Jaj, anyu, olyan kövér vagyok!
Címlap / Otthon / Jaj, anyu, olyan kövér vagyok!

Jaj, anyu, olyan kövér vagyok!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-08-13

Az ember életében kb. 12 éves kora körül eljön az az időszak, amikor tükörbe nézve elkezdi kritikus szemmel nézni saját testét. Eltűnődik azon, hogyan is élhetett eddig a zsírpárnácskákkal a hasán vagy más testtájékon. A bevásárlóközpontok próbafülkéiben megpróbálja magára erőszakolni a vele egyidős társak által hordott mini darabokat, de lassan feltűnik neki is, hogy itt tenni kell valamit, hiszen ráébred testére, miközben hasonlítani kíván társaihoz és persze tetszeni az ellenkező nemnek.  


Aki már túl van a harmincon, az jól tudja, milyen kínkeservesen megy le az a néhány kiló, ami régebben pár nap alatt tovatűnt. Ilyenkor kezdjük értékelni, bárcsak régebben jobban odafigyeltem volna a sportra, vagy arra, hogy mit eszem.

A tizenéves fiúk és lányok abban a kivételezett helyzetben vannak, hogy ha keményen elhatározzák magukat, akkor nagyon gyorsan meg tudnak szabadulni a feledni kívánt plusz kilóktól. Hát igen, az elhatározás. Az vagy jön vagy nem. Pedig a szülők általában ott állnak mellettük lelkes személyi edzővé avanzsálva. Míg a gyermekeknek nyűg, amikor mondogatják neki, hogy ezt meg azt ne edd meg, menj tornázni, milyen jól jönne ez, miközben éppen egy bon-bont akarunk a szánkba gyömöszölni felnőttként, vagy éppen soroljuk magunkban a kifogásokat, hogy ma éppen miért nem tudok elmenni futni. Ugye, ismerős?



Lányok – könnyebb helyzetben

A tinédzser lányoknál a fogyás eredményességének megítélésénél mindig figyelembe kell venni, hogy hol járnak a menstruációs ciklusukban. Mindenki ismeri, amikor a has felpuffad, szinte alig jön fel a nadrág, és úgy érezzük, óriásira duzzadtunk. Érdemes a valódi súlyának a vérzés kezdetétől számított 5. napon mért súlyt venni. Lehetőleg kerüljük a minden napi, vagy napi többszöri súlymérést, hiszen az csak a szívünket fájdítja. Elég, ha heti kétszer reggel, ruha nélkül, lehetőleg a toalett meglátogatása után méredzkedünk.

A tizenéves lányok általában gyorsabban leadják a kilókat, mint a fiúk, de ha nagyobb a súlyfelesleg, akkor nagyobb „álló” idők vannak. Az álló idő az oka, annak a sok-sok abbahagyott fogyókúrának, amit a világon nők ezrei kezdenek el. Pedig, ha kicsit odafigyelnének a testükre és nem egy hét alatt szeretnék leadni a hosszú idő alatt felhalmozódott zsírpárnákat, akkor láthatnák, hogy ez idő alatt is milyen szépen alakul a testük. Ilyenkor előtérbe kerül a centiméterben történő fogyás. Vagyis ez idő alatt is több számmal csökkenhet a derekuk körfogata, és persze a ruhaméretük is. Erre az időre szerintem lelkileg is szükség van, hiszen fel kell dolgozni azt, hogy már nem vagyok a dagi az osztályból, nem vagyok az, akire semmi nem jön fel. Ezeket át kell értékelni, és erre kell egy kis idő. Tudom, hogy ezzel több fogyókúrázó nem ért egyet, de hagyni kell a testnek időt arra, hogy átrendezze a testarányokat, átcsoportosítsa a maradék zsírokat, ezzel is szebbé téve a testünk látványát.

Na és mi a helyzet a fiúkkal?

Ők általában egyenletesen fogynak, de kicsit lassabban, mint a lányok. Szerencséjükre semmi nem befolyásolja, hogy a hónap egyik vagy másik részében hogyan is festenek. A tinédzser fiúk, de persze a lányok is hónapról hónapra magasabbak lesznek. Ezt mindenképpen figyelembe kell venni és korrigálni az ideális, elérendő testsúlyt. Hiszen ha egy fiatal képes tartani a súlyát, miközben centiméterekkel magasabb lesz, azt is fogyásnak tekintjük.

