Lerántjuk a leplet a személyi edzés titkairól! Szexis képek,...
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Lerántjuk a leplet a személyi edzés titkairól! Szexis képek, tuti tippek!

Lerántjuk a leplet a személyi edzés titkairól! Szexis képek, tuti tippek!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-29

Most lerántja a leplet - riport alanyunk - a rendkívül vonzó nemzetközi fitnesz abszolút bajnok Bánkuti Gabriella a személyi edzés titkairól. Továbbá megtudhatjuk, hogyan lehetünk mi is hasonlóan fittek és szépek. 


Rendezvénynaptár
Személyi edző és többszörös fitnesz bajnok vagy, hogy került az életedbe a fitnesz és a súlyzós edzés, mit szerettél meg benne?
Anyukám is élsportoló volt, így már amikor a hasában voltam róttam vele együtt a köröket a futópályán. 4 évesen vitt le először a salakos pályára futni, és beleszerettem. 6 éves koromtól 19 éves koromig versenyszerűen atletizáltam, és szertornáztam, majd belekóstoltam a küzdősportok világába, a ritmikus sportgimnasztikába, sőt a versenytáncba is.

Végül 20 évesen először beléptem egy edzőterembe, ahol az első edzésem alkalmával igazán megéreztem, hogy ez a sport nekem való. Lassan mindennapos tennivalóm volt a súlyok emelgetése, furcsa érzés, de a feszes izmok, a láthatóan formásodó, alakuló testem rabjává tett. 20 évesen az első Magyar Bajnokságon részt vettem, alig 8 hónap kemény súlyzós munka után, és 3. helyezést értem el. Innen csak felfelé vezetett az út, évről-évre, versenyről-versenyre jobb, szebb, formásabb lettem. 2006-ra nemzetközi fitnesz abszolút bajnok lettem.

Mit jelent a személyi edzés, hogyan kell elképzelni?
A személyi edzés valójában privát, tehát egyéni foglalkozást jelent. Az igazán jó személyi edzőt az különbözteti meg a többi átlagos edzőtől, hogy rendelkezik pedagógus vénával, vagy nagy az empátiaképessége, rendelkezik versenyzői múlttal, évek hosszú sora alatt összegyűjtött tapasztalattal, rehabilitációs képességekkel, tudással, illetve más a fitnesz és a súlyzós edzésen kívül több sportba is betekintése van. A jó személyi edző ténylegesen a személyre szabott, az egyén igényeinek, életkorának, mozgási képességeinek megfelelően alakítja ki a tökéletes mozgásprogramot. Ehhez csatolja a megfelelő étrendet, tud, és mer ajánlani táplálék kiegészítőket. Speciális esetekben az egyén orvosával együttesen konzultálva, kontrollálva alakítják ki a fent említett teljes wellness programot.

HarmoNet tipp: Hányféle mozgásformától lehetsz fitt? >>

Odamegyek az órára és mi történik…

Ha nem alakul ki a személyi edző és edzettje között a közös szimpátia, a bizalom sajnos a kapcsolat nem lesz kielégítő, így a munka sem fog 100%-ban működni. Nem szabad, hogy fenntartásokkal kezeljék egymást. Tehát az első fontos lépés a bizalom kialakítása. Akik személyi edzésre jelentkeznek, igénylik azt, hogy tudják, értsék, hogy az edző mit-miért tesz, kér. A személyi edzőnek el kell tudnia magyarázni a folyamatot, hogy mit miért teszünk. Fontos az első találkozásnál az alap információk begyűjtése, a legjobb módszer, ha edzettünkről edzőnaplót vezetünk, ebbe rögzítünk minden fontos információt.

Fontos az információk rögzítése után a közös cél kitűzése. Pl: szeretnénk 2 hónap alatt 2 kilót fogyni. Mindig reális, elérhető célt tűzzünk ki. Közösen haladjunk az apróbb célok kitűzésével a nagy végső cél eléréséig.



A főbb információk:

Személyes adatok: Név, születési adatok, lakcím, telefonszám, email cím.
Egészségügyi adatok: megbetegedések adatai (szívprobléma, vese, máj, vérkeringés, asztma, allergia), illetve a műtétek információi, implantátumok (mell, száj, fenék, vádli stb..), beültetések (fém implantátumok, csavarok, drótok), régebbi sérülések adatai, gyógyszerszedésnél a gyógyszerek neve, kezelőorvos neve, és elérhetősége, pulzusszám, vérnyomás

Diéta megírásához: egyén vércsoportja, kedvenc ételei, ételallergia
Testméretek lemérése: mell-hát, bicepsz, csípő, derék, comb, vádli, testtömeg, magasság

HarmoNet tipp:
Hatékony zsírégetés vízben, könnyedén: aquafitnesz >>

Mennyivel több, mint az edző a teremben?
Tehát mennyivel kerül többe, vagy mennyivel nyújt többet, mint egy teremedző?

Amint a fenti felsorolás mutatja több mint egy teremedző, hiszen ő csak megmutatja a gépek helyes használatát. A személyi edző, minden egyes alkalommal ott áll az edzettje mellett, folyamatosan kontrollálja, javítja, felügyeli az utat a cél felé. A gyakorlatok típusait, az edzésmenetet, sorozatszámot, és a gyakorlatok ismétlését személyre szabottan határozza meg.

Természetesen, ha anyagilag nézzük a személyi edzőnek külön díja van, ezt a munka nehézsége, a heti edzések száma határozza meg. Átlagosan 15e-40e ft körül mozog egy hónapban.

Csak versenyzőket készít fel? Kik vehetik igénybe a személyi edzőt?
Nem, természetesen nem csak versenyzőket készíthet fel, hanem bárkivel foglalkozhat, aki igényli az ő munkáját.

Nem és kor tekintetében kinek segít?

Szerencsére ma már találunk olyan edzőt is, aki túlsúlyos gyerekekkel, illetve az idősebb generációval is foglakkozik. Tehát akár 8 éves kortól 100éves korig bárkivel.

Milyen mozgásokat ismer, és hol tud tanácsot adni? Fogyókúrában? Alakformálásban segít?

Valójában mindenben segíteni tud, az alakformáláson keresztül, a fogyókúrában, vagy éppen az izomtömeg növelésen keresztül.

Kiknek ajánlod a súlyzós edzést? 
Mindenkinek, aki gyorsan elérhető, rövid idő alatt látható, és igazán maradandó eredményt vár.

Melyik versenyen láthatunk legközelebb?
2009. május 9-én Bécsben lesz az első idei versenyem, de az igazán nagy megmérettetéseim júniusban-és júliusban lesznek, de nem Magyarországon, hanem Hollandiában, Németországban, és Olaszországban.

Interjúnk alanya: Bánkuti Gabriella
Szerkesztő: Egry Márta



 
 
[ 10159 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x