Agykárosultak kontinense?
Címlap / Szépség-Egészség / Agykárosultak kontinense?

Agykárosultak kontinense?

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-05

A vegetáriánus étrend megnövelheti az esélyét a születési rendellenességeknek - derül ki egy ír kutatásból. Ez a kijelentés minden szülő, kismama rémálma. Alapja persze nem sok. Vélhetőleg megvizsgáltak megint ötven embert, levonták a tanulságot. Egy adott helyen, településen, egy adott ország környezeti hatásai mellett. Ki finanszírozza a nem alapos munkát végző kutatókat? Kicsit részletesebben is vizsgáljuk meg, a vegetarianizmus védelmében! 

A vegetáriánus étrend megnövelheti az esélyét a születési rendellenességeknek - derül ki egy ír kutatásból. A vizsgálat kimutatta, hogy a főként tojásban, húsban és tejben megtalálható B12 vitamin hiánya velőcső-rendellenességet okozhat a születendő gyermeknél. Akiknek hiányzik a szervezetéből ez a vitamin, azoknak a csecsemőjénél 2,5-szer nagyobb eséllyel alakul ki valamilyen rendellenesség.

A tanulmány így például a részleges bénulással járó nyitott gerincet, illetve az agy rendellenes működését is a vega étrend rovására írja. (Erős kijelentés, jó lenne alátámasztani, hiszen egy leendő édesanya egy ilyen kijelentés alapján vélhetőleg infarktust kap!)

A szakértők szerint a hiányt pótolni nem elég a terhesség alatti vitaminszedéssel, hanem azt már jóval előtte el kellene kezdeni. – írja a Medipress az ír kutatásról. A végső meglátás persze nagyon is helyes. Az egészséges életmódot nem elég várandósság idején kialakítani!

Szóval a vegetarianizmus hatására agykárosultakká, születési rendellenességekkel rendelkezővé válunk? India kisebb kontinens méretű, a vegetarianizmusnak évezredes hagyománya van, az ír kutatók a steak és hurka között megvizsgálták már táplálkozásukat?

HarmoNet tipp: Hogyan állj át húsevésről a vegetáriánus étkezésre? - Tippek leendő vegáknak >>

A vegetarianizmus védelmében

Bár az ember fogazata a mindenevő táplálkozást mutatja, ez pusztán azért lehetséges, mert egy fedetlen csontként a fog, vele belül a dentin és kívül a zománc könnyebben és gyorsabban képes alkalmazkodni, idomulni a környezeti hatásokhoz és táplálkozási szokásokhoz.

Az ember, mint felegyenesedett négylábú, bélrendszere ezzel szemben egészében a növényevő emlősökéhez hasonlatos. A bélrendszer hosszú, kanyargós, és igen jól struktúrált. Emésztésünk olyannyira aprólékos és fejlett, hogy pusztán az étkezésünk alakításával egészségesek és fittek lehetünk.

A tisztán növényi táplálkozás természetesen rejthet kockázatokat, de a tejtermékek fogyasztása legtöbb ember számára kiváló lehetőség a hiányok pótlására. Ha valaki nehezen emészti a tehéntejet, ihat kecske, vagy juhtejet is. Esetleg higíthatja a tehéntejet vízzel, vagy fogyassza feldolgozva. Ha a bolti pasztőrözést nem bírjuk, érdemes piacon vásárolni és forralni a terméket. A tej ugyanis tiszta élelmiszer az állatnak tiszta részéből és megölése nélkül kapható meg. A tejből készült termékek jó része nagyon egészséges, a túró, sajt, joghurt házilag is előállítható kis türelemmel, odafigyeléssel.



A tejben lévő vitaminok, kálcium és egyéb nyomelemek rendkívül fontosak a szervezet számára
, valóban nem érdemes elhagyni ezért. Ennek ellenére van, aki még a tejtermékek fogyasztása nélkül is fitt, erős és egészséges, szervezete jól bírja növényi táplálkozást. Noha tej az, ami az agy számára a kognitív folyamatokhoz szükséges hordozókat is biztosítja. Amire viszont biztosan nincs szüksége az emberi szervezetnek az a hús és hal, amely gyakorlatilag egy másik élőlény teste, és rohasztást művel a bélben. Ehhez hasonlóan a gombafélék lehetnek a vegetárius étrend állítólagos gyönyörei, de valójában hiába nevezzük a gombákat zöldségeknek, nem azok! A gombák lebontó folyamatot végeznek, és mixotrófok, a zöldségek növények, autotrófok, szervetlen anyagból (víz és napfény) állítanak elő szerves anyagokat. Így a kalapos gombák, egy zöldségesnél eredetileg a talaj előállításában vennének részt. A szervezetünk köszöni szépen, de rendelkezik azokkal – a nem kalapos – gombákkal a bélben, amikre szükségünk van a helyes bélflórához!

