Melegradar: Nem vicc, valóság! - Az angol kutatók legújabb...
Címlap / Őrület / Melegradar: Nem vicc, valóság! - Az angol kutatók legújabb felfedezése

Melegradar: Nem vicc, valóság! - Az angol kutatók legújabb felfedezése

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-03

A Journal of Experimental Social Psychology szakfolyóiratban publikált cikk szerint a Tufts University tudósainak sikerült tanulmányukban bizonyítani, hogy létezik az u.n. melegradar. Ez nem egy készülék, amely rádióhullámok kibocsátása során felmelegszik, hanem egy minden emberben meglévő természetes képesség, amely első ránézésre megállapítja a másikról szexuális beállítottságát.

Az elmélet bizonyításának a kutatók kísérleti úton láttak hozzá, és 15 önként jelentkező nőnek 90 fele részben hetero-, fele részben homoszexuális férfi fotóját mutatták meg. A feladat természetesen az volt, hogy döntsék el az illető szexuális beállítottságát. A fotók alapján történő választás kizárja, hogy a döntésbe egyéb faktorok is bekerüljenek, így a másik viselkedése, kisugárzása nem befolyásolta a kísérletben részt vett alanyok választását. Az arcképeket csupán 5 századmásodpercig tették láthatóvá, ennyi idő állt rendelkezésre a döntés meghozatalára.

Meglepő eredmény született, ugyanis az alanyok 55-70 %-ban helyesen tippelték meg a képen látott férfi beállítottságát. A megfigyelési idő 10 másodpercre növelése nem változtatott az eredményen, azonban 3,3 századmásodpercre való lecsökkentésével az alanyok már csak a vaktában találgatás 50%-os átlagos hatékonyságát tudták felmutatni.

A kísérlet eredményei bizonyítják, hogy az emberi agy látás alapján képes nagy valószínűséggel helyesen megtippelni a másik szexuális irányultságát, ami a kutatócsoport vezetője, Nicholas Rule szerint evolúciós okokkal magyarázható. Ezzel a képességgel az ember ki tudja szűrni a potenciális párjelöltek közül azokat, akik eltérő nemi vonzódásuk okán nem kívánnának utódok nemzésével foglalkozni, így nem pazarolja az energiáit fölöslegesen. Rule egyébiránt híve a kísérleti pszichológiának, hiszen nemrégiben a vállalatvezetők arcvonásai és cégük nyereségessége közötti kapcsolatot vizsgálta kísérleti úton.