Masszázs toplista: A sport- és svédmasszázs
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Masszázs toplista: A sport- és svédmasszázs

Masszázs toplista: A sport- és svédmasszázs

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-12-03

Ezt a két masszázsformát ismerjük talán a legtöbben, hiszen ezt látjuk az olimpikonok masszőrétől, a focimeccsek edzésein ellesett pillanatokban, de ez a legelterjedtebb a különböző fürdőkben is. Valójában egy viszonylag újfajta masszázsról van szó, a tizenkilencedik században egy svéd gyógytornász dolgozta ki a fogásait. 

Igaz, hogy a "klasszikus masszázsnak” is nevezett technikát csak a XIX. században dolgozta ki Per Henrik svéd gyógytornász és J. Georg Mezger holland orvos, az azonban vitathatatlan, hogy gyökere egyértelműen az ókori görög-római kultúrában keresendő. A hazánkban legismertebb, legelterjedtebb masszázs forma. Az „utca embere” többnyire ezt érti masszázs alatt. 

Sorozatunk előző része:
A nagy masszázs körkép

A svédmasszázshoz fontos a meleg, nyugalmas helység. A masszőr a kezét olajjal melegíti fel (legjobb a napraforgó-, a bogáncs- vagy kókuszolaj, de legalább ilyen jó a lazító hatású szantálfa-, jázmin- vagy mandarinolaj) Az alapmasszázs simító, gyúró, csipkedő és ütögető fogásokból áll. A kezekkel nyomni, ütni és görgetni lehet, a kéz élével veregetni, az öklökkel dobolni. A svédmasszázs a harántcsíkolt izomrostokra egy gátló mechanizmuson keresztül tónus csökkentőleg hat. Javítja az artériás keringést, illetve a vénás- és nyirokvisszafolyást. Ez különösen az ülő és álló munkát végzőknél lényeges. Ha a nap végére az alsó végtag a boka környékén megdagad, mindig nedvpangásra hívja fel a figyelmet. 

A mozgásszegény életmód egyik következménye, hogy egyes izomcsoportjainkat nagyon ritkán, illetve soha nem használjuk. A rossz tartásból kifolyólag megbomlik testünk izomegyensúlya: egyes izomcsoportok megnyúlnak, mások megrövidülnek. A rossz szöveti anyagcsere, a túlterheltség, és a harántcsíkolt izomzat tartós hosszváltozása fájdalmas csomókat eredményez az izmokban. Ezek a szöveti elváltozások helyi és kisugárzó fájdalmat okoznak a test egész területén. A svédmasszázs alkalmas az izomcsomók (un. miogelózisok, vagy triggerpontok) oldására. A teljes testmasszázs a különböző reflexmechanizmusokon keresztül az egész szervezetre hat. Serkenti a kiválasztó szervek működését, ezáltal a szövetek regenerációját. 

Nem elhanyagolható a pszichés hatás sem. A ritmikus gyúrófogások, és a test harmonikus ringása nyugtatólag hat az idegrendszerre. Néha viszont erős érzelmi reakcióval kell számolnunk, amelynek kiváló tisztító hatása van. (Például elsírja magát a masszírozott személy, ami teljesen természetes folyamat lehet, nem szükséges visszafojtani, ilyenkor bátran kisírhatjuk magunkat.)

A svédmasszázs ajánlott:
  • reumás betegségek,
  • neurológiai zavarok,
  • műtétek, sérülések okozta mozgásszervi problémák,
  • szívpanaszok, magas vérnyomás,
  • bronchitis, légzési problémák
  • pszichoszomatikus problémák,
  • tartáshibák,
  • csigolyák menti izommerevség,
  • gyermekek fejlődési rendellenességei ellen.
Öltözék: fürdőruhában vagy anélkül

Sportmasszázs

A klasszikus svédmasszázsból fejlődött ki és vált önállóvá a sportmasszázs. Alapos anatómiai tudást igénylő masszázsfajta, amelyet profi és hobbisportolóknál is egyaránt alkalmazhatunk. Ha valaki nem teljesen biztos abban, hogy nincs izom, vagy csontrendszeri sérülése, a masszőrhöz fordulást előzze meg egy röntgen. A jó masszőr erre fel is hívja a figyelmet, ha szükségesnek ítéli!

Három típusa van:
  1. A versenyre felkészítő masszázs: rövid, gyors tempójú, intenzív gyúrás, amely fokozza az izmok tónusát, vérbőséget okoz. Növeli az izomszövet hőmérsékletét és rugalmasságát, ezáltal előkészíti az izomzatot a terhelésre. Közvetlenül a verseny, vagy játék előtt végzik, és célszerű nyomelemeket tartalmazó krémet használni hozzá.
  2. Korai regeneráló masszázs: a salakanyagok mielőbbi eltávolítását célzó, lágy masszázsfajta. Leginkább a manuális nyirokmasszázs fogásait alkalmazzuk. Közvetlenül a verseny után végezzük, és célszerű nyomelemeket tartalmazó krémet alkalmazni, illetve sok folyadékot inni.
  3. Késői regeneráló masszázs: az izmok regenerálódását és a megfelelő izomtónus visszanyerését célozza. A versenyt követő időszakban, illetve edzések között alkalmazzuk. Célszerű ásványanyagokat tartalmazó krémet alkalmazni (pl.: nawa Basic)

Ebbe a körbe tartozik még a népszerű – fogyókúra kiegészítéseként is használt nyirokmasszázs - egy rendkívül lágy és óvatos masszírozó forma, mely felfrissíti a nyirokáramlást. A nyirokrendszer immunrendszerünk antisejtjeinek szállításáért felelős. Beteg vagy gyenge nyirokcsomók hiánybetegségek, duzzanatok megjelenéséhez vezethetnek. A masszázs gyorsítja a testnedv áramlását, erősíti a nyirokrendszer ellenálló képességét, salaktalanítja a kötőszövetet, megszünteti az elzáródásokat, jótékony hatással van az anyagcserezavarokra, regenerál, sőt még, nyugtat is. Ezt is, mint a korábbi kettőt, csak szakképzett masszőr végezheti.

Sorozatunkat a MA-URI masszázs ismertetésével folytatjuk 

Hartmann Ferenc
A kép a Hotel Caramellben**** készült.



 
 
[ 4874 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x