4 NEM a fogyókúrára!
Címlap / Szépség-Egészség / 4 NEM a fogyókúrára!

4 NEM a fogyókúrára!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2023-04-01

Sokan vannak, akik bizonyos élethelyzetekben hirtelen magukra rántanak akár 10, vagy még több kiló felesleget. Szeretnének tőle megszabadulni - ami érthető - de ez nem mindig ajánlott.  

A tiltások at nem a fontosságuk, hanem a gyakoriságuk szerint állítottuk sorba!

1. Ha súlyfeleslegünk –átlagos testalkat mellett - meghaladja a 12-15 kilót.
Vagyis testtömeg-indexünk (BMI) a súlyosan elhízott kategóriába esik. Ekkor szigorúan tilos egyedül, saját ötleteink, vagy a magazinokban olvasott ötletek alapján fogyókúrába kezdenünk. Tanácskoznunk érdemes egy dietetikussal, aki segít a megfelelő étrendet összeállítani ahhoz, hogy lefogyjunk. Egyúttal érdemes egy olyan szakembert is találni, aki a hízás lelki hátterét is megfejti.  Például pszichológus, kineziológus, vagy olyan dietetikus, aki komplett képzésben részesült a test és a lélek holisztikus egységét illetően.

2. Szülés, betegség, műtét után.
A szülés utáni súlyfelesleget legkorábban akkor kezdhetjük el leadni, ha a babánkat már nem szoptatjuk. Sok nő szenved ettől, ám nekik határozottan ellenjavallt a tudatos fogyókúra. A tudatos táplálkozással és a jól ütemezett testmozgással lassan és fokozatosan optimalizálható a testsúly.
A műtétek után jellemző, hogy hirtelen súlyveszteség, majd a szervezet egyensúlyának felborulása miatt hirtelen súlynövekedés történik. Elvileg a műtét végén automatikus kellene, hogy legyen a konzultáció a dietetikussal. A műtét utáni időszakban meg kell várnunk, míg a test működése harmóniába kerül.

3. Nagy szakítás vagy válás után.
A magazinok gyakran azt javasolják „búfelejtőnek”, hogy vásároljunk új ruhatárat, változtassuk meg hajviseletünket, csináljunk olyan dolgokat, amiket a kapcsolatban valamiért nem lehetett. Sok nő az „exe bosszantására” vagy éppen saját önátalakító projektje részeként belefog a fogyókúrába is, melynek gyakran csúfos kudarc a vége. Táplálkozási zavarok alakulhatnak ki az ilyenkor kezdett fogyókúrából. A lelkileg labilis korszakban ugyanis a mélypontok természetesek és gyakoriak. Ilyenkor kicsit több csokoládét, édességet fogyasztunk, melyet utána hosszú és lelkiismeret furdalással teli napok alatt adunk le. Ha barátnőnket látjuk ebben a csapdában, beszéljük le őt a fogyókúráról. A sport, a mozgás, a közös kirándulás nem csak a kilókra van észrevétlen jó hatással, de a közérzetünkre is.

4. Fokozott stressz idején.
Sokan eleve fogynak a stressztől. (Viccesen stressz diétának is nevezik ezt az állapotot.) Ám ha a nagy stressz alatt álló személy kezd fogyókúrába, az számos nem kívánt mellékhatást eredményezhet. A szervezet ugyanis könnyen azt a jelzést fogja ilyenkor, hogy a tartalékok kimerülőben vannak, és megpróbál erején felül raktározni. Ha tehát a legzűrösebb napokat éljük, ne akarjunk még egy fogyókúrát is belezsúfolni. Ha mégis fogyunk a stresszes időszak alatt, könnyen lehet alvászavarunk, vagy ingadozó hangulatváltozásokkal járó, akár a pánikig, depresszióig hajló mentális zavarunk. A stressz ideje alatt inkább arra ügyeljünk, hogy fogyasszunk sok gyümölcsöt!

A szervezetünk számára a fenti helyzetekben nem egészséges, túl nagy megpróbáltatást jelent, vagy éppen határozottan káros lehet a súlycsökkentő programok mindazon köre, melyek „gyors” fogyást ígérnek. Azok a programok, melyek lassú, de megtartható fogyást, életmód váltást jelentenek, általában választhatók. Ám ezek körét érdemes lehet a szakemberrel megbeszélni: orvos, dietetikus, természetgyógyász szakértő.

Gáspár Katalin

Képek. piqs.de
Renate65: Diät ist angesagt
Zach Klein: DSC_7067 
 

 

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 2231 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x