5 nyári egészségtipp a fém Nyúl évének nyarán
Címlap / Szépség-Egészség / 5 nyári egészségtipp a fém Nyúl évének nyarán

5 nyári egészségtipp a fém Nyúl évének nyarán

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-01

Az idő kérlelhetetlenül halad, és a Kínai asztrológia szerint meghatározott "Fém Nyúl" éve felénél jár már augusztusban, hiszen idén februártól, jövő év január végéig tart. 

Bár békés, de változásokkal teli esztendőnek jósolták, már most láthatjuk, nem teljesen az, mert a „Fém Nyúl” által indukált folyamatok viharos sebességgel zajlanak sokfelé. Az „Út”, vagyis a Tao gondolati lényege, hogy minden állandó átalakulásban, változásban van. Ehhez alkalmazkodik az anyagi és az érzékelés feletti világ minden tagja.

Alkalmazkodnia kellene a föld gyermekének is, de az ember legtöbbször küzd a változások ellen. Teszi ezt sokszor az évszakok meteorológiai jelenségeivel szemben is.
Most a ciklikus kőrforgásában lassan a nyárutó közeledik. Már régen túl vagyunk a nyári napfordulón, és a nappalok rövidülnek látványosan. A tartós nagy meleg elmaradt eddig, de még várható. Jó, ha szervezetünket felkészülten éri a klimatikus túlterhelés.


Pár gondolat a táplálkozásról:
Táplálkozási „hibák” csak azokra jellemzőek, akik megválaszthatják, mit esznek. Ennek, a hazánkban szerencsére még létező rétegnek a tagjai közül többen „érdekes” módon állnak a kérdéshez. Tekintsünk át pár klasszikus nyári problémát:

1. Üdülés alatt fogyasztják el legtöbben az évi sültkolbász, sültoldalas, lángos, stb. adagjuk nagy részét. Furcsa látni, amint a napellenző alatt vörös fejjel eszi a csípős babgulyást a jó magyar, majd egy korántsem kalóriaszegény tejfeles lángossal fejezi be az ebédet. 
Eredmény: Fejfájás, vérnyomás emelkedés, izzadás, rossz közérzet. Nagyon gyakori probléma ez a mentők szerint is. Ezek az ételek az energetikai táplálkozás szempontjából megközelítve úgynevezetten melegítő jellegűek, tehát melegben, délben nem elsődlegesen választandók.
2. A másik szélsőségről is beszélni kell. Többen most próbálnak lefogyni, karcsúsodni. Ehhez sokszor nem a mozgást, mint a legjobban megfelelő programot választják, hanem a böjtöt, diétát, ami lehet jó kiegészítő, ha jól csináljuk, és lehet kifejezetten káros is, ha nem vagyunk körültekintőek. Gyakori probléma, hogy sokan nem reggeliznek ilyenkor, csak nyers gyümölcsöt-zöldséget esznek napokig, és a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel nem történik meg.
Eredmény: Némi fogyás a szerencséseknél, puffadás, fáradékonyság, fázékonyság, szapora szívverés a diétázók egy részénél.

Életvitelünkre étkezésünkre nagyon egyszerű és hasznos tanácsokat kaphatunk a kínai orvoslás egészségfilozófiája alapján is.

Öt nyári tipp:
Melegben tartózkodjunk a túlzott fizikai megerőltetéstől! Természetesen itt nem a kötelező munkahelyi tevékenységre, hanem az általunk választott programokra gondolunk. A szervezet ilyenkor nem mindig reagál megfelelően az erőkifejtésre. Tehát, ha rajtunk múlik, tartsunk mértéket, és inkább reggel, vagy este sportoljunk.



Mindenképen igyunk elég folyadékot!
Ezt elvben mindenki tudja, viszont sokan elfelejtik betartani. Ideálisak a kesernyés, savanykás íz harmóniájú italok. Ilyen a citromos zöld tea, a limonádé, az enyhén almaecetes víz, a híg fröccs, stb. Érdekes megfigyelés, és fontos tanács, hogy jobb hatású a szervezetünknek, ha langyosan, és nem hidegen iszunk valamit. Ez a felsoroltak közül, csak a fröccsnél gond, mert ez nem élvezhető melegen. Viszont kiváló, a forró (meleg) limonádé, amely csökkenti az izzadást.

Üdülés alatt is próbáljuk tartani életritmusunkat! Itt senki sem arra gondoljon, hogy keljünk úgy mintha munkába mennénk. Szintén a szélsőség a káros csak. Van aki ilyenkor nappal alszik, éjjel bulizik. Ez, ameddig az ember fiatal, nem gond, viszont 40 felett már nem örül neki a szervezet. Kevesen tudják, hogy bizonyos betegségek, pl. az epilepszia, vagy a migrén szindrómák nagyon nem „szeretik”, ha a megszokott ritmus felborul. Ehhez a témakőrhöz tartozik az egyébként pozitív elfoglaltság is. Többször előfordul, hogy jóga táborok szervezői a programokat keleti rendszerben szervezik meg, és azok, akik nincsenek formában elég nehezen élik meg a hajnal 4 órás első gyakorlást, az utána következő gyógyteával, és reggeli gyümölccsel együtt. Az elmúlt években betegek tucatjai panaszkodtak erre, de meglepetésemre egyik sem említette a „mesternek”, hogy gond van. Tehát ha valami nem jó nekünk, azt jelezzük.

Étrendünk nyáron alkalmazkodjon a meleghez! Könnyű, jól felszívódó tápanyagokból állítsuk össze ételeinket. Zöldséges levesek, sovány húsok, és sok gyümölcs az ideális. Ha nincs kizáró egészségügyi ok, tarthatunk heti 1 gyümölcsnapot, ami egészséges. Egy étkezésre egyfajta gyümölcsöt fogyasszunk. Ilyenkor a dinnye és az őszibarack nagyszerű alapanyag.

Tartózkodjunk minél többet szabad levegőn! Ebben az évszakban alapozzuk meg a téli egészségünket. Teljesen elképesztő, hogy többen a nyári hónapokban is a televíziót nézik, természetesen besötétített lakásban. Napi 30 perc szabadban történő mozgás létfontosságú a szervezetnek.

A mai világ lelki és fizikai túlterhelésnek teszi ki az embert, aki elvileg a természet gyermeke, csak kissé elvadult. Szervezetünk minden erővel próbál alkalmazkodni a körülményekhez, jó ha segítünk neki, mert aki tartósan letér az útról, azt a sors könnyebben az „árokba löki”.

Hartmann Ferenc

Képek:
piqs.de: Paul-Gerhardt Koch - "Wann wird’s denn endlich wieder Sommer..."
piqs.de: funeddy - warten auf ...
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 3322 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x