Gerincbajok: Húzd ki magad! A siker a testtartásodban rejlik...
Címlap / Szépség-Egészség / Gerincbajok: Húzd ki magad! A siker a testtartásodban rejlik

Gerincbajok: Húzd ki magad! A siker a testtartásodban rejlik

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-12-05

Húzd ki Magad! Mert egyenesen sokkal több dologra képes az ember, mint görbén, fejét előre lehajtván! Tudtad, hogy a gerinc és a test tartó izmainak az állapota, befolyásolja mindennapi tevékenységünket, pszichikai és fizikai és még a lelki állapotunkat is? Sok a teendőd, állandó jövésben, menésben vagy, azonban kedved és energiád sem igen van már a dolgokhoz... Mit tehetsz ebben az esetben? 

Állj meg egy fél pillanatra, húzd ki Magad, szívd be a levegőt miközben vállaidat gördítsd hátra. Most tégy is egy próbát… Ugye mennyivel jobb? Előre görbült vállas, görbe háttal állva természetellenes a mai kor emberének, rettentően megterhelő, és káros.

Káros mert: a levegő, az életet adó oxigén nem tud szabad úton áramlani a testben, az előregördült vállak és a görbe hát magával vonzza a beszűkült mellizmok és a megnyúlt hátizmokat. A test eldeformálódik, ami később magával vonzza a további, ebből adódó megbetegedéseket is, mint a: derék, alsó-felső-középső hát, nyak fájdalmakat.

Ha ülőmunkát végzel, gerincproblémád van, derék és hátfájásod, Neked mindenképpen már most el kell kezdened a gerincedzést!

A gerincproblémák kialakulásának főbb okai:
  • születési rendellenességből adódó
  • helytelenül, vagy nem végzett gyakorlatok
  • egyoldali terhelés - az izomegyensúly felbomlása
  • stressz és pszichikai bántalmak
  • rossz cipő hordása
  • nem megfelelő fekhely Ide sorolható tünetek a gerinc leggyakoribb betegségei:
  • születési rendellenesség
  • derékfájás, lumbágó
  • nyaki problémák
  • görbe hát
  • megrövidült, túlnyúlt izomzat
  • helytelen, rossz testtartás
  • lordózis, - skifózis
  • porckorongsérv
  • egyéb gyulladásos, kopásos gerinbetegségek

Ha már évek óta hanyag tartással élsz, bizonyára mára már Te is észrevetted annak káros következményeit! Segíthetsz Magadon könnyedén, hogy ez ne így legyen!

A megoldás kulcsa a megelőzés. Rendszeres gerinctréninggel, intenzív has, far és hátizom erősítéssel ezek kialakulása kivédhető. Tanácsolom, hogy mihamarabb kezdj el gerincedzésre járni.

HarmoNet tipp: Preventív gerincgimnasztika - Tartást ad! >>

A gerincet támogató feltétlenül fontos két edzésmódszer a következők: a, erősítő b, lazító
Edzhetsz otthon, szabadban és edzőteremben is akár. Eljárhatsz csoportos foglalkozásokra, személyi edzőhöz és egyedül.


Mielőtt a saját egyéni foglalkozásodat kialakítod, tanácsolom, hogy mindenképpen kérj segítséget személyi edzőtől, vagy egy arra szakosodott sportoktatótól, aki lehet jóga, pilates, fitness edző is. Speciális eseteknél a gyógytornász kötelező az első lépéseknél!

HarmoNet tipp: Mit sportoljon a gyerek ősztől? - Ha még a tesiórát is gyűlöli... >>

A folyamatosan és rendszeresen végzett gerincgimnasztikával,
  • megszűnik a derék és hátproblémád, az ezekkel járó kellemetlen betegségek
  • hátizmaid ellazításával a felgyülemlett stressz oldódik egész testedben
  • javul a testtartásod és a koordinációs képességed – ami által megjelenésed magabiztosabb, határozottabb és energiától sugárzó lesz.
  • hosszú távon teljes testi és lelki felüdülésben lesz részed
  • optimalizálódik a testsúly
  • megújult energiával, erővel töltődik fel a test

Zsemlye Zsanette
Kép: Piqs.de
Képforrás: Canva Pro adatbázis.




 
 
[ 3957 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x