Alig bírod szusszal? A hibátlan kocogás technikája
Címlap / Szépség-Egészség / Alig bírod szusszal? A hibátlan kocogás technikája

Alig bírod szusszal? A hibátlan kocogás technikája

Forrás: Medipress
HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-01

A kocogás nagyon jót tehet a szívnek, a testsúlynak és a lelki egészségnek is, de a futás megterhelheti a szervezetet. Az állandó rázkódás hajlamosít a lábszár stressztöréseire, izomhúzódásra, ízületi ficamokra, a talp izomhüvelyének gyulladására (sarokfájdalom), térdproblémákra és derék-, illetve hátfájdalmakra. Az Amerikai Ortopédiai Társaság ajánlásokat tett közzé ezek elkerülésére. 

Mindezek megelőzéséhez fel kell készülni: megfelelő cipőt kell viselni, lassítani, ha fájdalmat érzünk, és fokozatosan emelni a sebességet és az intenzitást. Dr. Judith F. Baumhauer, a New York-i Rochester Egyetem Orvosi Karának munkatársa szerint "a tünetek jelentik a legjobb kalauzt a futás során."

Az Amerikai Ortopédiai Társaság a következő ajánljásokat fogalmazza meg kocogáshoz:

Vegyen megfelelő cipőt!
Bár jól hangzik a mezítláb futás a homokban, de mindig olyan edzőcipőben kell futni, amely megóv a bokaficamtól, és megfelelő párnázottságot biztosít a talpboltozat számára.


Melegítsen be, mielőtt nekiindul a futásnak!

Ennek során lazítsa meg a feszes izmokat, és nyújtsa meg a térd ínjait. Kezdjen némi sétával, majd menjen át lassú kocogásba, és lassan növelje az intenzitást.

HarmoNet tipp:
Kockázatos kocogás? - A hibátlan futócipő kiválasztásának 6 pontja >>

Futás után ismét nyújtson egy keveset!
Nem mindegy, milyen talajon futunk Lehetőség szerint az aszfaltnál puhább talajon fusson, például futópályán. Így könnyebb elkerülni a gyökereket, köveket és repedéseket, amelyek ficamot okozhatnak. Jobb felfelé futni, mint lefelé; előbbi az Achilles-ínt terheli meg, utóbbi a térd, a derék és a hát számára jelent nagyobb terhelést.

Ne hajtsa túl magát!
Kezdjen mindig némi gyaloglással, majd lassanként növelje a tempót. Kezdők vagy újrakezdők – különösen, ha fájdalmaik is vannak – tartsanak egy-egy pihenőnapot két futás között, hogy az izmaik kipihenhessék magukat.



Figyelje a technikáját!

Úgy lehet legkönnyebben elkerülni a sérüléseket, ha a lába éppen a csípője alatt ér földet; ne lépjen túl nagyokat! Figyeljen a tartására is: húzza hátra a vállait, és a kezét tartsa kissé behajlítva; ha ökölbe szorítja, ez feszülést okoz a váll- és karizmokban. A könyökét tartsa közel a testéhez, nagyjából derékszögben behajlítva.

HarmoNet tipp: Popsi és comb? Robbantsd a zsírt! 5+1 fogyasztó titok a kocogásról >>

Végezetül pedig: fogyasszon elegendő D-vitamint és kalciumot!
"Az érintett csontok inaktivitás okozta leépülése növeli a stressztörések kockázatát a megnövekedett terhelés mellett" – mondja Baumhauer.

Medipress
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.




 
 
[ 6869 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x