Sajnos egyik nemet sem kíméli az úgynevezett stria. Sajnos eltüntetésük nemigen lehetséges, ezért érdemes idejében lépni, és a fogyókúra alatt speciális krémekkel kenni a bőrt és a gyors súlyleadást elkerülni, hiszen a zsírpárnák eltűnésével megváltozott testfelszínhez nem tud gyorsan idomulni a bőrszövet.  Na és persze a jojó-effektus. Gondolom, aki fogyókúrázott már életében, annak ismerős lehet, hogy ami lement, az gyönyörűen vissza is vándorol és még további plusz kilókkal is gyarapítja testünket. Ez megelőzhető a táplálkozásunk tudatos átalakításával, hogy a megszerzett szép alak örök életre szóljon.

Itt említeném meg a mozgás fontosságát, hiszen ez a legjobb bőrfeszesítő módszer és még az alkatot is arányosabbá teszi. Lehet próbálkozni a radírozó kesztyűk használatával, amelyek serkentik a bőr vérellátását, ezzel teszik rugalmasabbá. Ezen kívül érdemes a szelén bevitelét fokozni, akár tabletta formájában is, mert növeli a szövetek rugalmasságát. A tinédzsereket sem kíméli ez a bőrcsúfító csík. Szinte majdnem minden tinédzseren, aki túlsúllyal küzd, láthatunk ilyeneket, tehát tegyünk időben ellene.

Elkeserít, amikor megtudom, hogy egy-egy gyermek már gyógyszert szed a magas vérnyomására, vagy a cukorszintjei már most nem megfelelőek. Nem hiszem, hogy egy fiatalnak így kell leélnie az életét. Kisebbeknél sokszor áll a szülői, nagyszülői kényeztetés a háttérben. A szülők azt hiszik, hogy így könnyen kimutathatják a szeretetüket a csemetének. Sajnos a reklámok is ezt sugallják. Vedd meg ezt a csokit, cukrot és akkor mennyire szereted a gyermeked. Pedig nagyon fontos lenne pont ebben a korban, hogy kialakítsuk a helyes táplálkozási szokásokat. Ilyenkor alapozhatjuk meg szülőként, hogy a gyermekünk a későbbiekben mit fog választani a boltok polcairól.

Ez a választás pedig kihat az egész élete folyamán az egészségi állapotára, a testsúlyára, a közérzetére és az élete minőségére is. Lehet, hogy a gyermek vagy a tinédzser duzzog, haragszik ránk, amikor rá akarjuk venni valamilyen egészséges ételre, de nem szabad feladni a harcot, hiszen később még megköszöni. Ha megvívtuk a harcot, akkor pedig számára egyértelmű lesz, hogy nem kólát iszik napközben, hanem vizet; hogy nem a fehér zsemlét veszi le a polcról, hanem a teljes kiőrlésűt; hogy chips nélkül is el lehet tölteni az időt a haverokkal. És ha ez már megvan, akkor büszkék lehetünk, mert ezzel sokat tettünk gyermekünk egészséges életéért. Hiszen minden szülő ezt szeretné.

 

Szeretném felhívni a figyelmet, hogy az „idénydiétázás”, vagyis amikor gyorsan akarunk megszabadulni a felesleges kilóktól, de aztán lelkesedésünk hamar alábhagy, egyáltalán nem egészségesek a fejlődő szervezetek számára. Könnyen kialakulhat a jojó-effektus, ami még nagyobb súlytöbbletet eredményez. Inkább szép lassan térjünk át az egészséges táplálkozásra megfelelő adagok mellett. Kerüljük a koplalást, mert ilyenkor gyorsan kialakulhatnak a hiányállapotok és a kilók is lassabban fognak lemenni, ráadásul utána biztos, hogy nem tudják megtartani az elért súlyt, mert lelassul az anyagcsere.

Az eredményes, egész életmódot átformáló étrend kialakítása egyáltalán nem egyszerű feladat. Igenis adódnak nehézségek, problémák. De bíztatok mindenkit, hogy ezzel együtt is vágjon bele és ne csüggedjen, ha kicsit lassabban vándorolnak le a kilók, mint kívánná, hiszen felfelé sem 1-2 hét alatt ment. Próbáljunk nem kifogásokat keresni, hanem inkább megoldásokat. Amint ezt megtettük, máris közelebb leszünk az egészséges élethez, hiszen az ideális súly elérése nem csak a kiváló fürdőruha-alakot jelenti, hanem a szervezet megfelelő működésének megtartásához, vagy eléréséhez is vezet.

A szerző dietetikus.
 





 
 
[ 5146 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x