Étkezési szokásaink: sok a városi legenda
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Étkezési szokásaink: sok a városi legenda

Étkezési szokásaink: sok a városi legenda

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-20

Magyarországon az emberek háromnegyede többnyire a helytelen táplálkozás és életmód következményeibe hal bele, hiszen ez a fő oka a szív- és érrendszeri és a daganatos megbetegedések kialakulásának - hangzott el a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének jubileumi, a szövetség fennállásának 20. évfordulóját ünneplő kongresszuson. 

 

Rendezvénynaptár
Hazánkban az emberek több mint fele túlsúlyos vagy elhízott, ezzel az Eurostat friss felmérése szerint az uniós országok között az ötödik helyen állunk a túlsúlyosak listáján. A magyar dietetikusok immár két évtizede dolgoznak egyesületi formában az egészséges táplálkozási szokások népszerűsítésén, de még ma is számos tévhittel és városi legendával kell szembenézniük.



Több lehetőség, stagnáló lelkesedés

Napjainkban iparágak épülnek az egészséges életmód népszerűsítésére, mégis sokak étrendje a legnagyobb jóindulattal sem mondható kiegyensúlyozottnak. Egy nem reprezentatív hazai kutatás szerint a megkérdezett fiatal felnőttek kevesebb, mint fele tartja nagyon fontosnak, hogy életmódja egészséges legyen. Tíz fiatal felnőttből csupán egy tesz meg mindent azért, hogy táplálkozása kiegyensúlyozott legyen, 81 százalék pedig tudja, vannak problémák az étkezési szokásaival. Közel 40 százalék gondolja úgy, hogy túl sok idő, energia folyton arra figyelni, egészséges-e, amit eszik.

Antal Emese, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) elnöke szerint a mai napig nagyon sok táplálkozással kapcsolatos információ kering, hetente új termékek jelennek meg, így nem meglepő, hogy gyakran elbizonytalanodunk, mit és mennyit együnk, hogy egészségesek legyünk.

Tanácsok az MDOSZ-től az egészséges étrendhez:
  • Egyen kevesebb sót, zsírt, cukrot és fehérlisztet
  • Egyen több zöldséget és gyümölcsöt, halat, teljes kiőrlésű pékárut, alacsonyabb zsírtartalmú tejtermékeket
  • Élvezze az étkezést, de egyen mértékletesen!
  • Kerülje a túl nagy adagokat!
  • A tányéron, az étel fele legyen zöldség, vagy gyümölcs!
  • A fogyasztott gabonafélék fele legyen teljes kiőrlésű!
  • Figyelje a levesek, kenyérfélék, fagyasztott termékek sótartalmát, válassza a kevesebb nátriumot tartalmazókat!
  • Valamennyi mozgás jobb, mint a semmi, bármilyen sporttal már tett valamit az egészsége érdekében

Tévhit Tény
A növényi olajok energiatartalma alacsonyabb, mint az állati eredetű zsiradékoké. 100 g növényi olaj (pl. napraforgó-, tökmag- vagy szójaolaj) energiatartalma megegyezik 100 g állati eredetű zsiradék (pl. sertészsír) energiatartalmával.
A „barna” kenyerek rosttartalma nagy. Nem minden sötétebb színű kenyér, péksütemény készül teljes kiőrlésű lisztből, sok termék malátával színezett. A valódi teljes kiőrlésű péksütemények általában nehezebbek.
A cukros üdítőitalok, édességek mérgek a szervezet számára. Két dl szénsavas üdítőital energiatartalma kb. 100 kcal, ami a napi energiafelvétel kb. 5 százaléka. A lényeg a kiegyensúlyozottan összeállított étrend és a rendszeres mozgás, ebbe az üdítőitalok is beleférhetnek.
Az édesítőszerek nem tartalmaznak energiát. Az édesítőszerek nagy részére (pl. szacharin, aszpartam, sztevia) ez igaz, azonban a cukoralkoholok (szorbit és xilit) tartalmaznak energiát.
Ha csak köretet, illetve feltétet eszünk, akkor nem hízunk annyira, mintha együtt ennénk. A lényeg: a kalória!

Képek:
photostock / FreeDigitalPhotos.net
Ambro / FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 4191 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x