HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-11-19
Címlap / Szépség-Egészség / Torna számítógép előtt ülőknek

Torna számítógép előtt ülőknek

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-11-19

Évek óta egyre többen vannak, akik új életfomát képviselnek, és a számítógép előtt görnyednek egész nap. Igen keveset mozognak, ritkábban vannak levegőn, nemigen sportolnak. Vagy mert az idejükbe nem fér bele, vagy mert a szellemi kifáradás egy fizikai fáradtságot is von maga után, és munka után nem szivesen mozdulnak már ki.  

 

Évek óta egyre többen vannak, akik új életfomát képviselnek, és a számítógép előtt görnyednek egész nap. Igen keveset mozognak, ritkábban vannak levegőn, nemigen sportolnak. Vagy mert az idejükbe nem fér bele, vagy mert a szellemi kifáradás egy fizikai fáradtságot is von maga után, és munka után nem szivesen mozdulnak már ki.



A számítógép előtt ülés sokmindentől elveszi az energiát.

Pedig ez az életforma, nem csak a súlyfeleslegekért felelős, hanem a nyak, hát, derék, izom, és egyéb fájdalmakért is. Súlyosabb esetekben a mozgáshiánytól idegesség, ingerlékenység, depresszió, és mozgásszervi betegségek is kialakulhatnak.

Eze a problémák amennyire könnyen megjelennek a monitor előtt ülőknél, olyan nehéz õket elkerülni. Ezért össze írtunk néhány használható tippet a számítógép előtt dolgozóknak.

Kicsit több mozgással, pár perces lazításokkal, levegőzéssel, sétával ezek a problémák, elkerülhetőek, enyhíthetőek.

- Megelõzésként az egyik legjobb módszer az apró mozgások beiktatása a napi munkamenetbe. Óránként egy-két percet szánjunk rá kezünk, karunk, hátunk nyújtására, hogy elõsegítsük a vérkeringést.

- Végezzünk törzs körzést, majd forgassuk jobbra, és balra a fejünket tízszer. Nyújtózkodjuk felfelé váltott karral hússzor.

- Gyakran szellőztessünk, a szabad levegő jót tesz (kivéve, ha az ablak nem az utcai forgalomra nyílik...)

- Időnként álljunk fel és sétáljunk el egy másik íróasztalhoz, vagy meginni egy pohár üdítőt, vagy a folyosó végéig és vissza.

- A szem- és a nyakizmok lazítására 20-30 percenként vegyük le a szemünket monitorról. Nézzünk ki az ablakon, vagy csak az iroda egy másik pontjára. A lényeg, hogy ellazítsuk az egy pontba fókuszáló szemizmokat.

- Ha tehetjük, menjünk el minden héten úszni, aerobic edzésre, vagy legalább hétvégén ki a levegőre, futni, kerákpározni, egy órát sétálni.

- Pozitív hatású még a meditáció, relaxáció, a tánc, vagy egy jó masszőr is :)


Fontos még:

- Az asztalnál üjünk lazán, de egyenes háttal. Amikor nem gépelünk, csuklónkat tegyük le az asztalra pihenni. Az asztal megfelelő magasságú legyen, ha az túl alacsony, a dolgozó ráhajol és ezzel fokozottan terheli a gerincét. Fontos, hogy az irodai széknek legyen támlája, ami lehetőleg minél nagyobb felületen támassza meg a hátat.

Tehát számítógép előtt ülve, igyekezzünk óránként kicsit lazítani, és ha a főnök akadékoskodna, dörgöljük az orra alá:

Az 50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet előírja, hogy a képernyőfigyelést végző munkavállalóknak - a fokozott figyelem követelménye miatt - óránként 10 perc szünetet kell adni, és a képernyőfigyelésre naponta maximálisan 6 óra fordítható.

Lona







 
 
[11766]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 67
 
 




 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x