Alvászavar: Mikortól szorulsz segítségre?
Címlap / Kütyü és tudomány / Alvászavar: Mikortól szorulsz segítségre?

Alvászavar: Mikortól szorulsz segítségre?

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-08-12

Az amerikaiak nagy része meg van győződve róla, hogy valamilyen súlyos alvási rendellenességben szenved. Fáradtságról, álmatlanságról, nyugtalan alvásról és rémálmokról panaszkodnak. Az Országos Egészségügyi Intézet adatai szerint azonban ezeknek az eseteknek csak mintegy 10 százaléka számít valódi betegségnek, a többi csak valamilyen háttérben meghúzódó probléma (stressz, koffeinfüggőség, rendszeres gyógyszerszedés) következményeként jön létre. 

Lássunk öt olyan érdekességet, amelyek tudatában közelebb kerülhetünk a nyugodt, pihentető alváshoz.
  1. Az összes alváskutató egyetért abban, hogy a pihentető alvás feltételei a következők: lefekvés minden nap azonos időben, sötét, hűvös szoba, kényelmes ágy, étkezés és koffeintartalmú italok fogyasztásának mellőzése a lefekvés előtt.
     
  2. Tudta, hogy a lajhár akár napi tíz órát is aludhat? Az újszülött delfinek és orkák ezzel szemben akár egy hónapot is kibírnak alvás nélkül. Embereknek természetesen az utóbbi kipróbálását nem ajánljuk: már egy napi nem alvás után is jelentősen csökkenek a koncentrációs és döntési képességeink, ami súlyos balesetek forrása lehet.
     
  3. A napi többszöri rövid alvások is alternatívát jelenthetnek, ha valamiért nem tudunk egyhuzamban hét-nyolc órát aludni. A csecsemőknél és időseknél megfigyelt polifázisos alvás bár hosszú távon nem helyettesítheti a zavartalan alvást, bizonyos esetekben megoldást jelenthet.
     
  4. Alvás nélkül biztosan meghalunk. Bár az alvási folyamatok rendkívül összetettek, annyi biztos, hogy szervezetünk alvás közben regenerálja magát, és ilyenkor történik az emlékképek rögzítése is. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint a krónikus alvási rendellenességek növelik a rákos megbetegedések esélyét. Más részről viszont, ahogy öregszünk, szervezetünknek egyre kevesebb alvásra van szüksége.
     
  5. A Maryland Egyetem kutatási adatai szerint általában jobban alszunk, mint azt gondoljuk. Egy átlagos amerikai napi hét órát alszik, ami bár nem mindig elegendő, sokkal több, mint amennyit az emberek 40 évvel ezelőtt aludtak.
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 2010 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x