Aranyláz: Elképesztő! Baktériumok segítségével jönnek...
Címlap / Őrület / Aranyláz: Elképesztő! Baktériumok segítségével jönnek létre az aranyrögök!

Aranyláz: Elképesztő! Baktériumok segítségével jönnek létre az aranyrögök!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-12-09

Ausztrál tudósok felfedezték, hogy a Cupriavidus metallidurans nevű baktériumfaj katalizálja az arany biomineralizációját, amelynek során a mérgező aranyvegyületeket aktív sejtfolyamataik révén fémes arannyá alakítják át.

Korábban is ismert volt, hogy ez a baktériumfaj megtelepedik az arany felszínén, de nem tudták, milyen szerepet játszik. Most egy nemzetközi kutatócsoport eredményei arra utalnak, hogy biológiai oka lehet a baktériumok jelenlétének az aranyrögök felszínén.

Frank Reith, a kutatás vezetője, az Adelaide-i Egyetem munkatársa elmondta, hogy egymástól nagy távolságra találtak aranyrögöket, felszínükön az említett mikroorganizmusokkal. Annak érdekében, hogy felderítsék a jelenség okát, kutatni kezdték a működésüket.

Azt találták, hogy a C. metallidurans gyorsan összegyűjti a laboratóriumban előállított oldatból a toxikus aranykomplexeket. Ez növeli az arany toxicitását, ami a baktériumtörzset az oxidatív stresszel és a fémmel szemben ellenálló, valamint egy eddig még nem azonosított aranyspecifikus génnel rendelkező törzs szelekciójára készteti. E speciális baktériumok működésének révén az aranykomplexek nanorészecskékké, fémes arannyá alakulnak át, ami végül aranyrögök képződését eredményezi.

Ez a kutatás szolgáltatta az első bizonyítékot arra nézve, hogy az aranyhoz hasonló értékes és ritka fémek körforgásában baktériumok is részt vesznek. Az eredmények Reith szerint utat nyithatnak bioszenzorok kifejlesztéséhez: "Az aranyspecifikus gének felfedezésének köszönhetően 3-4 éven belül képesek lehetünk aranyspecifikus bioszenzorok létrehozására, amelyek segítségével új aranylelőhelyeket lehet majd felkutatni."

Medipress