Mi az összefüggés a porckorong és a túlsúly között?
Címlap / Szépség-Egészség / Mi az összefüggés a porckorong és a túlsúly között?

Dr. Csábi Bettina

Mi az összefüggés a porckorong és a túlsúly között?

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-08-14

Szilágyiné Szeitz Mónika gyógymasszőr rávilágít a porckorongsérvre, a túlsúly és a mozgás szemszögéből. "A csigolyatesteket folyamatosan összekötő rostporcos korongok a porckorongok. Alakjuk megfelel a csigolyatestek alakjának. Az első porckorong a nyaki 2-es és 3-as csigolya között, az utolsó pedig az ágyéki 5-ös csigolya és a keresztcsont között található. 

A porckorong külső rostos gyűrűből, és belső kocsonyás anyagból áll. Szerepük, hogy rugalmasságot biztosítsanak a gerincoszlop számára, csillapítják a függőleges irányú erőhatásokat, de segítenek az oldalirányú mozgásokban is. Az élet előrehaladtával, illetve nagy túlsúly cipelésével a külső rostporcos rész elvékonyodik. Ha elszakad és a belső kocsonyás anyag kitüremkedik gerincsérvről beszélünk. Ez pedig azért okoz tüneteket,mert elnyomja a csigolyaközti lyukon kilépő idegeket.”

A testsúly hatása a gerincre:

„A túlsúly káros hatással van a gerincre. A zsírfelesleg nem tesz jót a szervezetnek. Az izmok védik az ízületeket, ezzel szemben a zsírfelesleg növeli azt a terhet, amit az ízületeknek el kell viselniük.

A bőr alatti zsír megnövekedett mennyisége miatt a test elveszíti a kívánt formáját, csökken a csontváz mozgékonysága és mozgásképessége is.
A férfiaknál a legjellemzőbb a hasi típusú elhízás-de a nőknél is igen gyakori-. Ennek következtében a hasi izmaik meggyengülnek, és nem tudják kellőképpen alátámasztani a gerincet, ami sokkal sérülékenyebbé válik. A hasizmok fizikai munka közben is segítik a gerinc alátámasztását. Amikor a hasizmok megfeszülnek, a gerinc megszabadul a rá nehezedő tehertől, a hasűri nyomás megnövekedésének köszönhetően”.

A túlsúly szervezetre gyakorolt káros hatásai:

„A túlsúly miatt kialakult helytelen testtartás következtében, a testsúly nem függőlegesen nyomja a csigolyákat és a porckorongokat.

A túlsúly miatt sokkal korábban kialakulhat a csontízületi-gyulladás is. Mivel a nagyobb testtömeg nagyobb terhelésnek teszi ki a gyulladt ízületeket, károsíthatja az ízületi felszíneken található, azokat beburkoló porcot, ezáltal fokozódik az ízületi merevség, fájdalom.
Az ellaposodott porckorongok nem képesek enyhíteni a gerincre nehezedő nyomást, nagyobb eséllyel csúsznak el.

Ha a gerinc elkopik, és a hasizmok nem nyújtanak kellő alátámasztást a súlyok emelésekor, nő a veszélye a gerincproblémák kialakulásának.


A mozgáshiány következtében kialakult gyengébb és vékonyabb izmok, kevesebb kalóriát tudnak elégetni. Ez még jobban növeli a szervezetben felhalmozódott zsír mennyiségét. A túlsúlyos embereknek valószínűleg sokkal korábban kell szembesülniük az ízületek és a gerinc degeneratív elváltozásaival, mint a normális testsúlyú egyéneknek.

Azokon az ízületeken alakulnak ki a legszembetűnőbb változások, amelyek a legnagyobb súlyt cipelik. Ezek leggyakrabban a hát alsó része, a csípő, a térd és a boka. Az elkopott ízületek krónikus fájdalmat okoznak, és korai testi gyöngeséget okoznak.

Rendszeres és megfelelő testmozgással, e probléma kialakulása is megelőzhető.
Mindenképpen fel kell keresni a megfelelő edzőt, ha életmódváltáson szeretnénk átmenni,a sérülések elkerülése ,és a kívánt eredmény elérése miatt,illetve ha már a túlsúly következtében kialakult probléma fellelhető,akkor se gondoljuk azt, hogy nem mozoghatunk.
Megfelelő edzéstervvel igenis csökkenthető a túlsúly, ahogyan Bettina is külön odafigyel az ízületi problémával rendelkező edzettjeire, rájuk szabott edzéstervvel segíti őket, hogy elérjék álomalakjukat.”

És pár szó a mozgásról…

Kerülendő:

- A törzscsavarás
- Soha ne hajoljon előre nyújtás céljából, mert a sérv tovább fog növekedni!
- A merev lábas felhúzás-mindig hangsúlyozom még egészséges embereknél is, ha fáj közben a derekuk, nem jól csinálják.
- A római szék-ha előre hajolni tilos, akkor ezt a gyakorlatot végezni pláne.

Javallott:

-Hasizom erősítés: hajlított lábbal lapocka alsó csücskéig végzett hasprések.
-Plank: egész törzsizomzatot fejleszti.
-Homorítás: fontos, hogy ne nyakból rángassuk magunkat, mert annak semmi értelme. 50-nel kezdve pár hét alatt el tudsz jutni a 200-ig, ami elég is.

És a nyújtás:
-Négykézlábról előre csúsztatni a kezeket, nyújtani a derekat, és a vállat.
-Hasizmok után két kézzel-két lábbal nyújtózni fél percig… minden másodpercben kicsit jobban…stb..


És még valami: masszázs és orvos ne maradjon el!

Legyetek bajnokok a mindennapokban!
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 2921 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x