A túlevés titkai, és a bűvös 10 perc! Trükkök a fogyásért...
Címlap / Szépség-Egészség / A túlevés titkai, és a bűvös 10 perc! Trükkök a fogyásért

A túlevés titkai, és a bűvös 10 perc! Trükkök a fogyásért

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-05-28

A fogyásról és sportról ahány ember, annyi vélemény. Van azonban, aki képes ledobni pár kilót, és van, aki csak álmodozik róla. Pedig a fogyókúra szabályai általános érvényűek. Tippek az egészséges testsúly eléréséhez.  

Ha komolyan veszed a túlevést, magadnak kell kézbe venned az étkezések megtervezését, az élelmiszerek tárolását és esetleg a beszerzését is. Ez családi konfliktusokat is okozhat. Ebben a dologban nem árt, ha határozott vagy. Érvelj azzal, hogy beteg vagy, illetve, hogy ez súlyos probléma a számodra.

Nem szükséges ugyanazt enned, mint a családod többi tagjának. Lehet, hogy így drágább, de ha súlyos beteg leszel, vagy meghalsz, az még drágább!



Frigótippek 


Mindenképpen ajánlom, hogy a hűtőszekrényben és a konyhaszekrényben is legyen egy saját, külön polcod! Legyen élelmiszer tartalékod is! Ne járj büfékbe, cukrászdákba: könnyen visszaeshetsz. A munkahelyek manapság ellene dolgoznak az ésszerű táplálkozásnak: épp ezért használj ételhordó dobozokat! Manapság már meglehetősen elegánsak is kaphatók, nem kell feltétlenül olyanokra gondolnod, mint amilyenekben a konyhás nénik lopják haza a munkahelyről az ételmaradékot!

Készíts gyakran nagy mennyiségű zöldségsalátát: az egy olyan dolog, amibe ha bele is „esel”, nem szállsz el. Még az se olyan nagy baj, ha „rájársz”, bár a cél az, hogy tervezetten egyél, ne ötletszerűen, mint eddig. Viszont az elején megmenthet attól, hogy nassolgatni kezdj. 



A gyomor észlelő mikroszervei körülbelül 10 perc után tudatosítják az agyban, hogy mennyit ettél. Tehát van egy holtidő, amikor még alig csökken az éhségérzet, de már akár több száz kalóriát bevittél. Ezt úgy lehet kivédeni, hogy először csak egy kicsit eszel, és leállsz 10 percre. A "lelki evésre" jó megoldás az is, hogy "rágódni" kezdesz, vagyis tudatosan hosszan rágsz falatokat a szádban. 
 

A visszacsatolási idő


Nehéz, de nem annyira, ahogy elsőre gondolnád. 10 perc után általában már nincs falási inger, nyugodtan tudsz enni. Ha evés előtt elmondasz egy imát, az abban segít, hogy tompuljon a mohóságod.

Evéskényszer esetén gyakran nagyon hatásos a vízivás, mert a telítettségjelző receptorok (érzékelők) kevéssé tudják megkülönböztetni a táplálékot és a folyadékot. "Brit tudósok" egyik kutatása volt, hogy sok ember ha szomjas, azt is éhségnek érzékeli, így ivás helyett is eszik. Ha te is így vagy ezzel, csak az agyadban kell átállítani a kapcsolót, hogy most iszom egy pohár vizet és csak akkor fogyasztok ételt, ha még mindig éhesnek érzem magam. 

Este 10 után - pontosabban a lefekvés előtt két órával már - ne egyél! Ha éhes vagy ilyenkor, valamit elszúrtál az étkezési tervvel, vagy a megvalósítással. Ha magányos evő, vagy bánatevő vagy, próbálj rászokni a másokkal való együttétkezésre. Ez nagyon nehéz-magamról tudom- de nem lehetetlen. Önmagától csökkeni fog a bevitt mennyiség. A másikon ugyanis látod, hogy mennyit eszel, de önmagadon nem.
 

Ne rágógumizz!




Különösen ne rágózz két étkezés között. A rágógumi becsapja a szervezetet, mert nyálat termeltet, és a fokozott nyáltermelés beindítja az előemésztést, fokozódik a sósavtermelés (ez van a gyomorban). Annyira éhes leszel, hogy egyszerűen muszáj enni. A tökmag -szotyi és a cukorkák esetén csak kicsivel jobb a helyzet. Ha a szájszagod miatt rágózol, inkább járj utána: fog, reflux betegség, stb. Fontos tünete lehet egy komoly betegségnek. Ha napi többször mosol fogat, mint három, az általában nem jár semmilyen káros hatással. Sőt ... 