Szükség esetén, ha valaki nem bírja ki húsok, gomba nélkül elfogyasztható, de a benne található vasat és fehérjét pótolhatjuk tejtermékekkel és növényi úton is, vagyis nem létfontosságú élelmiszerek. Nem gyógyszertári vitaminokkal, hanem sokrétű táplálkozással ellene pótolni az ásványi anyagokat.

HarmoNet tipp: Vegetáriánus reggeli hiánytalanul! Mit kenj a kenyérre? >>

Húsosból vega

Nagyon nehéz persze az átállás. Sokan elvből, az állatok szeretete végett állnak át a húsmentes életre, felkészületlenül és a vegetárius táplálkozásuk nagyon egyoldalú nem elég színes. Egy kezdő vega, aki korábban húsevő volt, vélhetőleg először még nem ismeri az összes zöldséget, gabonát, olajos magvat és fűszert, amivel ízletes, változatos, és életerőt adó étkeket készíthet. Ennek ellenére, ha odafigyelünk, kérdezünk, akár fórumokon, akár élőszóban barátoktól, vega ismerősöktől, vagy megfelelő szakácskönyveket vásárolunk az ételeink készítéséhez, akkor bizony nagyon is tápláló és egészséges, a szervezetet kevésbé terhelő lehet ez a táplálkozási forma.

Az előítéletek
Sajnos nagyon nagy probléma, hogy kutatók, a tanulmány végzői a vegetáriánusokat egy kalap alá veszik. Vannak laktovegetáriánusok akik csak tejet, ovovegák, akik tojást fogyasztanak, al akto-ovo mind a kettőt eszi. Ha már a tudományos kutatásokat végző, állítólagos táplálkozási szakértők is pontatlanul, előítéletekkel és bírálatokkal teli tanulmányokat hívnak életre, akkor valóban nehéz lesz megismerni a vegetarianizmus előnyeit és valóban nehezebb lesz elérni, hogy ezt az egészes életmódot az emberek helyesen gyakorolják.

Felmérési módszerek
Javasolt felmérési módszer: Kérdezzük meg a korábban húsevő, hosszú ideje vegetáriánus személyeket, hogy hogyan érzik magukat bőrükben! A válasz az lesz, hogy alakjuk fogyókúra nélkül helyreállt, vagy éppen, ha túl soványak voltak, hízókúra nélkül, fittebbek, könnyebbek, boldogabbak. Kérdezzük meg azt is, mi mindent fogyasztanak a teljeskörű étkezéshez.

Végül pedig kérdezzük meg a nagyobb vallási vonalak hiteles képviselőit, akik nem a tudományos oldalról (a zöldségek, gabonák, gyümölcsök tartalmazzák a szükséges vitaminokat és rostokat – ez laborvizsgálatokkal bizonyítható; ha náthásak leszünk orvosunk gyümölcsök fogyasztását kéri tőlünk, stb.), nem a tapasztalati oldalról (vega megkérdezettek véleménye), hanem egy harmadik, lelkibb oldalról közelítik meg a témát. Faggassuk őket szentírásaikról, hogy azok mit mondanak, és ők mit gondolnak a vegetarianizmusról. Keressük elő akár a Biblia, akár a Korán, vagy akár a Földünkön legősibb szent iratok, a Védák vonatkozó részeit arról, hogy nincs szüksége szervezetünknek a más állat, mozgó élőlény megöléséből származó tápanyagokra, mindemellett erkölcsileg is felkérnek e szentírások, hogy: Ne ölj!

Az ír kutatás végzőinek kellemes olvasást kívánunk!

A Medipress-en közölt ír kutatás alapján,

Fodor Kata
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 1674 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x