Vegetáriánus étrend - Egyem vagy ne?
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Vegetáriánus étrend - Egyem vagy ne?

Vegetáriánus étrend - Egyem vagy ne?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-29

A vegetáriánus étrendnek sok fajtája létezik, de lényege mindegyiknek az, hogy követőik a táplálkozásukból száműzik a húst, vagy az állati eredetű termékeket. Mindkét típusú táplálkozásnak meg van az előnye és a hátránya is. 


Rendezvénynaptár

A vegetáriánus étrendnek sok fajtája létezik, de lényege mindegyiknek az, hogy követőik a táplálkozásukból száműzik a húst, vagy az állati eredetű termékeket. Mindkét típusú táplálkozásnak meg van az előnye és a hátránya is, sokan azonban anélkül választják ezt az étrendet, hogy tisztában lennének a hús megvonásával járó következményekkel. Az alábbiakban dr. Demeter Pál, a Budai Egészségközpont gasztroenterológus szakorvosa ad néhány hasznos információt azok számára, akik már vegetáriánusok, vagy csak most szeretnének életmódot váltani.

„Aki táplálkozásából teljesen, vagy részben száműzi a hús fogyasztását, annak tudnia kell, hogy a szervezet a számára fontos, húsban található anyagokat, mint például a fehérje, a vas vagy egyéb ásványi anyagok, nem kapja meg a szervezetünk, így hiánybetegségek alakulhatnak ki. Természetesen ez nem azt jelent, hogy a vegetarianizmus egészségtelen, hanem azt, hogy aki ezt a fajta életmódot választja, annak ügyelnie kell arra, hogy étrendje – a lehetőségekhez képest – változatos legyen” – mondta a doktor úr.

Vega

A vegetáriánus étkezésnek több fokozata van:
1. az egyik típusú étrend engedi a hal vagy akár a tejtermékek fogyasztását, (ez nem vegetáriánus, hanem szelektív - a szerk.) 
(1 b. lenne a lakto-vegetáriánus, aki nem eszik húst, de eszik más állati termékeket, tejfélét, és ovo-lakto, ha tojást is)
2. a másik típus azonban teljesen száműzi ezeket is (vegán - a szerk.), és kizárólag nyers zöldségek és gyümölcsök alkotják az étrendet (ez már megint más, a nyers étrend fogyasztói a makrobiotikusok - a szerk.)
 
Aki csak növényi eredetű táplálékot fogyaszt, csökkentheti a krónikus megbetegedések – mint például a magas vérnyomás, vagy koleszterinszint, szív-, és érrendszeri megbetegedések – kockázatát, emellett nagy mennyiségű rostot, vitamint és ásványi anyagot juttat a szervezetébe.

Kialakulhat azonban fehérje vagy vashiányos állapot, valamint a szükséges vitaminbevétel hiánya miatt vérszegénység is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy bárhogy táplálkozunk, mindig ügyeljünk arra, hogy szervezetünk megkapja a működéséhez szükséges tápanyagokat. Az állati eredetű táplálékok nagy része szerencsére helyettesíthető. A hüvelyesek és a szója gyakori fogyasztásával például kivédhető a fehérjehiányos állapot, tojás helyett pedig használhatunk kukorica- és burgonyakeményítőt, vagy a bioboltokban kapható tojásport. Az állati eredetű zsiradék helyettesíthető növényi eredetű olajokkal, pálmaolajjal, de sajtok, vitaminkészítmények és leveskockák is készülnek kizárólag növényi eredetű táplálékot fogyasztók számára.

„A fentiek betartása lehetővé teszi, hogy a vegetáriánus életmódnak csak az előnyös oldalát tapasztaljuk meg. Növésben lévő gyermekeknél és kismamáknál például különösen fontos, hogy a szükséges fehérjét és ásványi anyagokat megkapják. Az ő esetükben kifejezetten kell ügyelni a változatos vegetáriánus táplálkozásra” – mondta a doktor úr.

(Fotó: piqs.de - Traumfanger: Obstkorb)




 
 
[ 3057 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x