Popsi és comb? Robbantsd a zsírt! 5+1 fogyasztó titok a kocogásról...
Címlap / Szépség-Egészség / Popsi és comb? Robbantsd a zsírt! 5+1 fogyasztó titok a kocogásról

Popsi és comb? Robbantsd a zsírt! 5+1 fogyasztó titok a kocogásról

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-05

A legjobb zsírégető módszer - egyúttal a legjobb mód arra, hogy fittek maradjunk, a futás. Nem könnyű rászokni, de ha valakit elkap a hév, akkor nehezen hagyja abba. Mert futni bizony eufórikus érzés, ha túljutsz a kezdeti kifulladáson. A futógép helyett érdemes inkább egy jó cipőt és egy jó futó útvonalat találni. 

A futás a fiatalság titka. Sokan nem tudják, hogy a fittség örök elixírje valójában a kocogásban rejlik. A rendszeres és hosszabb kocogásban. A futás endorfint szabadít fel a szervezetben, ettől az emberek – ha túljutnak a kocogás kezdeti nehézségein – élvezni kezdik az egészet.

Tudtad, hogy vannak olyan emberek, akik „futás függők”? – Ők képtelenek futás nélkül élni, még akkor sem állnak le, ha izületeik, vagy szívük miatt már nem ajánlatos a nagy igénybevétel. 


HarmoNet tipp: Fuss, hogy tiszta legyen a lakás >>

1. titok: Az agynak jót tesz!
Azok, akik futnak, sokkal jobban és gyorsabban gondolkodnak, sokkal kreatívabban működik az agyuk, és sokkal optimistábbak nem futó társaiknál. A kreatív képességek nem csak jobban, de gyorsabban is meg tudnak nyilvánulni a futóknál.

2. titok: Kondiban tartja a szív és érrendszert
A futás során fokozódik a szív teljesítménye, nő a tüdő kapacitás, csökken, illetve harmonizálódik a vérnyomás, sőt csökken az érelmeszesedés hátterében álló „rossz koleszterin” szintje is. A végtagok vérellátása javul, a véráramba több oxigén jut, és ettől fiatalabbá válik az egész szervezet. (Az öregedés egy fajta oxidáció. Ha oxigént vesztünk, öregszünk.)

3. titok: A legjobb zsírbomba
A futás a legjobb mód a fogyókúrára! Nem csupán tartós fogyást eredményez, a jojó effektus nélkül, hanem rendben tartja az emésztést is. Az éhségérzet csökkenése mellett nő az energia felvétel, így helyes, arányos táplálkozással kombinálva nem is kell más a fogyókúrához. Minél nagyobb izomtömeget mozgatunk meg, annál nagyobb a szervezet energia felhasználása, a futás esetében ez kimagasló hatásfokú. A testzsír arányának legoptimálisabb szintjét futással érhetjük el.

4. titok: Javítja a szexuális képességeket
Egy 1999-es amerikai kutatás szerint a rendszeresen kocogó férfiak vérében magasabb a tesztoszteron – a férfihormon –szintje, így sokkal kevésbé hajlamosak a potencia problémákra, szexuális élményeik intenzívebbek, kevésbé fulladnak ki az aktus közben. A rossznyelvek szerint könnyebben futnak a szoknyák után is. Ám jó ha tudják, hogy a kocogó nők is felveszik az iramot. A kocogással ugyanis a változó korra jellemző tünetek többsége enyhíthető, megelőzhető, illetve a kocogók csontsűrűsége jóval nagyobb, mint passzív társaiké, tehát kevésbé hajlamosak a csontritkulásra is.

5. titok:  Majdnem a legtöbb izmot mozgatja meg!
Az úszás az egyetlen sport, aminél több izmunk mozdul meg, mint a futásnál! Ugyanis több mint 70 izom összetett munkáját jelenti a kocogás. Ettől alakunk sokkal szebbé, ruganyosabbá, testünk mozgékonyabbá válik. Energiával telik meg a szervezet, ellenállóbb lesz a betegségekkel szemben is.

Tiltó tanácsok: Szívbetegek, csontritkulásban szenvedők, idősek, izületi problémákkal küzdők mielőtt kocogó programba kezdenének, kérjék ki kezelőorvosuk véleményét! 


5 fogyasztó tipp kezdő futóknak:
  1. Ha futni kezdünk, mindenképpen állítsunk fel egy fokozatos terhelési programot, hogy ne egyből iszonyú izomlázzal induljon a sportolás. 5 perc oda és ugyanennyi vissza sík terepen épp elég elsőre. Naponta növeljük a futás idejét két perccel, míg el nem érjük a fél-egy órát, időnktől függően!
     
  2. Beszéljük meg egy kedves szomszéddal, baráttal, vagy egy régebb óta futóval, hogy együtt futunk, hívjuk egymást, így kevésbé csökken a lelkesedés egy kicsit hidegebb időtől, vagy fáradtabb nap után.
     
  3. Vegyünk jó futó cipőt és ne fussunk sokat betonon, vagy túl egyenetlen talajon. Sokan futnak a Margit szigeten, vagy Debrecenben a Nagyerdőben, Szombathelyen a csónakázótó körül. Minden városban lehet jó helyet találni, ha keressük!
     
  4. Futás közben ügyeljünk a helyes tartásra, fussunk egyenes háttal, mert ha görbén futunk, megterheljük gerincünket. Behajlított karunk a vállból mozgatva a futás irányával párhuzamos.
     
  5. Vásároljunk speciális futó-melltartót, így a mell izmai nem ereszkednek meg, nem „lebegnek a cickók”, és fittek, szépek maradnak melleink. 

Futás után mindig tusoljunk le, kenjük be bőrünket tápláló krémmel, és frissen, üdén folytassuk a napot! 

Váraljai

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 25466 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x