Férfirontást hozó asszonyállatok
hirdetés
Címlap / Ezotéria / Férfirontást hozó asszonyállatok

Férfirontást hozó asszonyállatok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-12-01

A kínai ember összetett vallása és babonavilága, melyet a szaktudomány univerzalizmusnak nevez, több évezreden keresztül, egészen a közelmúltig meghatározta Kína közösségi, társadalmi arculatát. Az univerzalizmus felfogható egy hatalmas ideológiai rendszer egészeként, melyben vallási szabályok, kultuszok, és metafizikai rendszerek szabályozzák az egyéni és közösségi létet.  

Az univerzalizmus része a hivatalos állami kultusz, a konfuciánus filozófiai rendszer, a taoista életmodell és a mahajána buddhizmus, legősibb rétegeit azonban a vallási képzeteken kívül, népi rítusok, babonák között kell keresni.

A három isteni erő és a Mennyei Közép Birodalma

Az ősi kínai gondolkodás a világmindenség, az ég, a föld és az emberi világ egységét és egymásra hatását feltételezve a harmóniára épült. A lét kiindulópontjaként a Minden Egy elvet határozták meg, melyből először is a női és férfi princípiumok, Jin és Jang váltak el. Ezek kölcsönhatása révén három isteni erő keletkezett: az elvont, személytelen Sang-ti, az emberi világ felett uralkodó T’ien, valamint a világ rendező elve, a Tao.

A hagyomány a földi világot is egységesnek gondolta, a szellemi jellegű, gömb alakú ég, az anyagi jellegű, négyzet alakú föld középen a kínai ember hazájával, a Mennyei Közép Birodalmával. Ennek jog szerinti képviselője a mindenkori császár, Tien-ce volt, aki az ég fiaként szigorú erkölcsi szabályok szerint igazgatta birodalmát.

Anyagi és szellemi lélek

Az ősi hit szerint a lélek két részből állt. Az anyagi, po lélek a fogamzáskor, míg a szellemi, hun lélek a születéskor került a testbe. A po léleknek, a halál után átváltozva kuj lélekké, a földi léthez hasonló eszközökre, ételre, italra, ruhára volt szüksége. Ezeket a tárgyakat a rokonok a halottal együtt eltemették, mivel hitük szerint áldozatok hiányában a kuj lélek kárt okozhatott a hozzátartozóknak.
A szellemi, hun lélek a halál beálltakor az égbe szállva, sen lélekké alakulva közvetített az emberi, és a szellemi világ között. Sen lelke kizárólag a nemeseknek lehetett, ők is csak bizonyos ideig tartózkodhattak az égben, kivéve az uralkodót, aki Sang-ti leszármazottjaként örökös égi tartózkodásra volt jogosult.

Mágia és jóslás

A kínai vallási intézmények rendszerében a túlvilági lények, szellemek befolyásolása, és a különböző szertartások végrehajtása a varázsló vagy a mágus feladata volt. A szertartások részét képezte a tánc, a zene, az étel, az ital, a növény, és az állatáldozat.
A jósok, akik bizonyos korokban az uralkodó legközelebbi segítőtársai voltak, a varázslókkal és mágusokkal ellentétben nem a szellemektől, hanem Sang-titól kértek válaszokat a közösségét érintő kérdésekre. A jóslás, melyhez összesen hét jósra volt szükség, általában úgy zajlott, hogy egy teknősbéka páncéljára szigorú, szertartásos rendben mélyedéseket, majd egy Sang-tihez intézett kérdést véstek. Miután a páncélon készített mélyedést kiégették, a hét jós a keletkezett repedéseket közösen értelmezte.

Démonok és szellemek

A kínai babonás képzetek közül a halottakat megtestesítő, búvóhelyüket sírok közelében megásó rókadémonok és rókaszörnyek voltak a legelterjedtebbek. Egyes képzetek szerint a rókák nővé változva, a férfiakat elcsábítva különböző szerencsétlenségek előidézőivé válhattak. A rókán kívül rossz lénynek számított a farkas, tigris vagy kígyó alakban megjelent szellem, a pók, a gyík, a mérges kígyó, a skorpió és a százlábú is. Külön problémát jelentettek a temetetlen halottak, az öngyilkosok és az erőszakos halált halt emberek, akik ellen amulettel, ráolvasással, körmenetek, ördögűzések szervezésével védekeztek.

 

Állatkultusz   

Az ősidőktől fogva tisztelt állatok sorában a kínai császár hatalmát, a jólétet és a békét szimbolizáló sárkány állt az első helyen. Ábrázolása szigorú szabályoknak megfelelően történhetett. Az égi, föld, és föld alatti sárkányok nyolc különböző lény vonásaival rendelkeztek: a szarvas szarvával, a kígyó nyakával, a teve fejével, a sas karmaival, a teknősbéka belső szerveivel, a tigris lábával, a bika fülével és a démon szemével. A sárkányon kívül kultikus tiszteletben részesült a főnixmadár is, amely a hagyomány szerint olyan esetekben jelent meg, amikor erényes uralkodók kormányozták az országot. Egy másik mitológiai szent állat, az egyszarvú megjelenése pedig a kivételes felvirágzás időszakát, nagy bölcsek születését jelezte előre.
 
 




 
 
[ 3376 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x