A szemizmok erősítése egyszerűen
Címlap / Szépség-Egészség / A szemizmok erősítése egyszerűen

A szemizmok erősítése egyszerűen

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-11-29

A korábbi cikkekben bemutattuk a szemjóga öngyógyító módszerét és a szem anatómiai felépítését, valamint néhány egyszerű látásjavító módszert. A sorozat harmadik részében szemizom-erősítő és fáradtságűző gyakorlatok következnek. 

 

Rendezvénynaptár
A szemünk különleges, precízen megalkotott szerv, minden apró része fontos funkciót tölt be, van, amely akár többet is. A szemgolyóban például a sugártest érfonatai termelik a csarnokvizet - ez a szemet tápláló folyadék -, de fontos szerepe van a szemlencse formájának szabályozásában is.

A szem fő fénytörő közege a szemlencse, mely egy kétszer domború (bikonvex), tökéletesen átlátszó, víztiszta test, közvetlenül az írisz (szivárványhártya) alatt fekszik. Oldalt lencsefüggesztő rostok kapcsolják a sugártesthez. A lencsefüggesztő rostokat a szem belnyomása és a sugárizmok elernyedése kifeszítve tartja, s így a lencse a normál nyugalmi állapotában kissé ellapult formájú.


A szem legbelső burka az ideghártya vagy retina – funkciója az ingerfelvétel. A retinában lévő fényérzékeny receptorok - csapok és pálcikák - felveszik és átalakítják a fényingert idegi ingerületté. A retinán, a sárga folt közepén fordított, kicsinyített, éles képet kapunk. A retina jó működéséhez nagyon sok tápanyagra (cukorra) és oxigénre van szükség. A tartós oxigénhiány vakságot okoz.

A kifinomult működésű szemmozgató izmok adják a megfelelő szemmozgást. Szemgolyónk mozgatását hat pár különböző izom végzi, négy egyenes és két ferde. A két szemgolyónk mozgása optimális esetben rendezetten és egyszerre működik.
A szemmozgató izmok a szemüreg falán erednek és a szemgolyón tapadnak. Fontos szerepet töltenek be látásélességünk megőrzésében, illetve annak javításában.

HarmoNet tipp: Erősítsd a szemed szemjógával! >>

Gyakorlat:

Szemünk körül lazítsuk ki a feszültséget 10 perc palmírozással (lásd első cikk), és végezzünk néhány szemizom-erősítő gyakorlatot: fejünket tartsuk egyenesen előre, miközben mindkét szemünkkel írjunk fektetett, majd álló nyolcasokat. Ha szemünk nincs hozzászokva a mozgatáshoz, hétszer végezzük a gyakorlatot, és csak fokozatosan, napról napra növeljük a mennyiséget százig. Az erősítést mindig palmírozással fejezzük be.



A szem védelmi rendszere

Szemünket vékony bőrredők, az alsó és felső szemhéjak villámgyors záródásuk révén védik az idegen tárgy bekerülésétől, emellett nedvesen is tartják.
A szempillák is a szem védelmét biztosítják, úgy, hogy az apró szennyeződések ne jussanak szemünkbe.
A szemhéjat belülről gazdagon erezett és idegekkel sűrűn átszőtt hártya, a kötőhártya fedi, mely a könnytermelésért felelős. A könny nagyon erős antibakteriális hatású.

HarmoNet tipp: Jóga a szemnek is? - 4 tipp a szem egészségéért >>

Fáradtságűző tipp:

Jót tesz a fáradt szemnek, ha szemöldökünket végigcsipkedjük.
Mutató és hüvelykujjunkkal fogjuk meg finoman szemöldökünk bőrét. Kezdjük az orrunk tövénél, és haladjunk végig a szemöldök mentén, ujjtávolságnyira csippentve fel a bőrt. Mind a két szemöldökünkön egyszerre végezhetjük. Figyeljünk közben a légzésünkre, belégzésnél felhúzzuk a bőrt, kilégzésnél elengedjük. Ismételjük háromszor, majd a felső szemhéjunkat húzzuk fel kissé, és hirtelen engedjük vissza.

Egészségünkre!
Bozsó Zsuzsanna
http://www.bozsozsuzsa.hu/

Képek:
piqs.de: Chad Forbes - Soul Mate
piqs.de: ARA1 - mit den Augen eines Kindes


Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 24139 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
 




x