Mi tegyünk, hogy télen is egészségesek maradjunk?
Címlap / Szépség-Egészség / Mi tegyünk, hogy télen is egészségesek maradjunk?

Mi tegyünk, hogy télen is egészségesek maradjunk?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-08-07

A tél hallatán sokaknak rögtön a hideg, a megfázás, orrfújás és a betegségek jutnak eszébe. Pedig ez az évszak sokkal többet tartogat mindenki számára: a hófödte táj gyönyörű látványa, szánkózás és séta a szabadban, síelés kedvenc síterepünkön, vagy korcsolyázás a befagyott tavon. A betegeskedés nem szerves része a télnek, ezért ha szem előtt tartunk néhány olyan apróságot, mint a rendszeres kézmosás vagy a megnövelt vitaminbevitel, akkor nem kell lemondanunk az értékes élményekről. 

 

Télen az immunrendszerünk jobban le van terhelve, mint az év többi részében. Ilyenkor nem csupán a hideg hőmérsékletnek van kitéve szervezetünk, hanem a sok kórokozónak is, amelyek a vitaminhiányos táplálkozás következtében legyengült szervezetnek könnyedén megbetegedést okozhatnak. Azonban kis odafigyeléssel és néhány házi praktikával minimalizálhatjuk a megbetegedéseket és egészségesen vészelhetjük át a telet.

Mivel a kórokozók főképp a légutakon, vagy a nyálkahártyán keresztül támadnak, ezért a megelőzésben az egyik legalapvetőbb dolog a kézhigiénia. Jártunkban-keltünkben sok mindenhez hozzáérünk, megfogjuk a kilincset, kapaszkodót, pénzjegyeket vagy mobiltelefonunkat.  A baktériumok és vírusok akár egy érintéssel a kezünkre tapadhatnak, melyeket ezt követően akár egy rágó bevételével vagy szemünk megdörzsölésével könnyedén szervezetünkbe juttathatunk. Ezért figyeljünk oda, hogy minél sűrűbben mossunk kezet – főleg tömegközlekedés, bevásárlás után és még a legkisebb étkezés előtt is. Ha biztosra akarunk menni, használjunk antibakteriális szappant vagy kézfertőtlenítő gélt, melyek megbízhatóan lépnek fel a különböző kórokozók ellen. Kézmosásra fordítsunk legalább 20-30 másodpercet, és szenteljünk kiemelt figyelmet a tenyér, az ujjközök, a hüvelykujj és a körmeink alatti rész alapos tisztítására. Ezt követően folyó vízzel öblítsük le kezeinket, és szárítsuk meg tiszta, száraz törülköző segítségével.



„A téli időszakban ajánlatos megnövelni a higiénia szintet; tüsszentsünk és köhögjünk zsebkendőbe, melyet azt követően dobjunk ki a szemétbe, kézmosáshoz használjunk antibakteriális szappant és fertőtlenítsük a rendszeresen érintett felületeket lakásunkban. Ezek az apró praktikák már hozzájárulhatnak ahhoz, hogy elkerüljük a megbetegedéseket
”- mondta Dr. Fekete Ferenc, a Heim Pál Gyermekkórház osztályvezető főorvosa.

Ha sok időt töltünk zárt helyiségben - irodában vagy tanteremben -, akkor figyeljünk a rendszeres szellőztetésre. Ez főleg akkor nagyon lényeges, ha sok emberrel tartózkodunk egy légtérben, mert így gyorsabban használódik el a levegő.

Az egyik legalapvetőbb dolog a megelőzésben a személyes higiénia mellett a megfelelő táplálkozás. Figyeljünk oda arra, hogy lehetőleg télen is sok gyümölcsöt fogyasszunk – részesítsük előnyben a magas C-vitamin tartalmú gyümölcsöket, mint például citrom, narancs, mandarin, grapefruit vagy kivi. Akik különlegesebb ízekre vágynak, azok válasszák a pomelót, a gránátalmát vagy rágcsáljanak áfonyát, melyek szintén sok értékes vitamint és antioxidánst tartalmaznak. Ha inkább a zöldségeket preferáljuk, akkor együnk a kelkáposztát, brokkolit, spenótot, kelbimbót vagy répát, melyek a szabadgyökök lekötésében segítenek – lehetőleg nyersen, salátának elkészítve.

Ezek mellett télen is fontos, hogy kellő mennyiségű folyadékot igyunk. Célszerű meleg italokat vagy leveseket is fogyasztanunk.



Hasznos tippek a betegségek elkerülésére:
  • Kezeink tisztántartásához használjunk antibakteriális szappant vagy kézfertőtlenítő gélt
  • Kerüljük a kapcsolatot azokkal az emberekkel, akik rossz közérzetre vagy megfázásra és influenzára jellemző tünetekre panaszkodnak
  • Mossunk alaposan kezet, ha beteg emberrel érintkeztünk
  • Öltözzünk fel melegen, ha hidegre fordul az idő
  • Alkalmazzuk a megfelelő tüsszentési és köhögési etikettet – tüsszentsünk és köhögjünk papír zsebkendőbe, melyet azt követően dobjunk a szemétbe és mossunk kezet. Amennyiben nincs kéznél zsebkendő, tenyerünk helyett inkább könyökünket és alkarunkat tegyünk a szánk elé
  • Fertőtlenítsük az olyan gyakran érintett felületeket, mint a kilincsek, csapok vagy villanykapcsolók
  • Fogyasszunk magas vitamintartalmú gyümölcsöket, zöldségeket, mézet, fokhagymát, immunerősítő készítményeket
  • Sportoljunk, mozogjunk rendszeresen – ez mindennél többet segít a jó közérzet és az erős immunrendszer megőrzésében, a betegségek elkerülésében
  • Naponta többször igyunk meleg italt
  • Szellőztessünk rendszeresen
  • Amennyiben rossz a közérzetünk, maradjunk otthon, hogy ne fertőzzünk meg másokat


Képek: marin - FreeDigitalPhotos.net




 
 
[ 1950 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x