A menopauza tünetei csökkenthetők! 20 tipp a szakértőtől...
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / A menopauza tünetei csökkenthetők! 20 tipp a szakértőtől

A menopauza tünetei csökkenthetők! 20 tipp a szakértőtől

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-29

A menopauza egy folyamat, melynek során a petefészkek működése fokozatosan leáll, a női ciklus szabálytalanná válik, a hormonértékek széles határok közt ingadoznak, majd az ösztrogénhormon termelődése be is fejeződik. Ennek a korszaknak számos kellemetlen velejárója lehet, de hormonpótláshoz csak végső esetben kell fordulni, ugyanis a megfelelően kialakított életmód nagyon nagy segítség a klimaxos tünetek mérséklésében. A lehetséges teendőkről dr. Demjén László, az Oxygen Medical nőgyógyásza, a Magyar Menopauza Társaság vizsgájával rendelkező szakorvosa beszélt. 


Rendezvénynaptár
Segítsünk magunkon!
Hacsak nem túl komolyak a tünetek, néhány életmódbeli változtatás megkönnyítheti a mindennapokat. Az alábbiakban dr. Demjén László foglalta össze a leghatékonyabb teendőket tünetcsoportonként.

Hőhullámok és éjszakai izzadás
1. A rendszeres testmozgás
2. A vastag ruhadarabok kerülése
3. A stresszhelyzetek kerülése, stresszkezelés, akár szervezett formában
4. Hűvös, kiszellőztetett hálószoba
5. Amennyiben megfigyelhető, hogy a fűszeres ételek, a kávé, az alkohol és a dohányzás fokozza a tüneteket, ezek elhagyása.



Alvászavarok

6. A rendszeres testmozgás ebben az esetben is hasznos, bár a túl későn végzett edzés éppen megnehezíti az elalvást.
7. Még a hétvégéken is próbáljunk azonos időben felkelni és elaludni.
8. Iktassuk ki a koffeintartalmú ételeket és italokat.
9. Érdemes kipróbálni a légzőgyakorlatokat, a vizualizációt, vagy a relaxációt.

Hangulatzavarok, levertség

10. Rendszeres pihenéssel elkerülhető a kimerültség okozta kedvetlenség.
11. Orvosi kontroll után jól alkalmazhatóak a nyújtógyakorlatok, ha nincs ennek kizáró oka.
12. Beválhat a képzett oktató irányításával végzett jóga.

Hüvelyi diszkomfortérzés és szárazság
13. Használhatóak a vény nélkül kapható síkosítók.
14. A tüneteket csökkentheti a nem lankadó szexuális aktivitás.

Vizelettartási zavarok

15. Az intimtorna és más belső izmokat megmozgató torna rendszeres gyakorlása jelentősen enyhítheti a tüneteket.

Elhízás és csontritkulás
16. A zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonában, rostban, és telítetlen zsírsavakban és finomítatlan szénhidrátokban gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás mindennek az alapja.
17. Segíthet a megnövelt kalcium és ha szükséges, D-vitamin-bevitel.
18. A rendszeres mozgás a testsúly növekedésének és a csontritkulásnak is a legjobb ellenszere.
19. A legalább 7 órás éjszakai alvás elengedhetetlen ebből a szempontból is.


20. Ha nincs más megoldás: hormonpótlás

Mivel a változókori tünetek jó része az ösztrogénhormon hiányának köszönhető, súlyos kellemetlenségek esetén mindenképpen érdemes elgondolkozni ennek, és más hormonoknak a pótlásáról. Mielőtt erről döntés születne, a páciensnek mindenképpen szükséges részt vennie egy szakorvosi vizsgálaton, EKG-n, vérvételen, testsúly- és csontsűrűség mérésen, ultrahang vizsgálaton, illetve ha indokolt, más vizsgálatokon is. A hosszú távú egészségét és a kellő információkat figyelembe véve az érintettnek és a szakorvosnak együtt kell meghoznia a döntést, amelynek fő törekvése a legkisebb, még hatékony adag előírása.
- A szükséges hormonpótlást mindenképpen egyénre szabva kell elrendelni, és rendszeres orvosi kontroll mellett lehet biztonságosan alkalmazni.- összegzi tapasztalatait dr. Demjén László, nőgyógyász.

www.oxygenmedical.hu

Képek:
piqs.de: msoral - Heiteres Alter
piqs.de: Steve Evans



 
 
[ 6679 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x