Jógagyakorlatok a könnyebb menstruációért
Címlap / Szépség-Egészség / Jógagyakorlatok a könnyebb menstruációért

Jógagyakorlatok a könnyebb menstruációért

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-08-14

Nehezek a nehéz napok? Íme, néhány gyakorlat, ami segíthet a görcsoldásban és a ciklus rendezésében. 

A gyakorlatokat óvatosan végezd, figyelj a tested jelzéseire, és ügyelj, hogy ne feszítsd túl az izmaidat, ízületeidt.


I. Jóniülés


  1. Helyezkedj el ülve egy párnán. Hajlítsd először a bal térded, és helyezd a sarkad olyan közel a gátadhoz, amilyen közel csak tudod. Majd hajlítsd a jobb térded is és tedd szorosan a másik sarkad elé.
  2. Egyenesítsd ki a hátad, a tarkód egyenes. Pihentesd a csuklód a térdeden.
  3. Lélegezz a hasadba, a mellkasod és a bordakosár mozdulatlan. Figyeld, ahogy belégzésre emelkedik, majd kilégzésre visszasüllyed a köldököd. Próbáld meg a köldököd alá, minél mélyebbre szívni a levegőt.
  4. Végezd a gyakorlatot néhány lélegzetvétel erejéig.

A gyakorlat lazítja a medence és az alhasi izmokat. A figyelmet a medencére irányítva fokozza a keringést, átmosva az alhasi szerveket. Oldja a feszültséget.


II. Pillangótartás  - Badhakónaszana


  1. Helyezkedj el ülésben. Hajlítsd a térded, és fordítsd egymás felé a két talpad. Kulcsold át a kézujjaid a lábujjaid körül, majd hagyd, hogy a térdeid a saját súlyuknál fogva a talaj felé süllyedjenek. Nem baj, ha nem érnek le a földre.
  2. Közben ügyelj arra, hogy a hátad és a tarkód legyen egyenes.
  3. Lélegezz a hasadba, a mellkasod és a bordakosár mozdulatlan. Figyeld, ahogy belégzésre emelkedik, majd kilégzésre visszasüllyed a köldököd. Próbáld meg a köldököd alá, minél mélyebbre szívni a levegőt.
  4. Végezd a gyakorlatot néhány lélegzetvétel erejéig.
  5. Ha úgy érzed elég, bontsd a tartást.

A póz nyitja a csípőt, a medencét. Segíti a női szervek helyes működését.


III. Jógahíd – Szarvangaszana


  1. Helyezkedj el háton fekvésben. A karjaid helyezd szorosan a tested mellé, tenyérrel lefelé.
  2. Feszítsd meg a farizmaid, majd emeld a magasba a csípőd. Segíts a karjaiddal. A talpaddal told a combjaid a mellkasod felé. Ha feszül a derekad, ereszd magad egy kissé lejjebb.
  3. Tartsd a pózt néhány lélegzetvétel erejéig.
  4. Ha úgy érzed, elég volt, a karodra támaszkodva, lassan engedd vissza magad a talajra.



Ez a félfordított jógapóz jótékony hatással van a medence szerveire, segíti a női szervek működését, szétoszlatja a vért és az energiát az egész testben.


IV. Csecsemőpóz nyitott térddel



  1. Helyezkedj el sarokülésben. Nyisd szét a térdeid kb. 45 fokos szögben, a nagylábujjak érjenek össze. Ha nem ér a feneked a sarkadra, tegyél közéjük egy párnát.
  2. Majd érintsd a homlokod a talajhoz, engedd a hasad a két térded közé, fektesd a karod a lábszárad mellé, tenyérrel felfelé.
  3. Lazíts, figyeld a légzésed. Figyeld, ahogy a légzésed mozgatja a tested.
  4. Maradj ebben a pózban néhány lélegzet erejéig.
  5. Ha úgy érzed, elég, húzd a tenyered a füled mellé, és a tenyerekre támaszkodva told fel magad sarokülésbe.

A póz jólesően lazítja a medence izmait, masszírozza az alhasi szerveket. Oldja a stresszt.

A ciklusod kezdete előtti héten ügyelj az étkezésedre is! Fogyassz kevesebb szénhidrátot, finomra őrölt lisztet. Fogyassz inkább több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret, és sok-sok folyadékot!

Schrick Tímea
nőijóga-oktató
Ha szeretnél még többet: www.divineyogacenter.eu

(Képek: www.theholisticcare.com/yoga/images, http://mydailydoodle.blogspot.com/2011/05/dandasana.html)
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 11034 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x