Előzzük meg helyes légzéssel a látásromlást!
Címlap / Szépség-Egészség / Előzzük meg helyes légzéssel a látásromlást!

Előzzük meg helyes légzéssel a látásromlást!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-05-28

Betegségeink egyik fő okozója, korunk mumusa a stressz. Mi is tulajdonképpen a stressz és hogyan függ össze a szem egészségével, illetve betegségével? Szemjóga sorozatunk ötödik részében sorra vesszük a látásromlás okait, a stressz és a látásromlás összefüggéseit, és bemutatunk egy, a szem védelmét is szolgáló egyszerű légzőgyakorlatot. 

A stressz egy érzelmi, idegi állapot, mely tartósan kihat a fizikai testre, befolyásolja szervezetünk működését. A félelem, a szorongásos élethelyzetek, családi problémák, munkahelyi, vagy iskolai elvárások, vagy megfelelés miatt jelentkező stresszt, az agy vészhelyzetnek minősíti, és beindul egy védekező mechanizmus az „üss vagy fuss” elv szerint, amely valamikor őseink számára lehetővé tette, hogy az ellenséggel, vagy a vadállatokkal felvegyék a harcot, vagy éppen elmeneküljenek.

A stressz a szemizmokat is érinti
Az idegesség jeleire megemelkedik a vérben az adrenalinszint, a pulzus szaporább lesz, a szív keményebben dolgozik, a vérnyomás megnő, az emésztéstől a vér a mozgatóizmokba áramlik, azok megfeszülnek, a pupilla kitágul, a légzés szaporává és gyorssá válik. Testünk készenléti állapotban többnyire hiába várja, hogy cselekedjünk, és a feszültség órákig megmarad az izmokban, szemünk miniatűr izmaiban is.



A szembetegségek fő oka: a sejtek kevesebb tápanyaghoz jutnak

Stressz alatt légzésünk pihegő és felszínes marad, ami kihat szervezetünk teljes működésére.  Mivel a szem testünk szerves része, annak állapota befolyásolja látásunkat is.
Testünk sejtjei oxigénnel táplálkoznak, amit az erek szállítanak a legkisebb testrészünkhöz is. Stresszes állapotban, elégtelen keringés esetén a sejtek nem jutnak elegendő tápanyaghoz, hideg lesz a kéz és a láb, ha agyunk vérellátása csökken, fáradékonyak, levertek leszünk, csökken a koncentrációs képességünk. A legtöbb szembetegség kialakulásának egyik fő oka, ha a sejtek tartósan kevesebb tápanyaghoz, oxigénhez jutnak!

Vérkeringésünket többféleképpen fokozhatjuk:
A mély és lassú légzés növeli a vérkeringést és a vér eredményesebben szállíthatja a megfelelő mennyiségű oxigént. Érzelmi stressz esetén a mély, lassú légzés megnyugtat, kiegyensúlyoz, és lecsendesíti a gondolatokat, ugyanis, ha a légzéssel megnyugtatjuk a testünket, több oxigén jut az agyba, ami élesebben kezd működni. Higgadt fejjel az érzelmek is megnyugszanak.
  • Tornázzunk rendszeresen, mozgással kioldjuk az izmokban maradt feszültséget, napi lazító tornagyakorlatokkal, rázogatással, ütögetéssel. Ez kielégíti az izmokban keletkezett mozgásvágyat és tisztítja a vért.
  • Lazítsuk masszírozással, feszült izmainkat.
  • Végezzünk rendszeresen légzőgyakorlatokat a jobb vérkeringésért, a látásunk megőrzéséért!



Gyakorlat

Helyezkedjünk el kényelmesen, gerincünk legyen egyenes, izmaink pedig lazák.
Jobb kezünkkel befogjuk jobb orrlyukunkat, balon kifújjuk a levegőt, miközben lassan hétig számolunk, majd lassan beszívjuk a levegőt, ismét hétig számolva. Érezzük, hogy tüdőnk megtelik friss levegővel.
Most bal kezünkkel a bal orrlyukunkat fogjuk be, és a jobbon fújjuk ki, majd be és így tovább.
Amennyiben kezdetben nehézséget okoz a hét másodperces ritmus, kezdjük kevesebbel és fokozatosan növeljük az időt.

Jó tanács: Amikor idegesek vagyunk, a légző gyakorlattal könnyen megnyugtathatjuk magunkat. Lassú, mély légzéssel több oxigéndús vér kerül az agyba, tisztábbak lesznek gondolataink, ami lehűti érzelmeinket, és ismét harmóniába kerülünk.

Bozsó Zsuzsanna
www.bozsozsuzsa.hu

Képek:
piqs.de: ronny - Gedanken ???????
piqs.de: Sebastian Staendecke (www.ideas-ahead.de) - Eyecatcher 1 (Natural)
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.




 
 
[ 5933 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x