Déligyümölcsök az egészségért - mértékkel!
Címlap / Szépség-Egészség / Déligyümölcsök az egészségért - mértékkel!

Déligyümölcsök az egészségért - mértékkel!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-08-09

Vitamin- és ásványi anyagbevitelünket célszerű hazai termékekből fedezni, ugyanis a lakóhelyünkhöz közel termett zöldségek és gyümölcsök tartalmazzák a szervezetünk számára optimális mennyiségű és minőségű anyagokat. A téli ínség idején azonban nem lehet akkora probléma, ha néhányszor elcsábulunk egy-két egzotikus gyümölcsre.  


Tartsunk mértéket a hűtő hatás miatt!
Érdemes valóban csak egy-két darabot fogyasztani, és nem túlzásokba esni, netán csak távoli országból származó gyümölcsöket enni egész télen. Ezek ugyanis a termőhelyüknek megfelelően hűtő hatással is rendelkeznek, ezért nagyobb mennyiségben fogyasztva felboríthatják a szervezet egyensúlyát.
Ne feledjük, a hideg évszakban elsősorban fűtő táplálékokra, teljes őrlésű gabonákra, gyökérzöldségekre, olajos magvakra, kásákra, jó meleg levesekre, egy kicsit nagyobb mennyiségű fehérjére és tejtermékekre  van szüksége a szervezetnek. Napi 1-2 gyümölcs azért ilyenkor is ajánlott. A télen is eltartható alma, körte és esetleg aszalt gyümölcsök fogyasztása mellett időnként beiktathatunk egy-két déligyümölcsöt is.
 

Citrusfélék
A távoli országokból érkező citrom, narancs, mandarin és grapefruit mára tipikus „téli” gyümölcseink lettek, köszönhetően elsősorban magas C-vitamin tartalmuknak, melyre nagy szükségünk van a megfázásos időszakban.  Erőteljes tisztító és antioxidáns hatásúak, gyors segítséget nyújtanak kimerültség, fáradtság esetén, javítják a koncentrációt és a szervezet oxigénellátását, így a szellemi és sportteljesítményre egyaránt pozitív hatással vannak. Fontos kiemelni még remek antivirális hatásukat – hatékonyak a vírusok, baktériumok, gombák és egyéb kórokozók ellen.
Mindezen jótékony hatások természetesen csak nyersen fogyasztva (esetleg frissen préselt lé formájában) érvényesülnek!

Banán – Szénhidrátbomba
A banán sok értékes gyümölcscukrot és szénhidrátot tartalmaz, ezért is érdemes módjával fogyasztani. Viszont pontosan ez a tulajdonsága teszi kedvelt alapanyaggá, jól vegyíthető ugyanis joghurttal, müzlivel, szója- és gabonatejekkel is, a savasabb gyümölcsökkel ellentétben nem okoz puffadást és könnyen emészthető. Védi a gyomor nyálkahártyáját, csökkenti a koleszterinszintet és segít megelőzni az érelmeszesedést. Kiváló táplálék a belek optimális működéséhez, az agytevékenységhez és az érzelmi kiegyensúlyozottsághoz (triptofán –és szerotonintartalma miatt)!
 

Ananász – Télen is karcsú alak
A benne lévő bromelain enzimnek köszönhetően az egyik legértékesebb zsírégető hatású növényünk, melynek megemésztéséhez több kalóriára van szüksége a szervezetünknek, mint amennyit maga az ananász jelent. Ezért nem árt, ha télen is fogyasztunk belőle alkalmanként – de lehetőleg csak frissen, a cukrozott konzerv ananász már messze nem rendelkezik ezekkel a jó tulajdonságokkal.

Kivi – C-vitamin-bomba
Háromszor annyi C-vitamint tartalmaz, mint a citrusfélék, így erősíti az immunrendszert, a kötőszöveteket, elősegíti a szervezet regenerációját, szükséges a szellemi frissességhez és az izmok működéséhez egyaránt.

Kolontár Elvira

Képek: piqs.de
tjb_kommunikation: gesund im büro
Heinz Hasselberg, Steinfurt: 217. Frische Früchtchen
 

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.




 
 
[ 4632 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x