HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2018-10-23
Címlap / Szépség-Egészség / A böjt veszélyei

A böjt veszélyei

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2018-10-23

Az évek múlásával kevésbé fontos, hogy milyen és mennyi tápanyagot viszünk be a szervezetünkbe, sokkal inkább az kerül elõtérbe, milyen és mennyi salakanyagot távolítunk el onnan. Az elsalakosodás az évek múlásával a táplálkozás megreformálása és átalakítása nélkül törvényszerûen súlyosbodik.  

 

Az évek múlásával kevésbé fontos, hogy milyen és mennyi tápanyagot viszünk be a szervezetünkbe, sokkal inkább az kerül elõtérbe, milyen és mennyi salakanyagot távolítunk el onnan. Az elsalakosodás az évek múlásával a táplálkozás megreformálása és átalakítása nélkül törvényszerûen súlyosbodik. Az elsalakosodási folyamatot úgy tudjuk lelassítani, ha harminc-harmincöt éves kor között viszonylagos rendszerességgel életünkbe iktatunk egy-egy böjtnapot, gyümölcslével és/vagy zöldséglével, esetleg csak gyümölccsel és zöldségekkel. A tavaszi nagyböjtben hagyjuk el a húsételeket.

Harmincöt-negyven éves kor között az egy böjtnapot heti rendszerességgel tartsuk meg. Negyven-ötven éves kor között a böjtnapok számát heti kettõre, ötven éven felül pedig három alkalomra kell növelni. A böjtnapokon kívánatos a bélmosás is, ezen túl végezhetünk izzasztókúrákat, valamint életkorunknak megfelelõ és örömet okozó mozgást.

Ám semmiképpen sem szabad megfeledkezni a böjt veszélyeirõl. A böjt hatására ugyanis a legkülönfélébb biokémiai változások következhetnek be a szervezetben. Ezért ajánlatos a tápmegvonás során a folyamatos orvosi ellenõrzés. A böjtölõ különbözõ hiányokkal találja magát szemben. Ez elõször az energia-háztartás területén mutatkozik meg. A könnyen és gyorsan nyerhetõ cukorenergia helyett a májban és az izmokban raktározott ún. állati keményítõnek, a glikogénnek a lebontásából szerzik meg a sejtek a mûködtetésükhöz szükséges energiát, de két-három nap után már ezek a tartalékok is kiürülnek és a máj más anyagokból, pl. fehérjébõl állítja elõ a glükózt.

A böjtölésben gyakorlatban idegi-hormonális és enzimrendszer azonban nem képes gyorsan alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, ezért elõfordul, hogy a vércukorszint hosszabb-rövidebb ideig alacsonyabb lesz. Ha a vércukorszint csökken, és a normalizálódásig hosszú idõ telik el, a cukorháztartás egyensúlyának hiányából komolyabb következmények is lehetnek. Ilyenkor már mutatkozhatnak a hipoglikémia tünetei: az enyhe rosszullét, erõs éhségérzet, nyugtalanság, pszichés depresszió, bizonytalan járás, izomrángás és nagyfokú fáradtságérzet. A nehézségeken egy-egy kanál méz mindig átsegít.

Ha a szervezet hozzászokik, hogy a szénhidrátok fogytával az energiát egyre inkább a zsírbontás jelenti, akkor már 12-14 órás tápmegvonás után is elõfordulhat, hogy a felszabaduló energiát 70%-ban a zsírsavak, és csupán 20%-ban a szénhidrát égetése biztosítja. Hosszabb böjt után ez 20% fehérje- és 80% zsírégetésre módosul. Viszont éppen ezért felszaporodnak a zsírbontás melléktermékei, mint az acetecetsav, a bétaoxivajsav és az aceton. Ezek az anyagok, ha nagyon megszaporodnak a vérben, savas jellegû salakanyag-felszaporodást okoznak, ami gyengeséggel, hányingerrel, hányással, légzészavarral és kómával járhat.

Ha fellép az ún. böjtstressz, annak következménye a mellékvese adrenalintermelésének emelkedése lesz. Ezeket a mûködési zavarokat a böjt alatt is aktív mozgással védhetjük ki, mivel a ketonanyagokat az izomszövet is képes oxidációval hasznosítani. A böjtkúrák során a szervezetben felgyülemlett felesleges anyagok tisztulási folyamata indul meg. Mivel a külvilág és belsõ szerveink legintenzívebb kapcsolatát a légzõszervek jelentik, testünk kitakarítása is itt indul meg. Ennek egyik következménye lehet böjtölésben a légúti hurut különbözõ formáinak felbukkanása.

A böjtöt kísérõ vagy követõ tisztulási szakasz hurutos elváltozásaira - különösen ha nem elsõ alkalomról, gyakorlott böjtölõrõl van szó - az a jellemzõ, hogy ahhoz nem csatlakoznak baktériumfertõzések. Nincs láz, bágyadtság, levertség, fájdalom. A böjtnek - különösen hosszabb ideig tartó böjtnél figyelhetõ meg - idegrendszeri hatásai is vannak. Ezek pozitív és negatív töltetûek egyaránt lehetnek, hiszen egyrészt fokozottan ingerlékenyek vagyunk, nõ a nyugtalanságunk, másrészt javul problémamegoldó képességünk. A szervezetben felszaporodó kortikoidok az immunrendszer hatékonyságát növelik, ugyanakkor tartós hatásuk az erek károsodásához vezethet.

Végül az is köztudott, hogy hosszabb ideig tartó böjt esetén a vitamin és nyomelemfeltöltés hiányával kell számolnunk. Például a kálium megfogyatkozása izomgyengeséget, szorulást, hólyagatóniát, apátiát okozhat. A vízben oldódó vitaminok hiánya is súlyos tünetekben jelentkezik. Az összes fenti problémát elkerülhetjük, ha a böjtöt megfelelõen elõkészítjük. Az anyagcsere-folyamatokat rá kell hangolni a tápmegvonás megváltozott feladatainak ellátására. A már említett mézen, illetve fizikai terhelésen túl, ha szükséges, a böjt alatt gondoskodjunk a nyomelemek és vitaminok pótlásáról, a hosszabb ideig tartó böjtökre egy-egy napos tápmegvonással készítsük fel szervezetünket, illetve mindig kérjük a böjtkúrákban járatos orvos tanácsát és közremûködését.
Forrás: TGYM




 
 
[4023]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x