyszerűen magunk is kitalálhatunk ilyesmit. A szemkörzés, a fókusz váltás, vagy a szemzug masszírozása semmiképp nem árthat.
  6. Néha, ha fáradtnak érezzük a szemeinket, fürdessük meg! A fényfürdő igen egyszerű, főleg tavassszal. Arcunkat fordítsuk a fény, vagy a nap felé, és időről időre lassan forgassuk fejünket úgy, hogy a szemeinket simogassa a napfény.
  7. Ha szeretjük a játékos feladatokat, akár színekben is fürdethetjük a szemünket. A színfürdőhöz szükség lesz egy piros, egy kék és egy szürke felületre. Ilyet a természetben is könnyen találhatunk. Szegezzük mereven a pillantásunkat a színes felületre, majd csukott szemmel hirtelen a szürkén pihentessük meg. Az aszfalt szürkéje, a buszok kékje, egy házfal pirosa éppen úgy megteszi, mint néhány papírlap.
  8. Ha nagyon fáradtnak érezzük a szemeinket, akkor adjunk nekik egy kis "bioenergiát". Dörzsöljük össze két tenyerünket, egész addig, míg meg nem melegszik, és képzeljünk két tenyerünk közepébe egy-egy gyógyító fénylabdát. Helyezzük ezeket a fénylabdákat a szemeinkre, és tartsuk rajta a szemen egy kicsit a felmelegített tenyereinket. Addig végezzük, míg kellemes érzés.
  9. A béta karotin, az e vitamin és a B2 vitamin, valamint a foszfor a legfontosabbak a szemek egészségvédelme érdekében. Ha a szemei fáradtabbak, gyengébbek, fogyasszon olyan készítményeket, vagy olyan ételeket amikben ezek a vitaminok nagyobb számban előfordulnak. (Kifejezetten szemóvó készítményeket is vehetünk a gyógyszertárakban!)
  10. Legalább 3 évenként ellenőriztessük szemeinket, ha számítógép előtt dolgozunk. Ilyenkor a szakértő tanácsokkal akár a szemüveg viselését is megelőzheti egy kis szemtorna gyakorlattal, vagy pihenéssel.

Szemeit nem csak tornával, hanem különféle pakolásokkal is kényeztetheti, de az is jó lehet, hogyha agytréninggel, vagyis fény-hang készülékkel lazítja minden nap agyát és szemeit. Néha egy-két napos szemfesték mentes nap is jól jöhet, különösen a hölgyeknek.

HarmoNet tipp: Legszebb érzékszervünk >>>

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 7297 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x