Életmentő zsírpárnák?


Young professzor - a lúgosítás atyja- szerint a kövéreket a háj menti meg a gyors haláltól, mert a zsírszövet tárolja azt a savmennyiséget, ami egyébként megölné az embereket. Tehát a lúgos víz ivása, a lúgosító életforma nagyban segíti a fogyást, mert a test könnyebben elengedi a zsírsejteket, ha nem kell félnie a benne rejlő savaktól és salakoktól. A TÚLZOTT IDEGESKEDÉS ÉS TÚL SOK STRESSZ IS FOKOZZA A SAVASODÁST. Oda-vissza ható folyamat, mert az elsavasodott ember ingerlékeny, idegeskedő lesz.

A pszichológusok szerint
a hájban nem csak zsírok vannak, hanem traumák is. Minden felszedett kiló mögött ott van annak a korszaknak az összes lelki traumája, amit "benyeltünk" akkor, amikor felszedtük. Ezért a fogyókúra során gyakran akkor "torpanunk meg", amikor a a múlt fel nem dolgozott traumáit tartalmazó (természetesen jelképesen értendő) zsírpárnáit olvasztanánk le magunkról. 



Mozgás


A mozgástól gyakran tudat alatt rettegnek a kövérek, szégyenteli és fájdalmas tornatermi élményeik miatt. Ne a futást tervezgesd, hanem a gyaloglást, a biciklizést, vagy a lassú úszást! Futhatsz is, de mindig nagyon lassan kezd! Merj gyalogolni egy-egy futószakasz után. Ezt a módszert Paavo Nurmi találta ki, akinek „Csodafutó” volt a neve, 5-szörös Olimpiai Bajnok volt… szobra van Helsinkiben. Sok maratoni futó gyaloglással, vagy egész lassú futással melegít be.

Mozgás után kb. annyi ideig ne egyél semmit, amennyit mozgással töltöttél! A szervezetnek vissza kell állni a „mozgásos üzemmódból”, és ez időbe telik. Teli gyomorral soha ne sportolj! Az emésztő szervezet nagyon keményen dolgozik, erre ne kapcsolj rá még egy mozgást is, mert „agyonvered” a keringésedet! Futás, gyaloglás, úszás előtt minimum két óráig ne egyél semmit.

Nem baj, ha evés után pihensz, lefekszel. A szieszta egészséges dolog, nagyszüleink szinte kivétel nélkül sziesztáztak, egészségesek is maradtak!

Nem javaslom a konditermet, vagy ha mégis, akkor csak személyi edzővel konzultálva. A súlyok emelgetése lökésszerű terhelést ad a szervezetnek, nem pedig folyamatos, de enyhébb pulzusemelkedést. Holott ez a cél. (110-125-ös pulzus az ideális mozgás közben.) A fogyást és az anyagcsere változást a ciklikus un. „aerob” mozgások segítik (gyaloglás, kocogás, úszás, biciklizés) nem pedig pulzáló, „anaerob” mozgások, mint amilyen a kondizás vagy az aerobic. Valószínűleg az úszás a legjobb a kövéreknek, de a szaunát ne vidd túlzásba, sőt, eleinte inkább tartózkodni érdemes tőle. Ha a szíved rossz állapotban van, különösen veszélyes, olyan nagy és lökésszerű terhelés a szauna. Mindig kérdezd meg a testedet, kívánja-e a szaunát. Válaszolni fog. A kertészkedés is egy ideális mozgás túlevőknek. Ha panelban laksz, szerezz egy kiskutyát, aki levisz téged legalább napi kétszer sétálni…




Ne bántsd magadat!


