Dietetikusunktól: Tartós fogyás, de jó szellemi teljesítmény!...
Címlap / Szépség-Egészség / Dietetikusunktól: Tartós fogyás, de jó szellemi teljesítmény! - Így csináld! (Mintaétrenddel!)

Dietetikusunktól: Tartós fogyás, de jó szellemi teljesítmény! - Így csináld! (Mintaétrenddel!)

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-06-29

Koplalás és eredmények? Kicsit nehéz. A jól megtervezett reggeli azonban elengedhetetlen. Milyen a nem hizlaló, mi több fogyasztó reggeli? Mik azok az előnyös ételek, amiket nem érdemes kihagyni étkezésünkből és hogyan csináld? Megtudhatod! 

Kezdjük jól a napot!
Reggel felkelsz, iszol egy csésze kávét és rohansz a munkahelyre, esetleg útközben bekapsz pár szem kekszet, vagy az ebéded az aznapi első étkezésed. Nem is törődsz ilyen „csekélységgel”, hiszen „csak” a reggeli maradt el és hát éppen fogyózol, úgyhogy még jó is, mert kevesebb kalóriát ettél.

Kora reggel anyuka vonszolja maga után álmos szemű kisgyerekét, akinek kezében egy fél kifli van, a reggelije. Szinte megszokott látvány.
Ismerős ugye?

Mire jó a reggeli?
A családi körben elfogyasztott reggeli, a mai rohanó életmód mellett, „kikopik” sokunk életéből. Ez a tendencia nem csak a felnőtt lakosság körében figyelhető meg, hanem már a gyerekeknél is. A nem reggeliző gyerekből felnőve, nem reggeliző felnőtt lesz!
Pedig nem csak egy egyszerű étkezésről van szó! A reggeli az egész napunkra kifejti hatását. Az éjszakai pihenés után, mely a nap leghosszabb energia-bevitel nélküli szakasza, a reggeli adja meg a nap elkezdéséhez szükséges fizikai és szellemi energiát.


Jótékony hatások
A helyesen összeállított reggeli segít megőrizni az egészséges testtömeget.
A testsúlycsökkentő diétában is jelentős szerepe van! Azok, akik nem reggeliznek, gyakrabban nassolnak a délelőtti időszakban, a főétkezéseik is rendszertelenebbek, és többet esznek ebédre és vacsorára, ami hozzájárul az elhízáshoz.
Aki elegendő időt szán ennek az étkezésnek, az jobban megbirkózik a napi stresszel. Ez igaz a vizsgadrukkra is! Azok a diákok, akik megfelelően reggeliznek vizsga előtt, jobban teljesítenek és kevésbé stresszesek.

HarmoNet tipp: Reggeli - Létfontosságú összetartó erő a családban >>

Reggeli és a vércukorszint
A reggelire elfogyasztott táplálék, hatással van a vércukorszintünkre is. Sőt! Ha a reggelink alacsony glikémiás indexű (GI, a termék vércukor emelő képessége), nagy szénhidrát tartalmú és rostokban gazdag, az elősegíti a vércukorszint szinten tartását akár 10 órán át. Ez azért lényeges, mert a jelentős vércukor ingadozás összefüggésbe hozható az elhízással, időskori cukorbetegséggel, és a szív-érrendszeri megbetegedésekkel.
Az alacsony GI értékű reggeli jótékony hatással van továbbá a koncentráló képességre és a munkamemóriára (a rövidtávú memória egy típusa), ezáltal a délelőtti időszakban jobban teljesíthetünk a munkahelyünkön vagy az iskolában.

Milyen a „jó” reggeli?
Felmerül hát a kérdés, hogy miből álljon a reggelink.
Gyermekek és egészséges testsúllyal rendelkező felnőttek esetében az alacsony glikémiás indexű, magas szénhidráttartalmú, rostdús reggeli a kívánatos, míg súlytöbblettel rendelkezőknek az alacsony glikémiás indexű, de alacsony szénhidráttartalmú reggeli javasolt. A reggeli „gerince” a gabonafélék.
Alacsony glikémiás indexű, nagy rosttartalmú a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek és pékáruk, rozskenyér, durum zsemle, natúr müzli (kevés tejjel fogyasszuk!).
A kenyérre, pékárura kenhetünk vékonyan margarint, tehetünk rá zöldséget és sajtot, felvágottat, tojást, túrót. Ezeket a hozzávalókat mértékletesen fogyasszuk a gabonatermékhez, kerüljük a túlzásokat. (Az egyik nőbetegem 10 dkg parizert evett egy zsemléhez reggelire!)
A reggelinkben szerepelhet tej, joghurt, kefir, natúr gyümölcslé, gyümölcsök közül pedig főleg az alma és a narancs.
Hagyjuk ki a reggeliből a magas glikémiás indexű ételeket, úgy, mint méz, cukrozott gabonapelyhek és müzlik, fehér lisztből készült kenyerek és péksütemények, kalács, édes péksütemények, szőlő, mazsola, cukrozott üdítők és gyümölcslevek stb.

HarmoNet tipp: Milyen típusú az anyagcseréd? - A kiegyensúlyozott táplálkozás alapszabályai személy szerint >>

Reggeli tippek
  • egy tál natúr müzli, kevés tejjel
  • teljes kiőrlésű lisztből készült zsemle, 2-3 főtt tojáskarikákkal, paprikaszeletekkel, kávé édesítőszerrel
  • cukrozatlan, alma-narancs gyümölcssaláta kevés korpával megszórva
  • bajor rozskenyér, margarinnal megkenve, 1 szelet sonkaszelettel, paradicsomkarikákkal, cukor nélküli gyümölcstea


Miért marad el a reggeli?
A reggeli hiányára mindig van magyarázat, de megoldás is!
Ha azért nem reggelizünk, mert „nincs étvágyam reggel”, akkor ébredés után igyunk pár korty savanykás és / vagy hűtött folyadékot, ez „felébreszti” az emésztésünket.
Ha „nincs időm enni” esete áll fent, akkor kicsit korábban keljünk fel, egy reggeli elfogyasztása nem tart órákig! Ha képtelenek vagyunk kibújni 10-15 perccel előbb az ágyból, előző este előre elkészíthetjük a reggelit, pl. szendvicset, vagy a reggeli teendőknél spórolhatunk meg időt például azzal, hogy előző este kiválasztjuk, mit akarunk másnap felvenni (hölgyek esetében ez komoly időmegtakarítást is jelenthet).
A gyerekeket fektessük le idejében, hogy reggel picit előbb ébreszthessük őket.

Kreisz Andrea
Képek: piqs.de
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 10361 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x