Diétás karácsonyi menü: - 3 kg az ünnepek alatt!
Címlap / Szépség-Egészség / Diétás karácsonyi menü: - 3 kg az ünnepek alatt!

Diétás karácsonyi menü: - 3 kg az ünnepek alatt!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-08-16

Nem törvényszerű, hogy az adventi időszakban, az ünnepek idején fel kell szednünk pár kilogrammot. Sőt, lehet úgy, nem csak mértékkel, hanem bőségesen és finomat enni, hogy inkább fogyunk. Ehhez az elkészítés módját kell megválogatni! Nagyon fontos információk, ha a szilveszteri bulik előtt, ez estélyidhez nem koplalni szeretnél, csak egyszerűen magadra húznád. 

A témához kapcsolódóan Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé dietetikusa konkrét tippeket is ad az egészséges és tápláló karácsonyi ebéd illetve vacsora összeállításához.

Menüvarázs – Hogyan tervezzünk egészséges és tápláló étrendet 
A családi menü összeállítása karácsony közeledtével sokaknak okoz fejtörést: hogyan készítsünk olyan étrendet, ami több puszta „étellistánál”, tápláló élelmiszereket tartalmaz és nem utolsó sorban a család minden tagja talál benne kedvére valót?

Nem csak a minőség, hanem a mennyiség is fontos (de jóllakhatunk!), hiszen az utóbbi néhány évben az adagok jelentősen megnőttek - akárcsak a derékbőségünk.
 

Finom ételek



Leves/előétel:

  • Kínáljunk vitamindús téli idényzöldségekből, például zellerből, káposztából, csicsókából, répából, édesköményből, céklából készült salátát hideg előételnek, melyet az ünnep hangulatának megfelelően megbolondíthatunk néhány szem pirított fenyőmaggal, mandulával, dióval vagy pár szelet friss naranccsal.
     
  • Az ünnepi asztalról elmaradhatatlan halászlét készítsük a lehető legkevesebb zsiradékkal, ez adagonként legfejlebb egy teáskanálnyi mennyiség lehet. 
Főétel:
  • A jól megszokott ponty vagy harcsa helyett válasszunk értékes szívvédő hatású omega 3 zsírsavakban gazdag halat, például lazacot vagy busát a karácsonyi főétel alapjául
     
  • Különösen ügyeljünk arra, hogy az okosan kiválasztott húst vagy halat zsírtakarékos módon készítsük el. Olajos "fürdő" helyett tekerjük inkább alufóliába vagy tegyük sütőzacskóba.
     
  • A köret gyanánt leggyakrabban felszolgált zsírdús hasábburgonyát kiválthatjuk többek között héjában sült, fűszeres tejföllel meglocsolt burgonyával vagy aszalt gyümölcsökkel (pl. mazsolával, datolyával) gazdagított párolt rizzsel.
Limonádé
Desszert:
  • A hagyományos beigli mellé kínáljunk karcsúbb desszert-alternatívákat is például dióval-mazsolával töltött, vanília sodóval megkoronázott sült alma, mézes sült tök vagy éppen kevés zamatos lekvárral rétegezett gesztenyepüré formájában.
     
  • A tejszínt sok esetben kiválthatjuk zsírszegény tejföllel vagy natur joghurttal, így lényegesen mérsékelhetjük a család ünnepi zsír- és ezáltal energiafogyasztását.

Az étrend összeállítása nem csak karácsonykor, hanem egész évben fontos feladat, hiszen a család egészsége múlhat rajta

Az élelmiszereket, italokat 5-7 csoportba oszthatjuk, pl.: zöldség-gyümölcs, hús, szárnyas és hal, zsír és olaj. A cél az, hogy minden nap fogyasszunk ezek mindegyikéből. A tápanyagokat alapul vevő menütervezésnél az ételek kiválasztásakor figyelembe kell venni az adott korcsoport számára szükséges energia- és tápanyagbevitelt is (pl. fehérje, vitaminok, ásványi anyagok). Ezt a módszert használják például az iskolai vagy a kórházi menük összeállításánál.

Szöveg és fotók: Nestlé Életmód Iránytű

November 03-tól december 22-ig 7 héten át tartó nyereményjátékunkon való részvétel feltétele, hogy hozzászólj a cikkekhez. Ha nyerni szeretnél, kommentáld az olvasottakat, mondd el a véleményed!
 

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.




 
 
[ 17594 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x