Magvas gondolatok
Címlap / Fogyira / Magvas gondolatok

Magvas gondolatok

seeds.jpg
HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2023-02-03

A teljes mag fő alkotórészei szénhidrátok (keményítő formájában) és fehérjék. A csíra ugyan a mag egészének 4%-át alkotja, de az egész magnak mégiscsak ez a legértékesebb a része. Csíraolajat, fehérjéket, keményítőt, B1-, B2-, E-, és más vitaminokat, a karotin nevű elővitamint, ásványi anyagokat, nyomelemeket, lipoidokat és enzimeket tartalmaz. A héjrészek viszont, nagyobb mennyiségű fehérjét, kb. 10% zsírt, sok ásványi anyagot, B1-, B2-vitamint, niacint és karotint, ásványi anyagokat, mint kálium, kalcium, foszfor és vas rejtenek És a maghéjban vannak a fontos ballasztanyagok: a cellulóz és a hemicellulóz.

A búza kiegyenlítő és tehermentesítő hatású. Könnyen emészthető, ezért a szellemi munkát végzők körében nagyon népszerű.

A tönkölybúza ez az ősrégi kultúrforma, különösen gazdag fehérjében. Kálium-, vas- és foszfortartalma.

Az árpa bőven tartalmaz kovavasat. Emellett pedig tartalmaz káliumot, kalciumot és foszfort - ennek tudható be az idegrendszerre gyakorolt áldásos hatása.

A rozs erőt adó, fiatalok és fizikai munkások számára nélkülözhetetlen gabonafajta. B-vitaminokat és értékes ásványi anyagokat tartalmat, mint foszfor, fluor, kovasav, és vas. Gazdag káliumtartalma miatt serkentőleg hat a májra.

A zab minden más gabonafajtánál több fehérjét, ezenkívül jelentős mennyiségű káliumot, kalciumot, vasat és foszfort tartalmaz. Emellett még B1-, B2, B6-, E-, E1- vitaminokat és ritkán előforduló biotint.

A köles bőven tartalmaz kovasavat és hat a bőr, haj, csontozat, fogak a kötőszövetek és az érzékszervek állapotára.

A kukorica különösen kevés energiát tartalmaz és glutén- valamint gliadinmentes (sikérfehérje-anyagok). Ezért a dietetikában a gabonasikér-allergia (cölákia) esetén a kenyérgabona pótlására szolgál.

A natúr rizs teljes magva B-vitaminokat, niacint, foszfort, vasat és kalciumot tartalmaz. Alacsony nátriumtartalmával együtt járó magas káliumtartalma miatt víztelenítő hatású.

A hajdina magas ásványianyag-tartalommal rendelkezik. A hajdina fehérjét, vasat, káliumot, lecitint, riboflavint, tiamint tartalmaznak, valamint rutint, a mely a cellulózban található szabályozó faktor.

Vegyes gabonasült zöldséggel és gombamártással
4 személyre

Hozzávalók:
100-100 g különféle gabonamassza, 50 g szőlőmagolaj, 360 g Julienne-re vágott zöldség (levelesrépa, kínai káposzta, sárgarépa, retek, sárgatök, főtt cékla), 60 g szójacsíra, 50 g vaj, tengeri só, 1 db szétnyomott fokhagyma, szerecsendió, 1 ek. Mjuharszirup, 1/8 zöldségfond, 50 g hagyma, 30 g vaj, 100 g gomba, só, bors, 1/16 l száraz fehérbor, 1/16 l tejszín.

Készítése: Négyféle gabonamasszából négy-négy rombuszt formálunk és mindkét oldalát aranybarnára sütjük.
Zöldséget és a csírát gyakori forgatás mellett olajban pirítjuk. Tengeri sóval, fokhagymával, szerecsendióval és juharsziruppal ízesítjük. Kevés zöldségfondban félpuhára pároljuk.

Gombamártás: A hagymát kockára vágjuk, a vajban megpirítjuk. Hozzáadjuk a felszeletelt gombát. Sóval, borssal fűszerezzük, fehérborral locsoljuk, tejszínnel felöntjük és rövid ideig főzzük. A gombamártás felét turmixoljuk, majd összekeverjük a másik felével.

Tálalás: A gabonarombuszokat a zöldséggel együtt tányérra rakjuk és gombamártással tálaljuk.

Jó étvágyat! Ha végiggondoljuk, mennyi értékes tápanyaghoz jutunk hozzá, az egyébként is kitűnő ételt egyenesen fejedelminek fogjuk érezni.
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


Előző oldal!


 
 
[ 9115 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x