Jogod van nem tökéletesnek lenni
, jogod van betegnek lenned, és jogod van tenni magadért, felépülni. Bármilyen változás kizárólag a jelenlegi helyzet elfogadásával jár - ez munkám egyik legfőbb alapelve. Próbáld megszeretni magad, és ha tökéletességre törekszel általában, engedj ebből. (Ez nagyon gyakori tünet a túlevőknél.) Az életben nincsenek tökéletes dolgok, helyette vezesd be azt, hogy működő-nem működő, illetve jól működő-rosszul működő. Az arabok szerint csak Allah lehet tökéletes, ezért egy pöttyöt szőnek a szőnyegeikbe, hogy nehogy elfeledkezzenek erről. Oké, neked is megvan a pöttyöd. Szeresd magad. Ez nagyon fontos. Aki szereti magát, az nem akarja elpusztítani önmagát.

Próbálj kialakítani egy egyszerű napirendet. A túlevők hajlamosak rendkívül rendszertelenül élni, ebbe jól illeszkedik az össze-vissza evés, hűtőnyitogatás. Segíteni szokott a leírt napirend. Általában erre mindig születik valamilyen kifogás, a leggyakrabban az, hogy „alig van szabad időm, annyit dolgozom.” Akkor is!

Nassolások




A tévéevés ott kezdődik, ha valaki parttalanul kapcsolgatja az adókat. Ehhez a parttalansághoz jól megy a parttalan nassolás. Ezen a legkönnyebb úgy segíteni, ha nem használsz távirányítót… vagy tévét.
 

Ha lehet, próbálj langyos ételeket enni. Emésztési szempontból a testhőmérsékletű  kaják az ideálisak, minél inkább távolodsz ettől, annál nagyobb feladat ez az emésztőrendszernek. Van elég baja e nélkül is.
 
Van, aki csengettyűket rak a hűtőjére, hogy tudatosuljon, mennyit nyúlkál bele, vagy kiakasztja ön-elrettentésül egy elhízott sztárnak a fotóját, olyan is akad, aki a politikus Kövér Lászlót teszi a hűtőjére. Szerintem ezek jópofa, de eredménytelen technikák, ámbár ki tudja, hátha mégis…

Ne tarts otthon csokit, sütit, édes kekszeket!

Nem jó, ha ezek kéznél vannak, mert nem lehet abbahagyni a megevésüket, ha elkezdtük. A családtagok kedvéért, vagy esetleges vendégeink megkínálása céljából sem okos a kezdetekben főleg ilyen tartalékot képeznünk, mert sznte biztos, hogy rá fogunk vetődni, és aztán kudarcélményünk lesz! Egyszerűbb, ha nincs nasi raktárunk. A sósmogyival ugyanez a helyzet. Ráadásul a kősó (asztali só) egy olyan anyag, amit a szervezet nagyobb mennyiségben méregnek tekint, ezért sok víz és megemelkedett szívműködés (vérnyomás) segítségével kinyomja magából.

A magyar szenvedélyfűszerekkel: -bors, piros paprika, „erőspista”, és társai - bánj óvatosan. A túl erős fűszerek végbélre „mennek”, a bél semelyik részének nem jó, ha gyulladt, vagy sebes, pont ott mennek ki ugyanis a mérgek, baktériumok… véres széklettel fordulj orvoshoz, hagyj el minden fűszert és alkoholt.

A túl sok hús nem jó. Túl sokáig rohad a bélben, nagyon leterheli, csakúgy, mint a sajtok, különösen a füstölt sajtok. Margarint inkább ne egyél, mert gyakran vágóhídi hulladékból gyártják. A teavaj tisztább. A természetes zsírok, vagy az olíva olaj sokkal jobbak. 

Szeresd magad, légy a saját jóságos, megbocsátó és kedves szülőd, ha magadra gondolsz, vagy magadról gondoskodsz! A túlevőknek nagyon gyakran zűrzavaros, alkoholbetegséggel sújtott, balhés eredetű családjuk volt, és a szorongást oldják az étellel, már kora gyerekkortól kezdve. Pótold be önszeretettel, ha nem kaptál elegendő, vagy neked megfelelő gondoskodást a szüleidtől!



Meditáció


Amilyen képeket vetítesz az agyba, a tudatalattid olyan valóságot fog teremteni. Erre a tényre alapul a gyógyító képzelet, szakszóval az imaginációs technika. Képzeld el magad vékonyabban és boldogabban, lásd mindezt színesben és „vidámban”. Fantáziáld naponta többször is ezt a képet! (Ha fogyókúrást szenvedést, hiányt képzelegsz magadnak, akkor az fog bekövetkezni!)





Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 17933 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x