Zsírégetés és a civilizációs ártalmak
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Zsírégetés és a civilizációs ártalmak

Zsírégetés és a civilizációs ártalmak

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-26

A zsírok "körforgása" a sokféle civilizációs ártalom hatására gyakran zsákutcába torkollik. Ha a zsíranyagcserének csak egyik része, a zsírfelhalmozás működik hatékonyan, ami a nem szeretett "depók" kialakulásához vezet. A zsírégető anyagok esélyt kínálnak arra, hogy az elfekvőben levő tartalékok ismét bekerüljenek az anyagforgalomba, s jólétünk "hurkás" nyomaitól megszabadulhassunk.  


Rendezvénynaptár
A zsírégető anyagok mini szótára
Aszkorbinsav (C-vitamin): A „vitaminok fenegyereke”, amely valóságos csapdaként lapul szövetekben, és – amíg ki nem fogy a szuszból és elegendő mennyiségben rendelkezésre áll – kicsalogatja az elfekvő zsírtömegeket a raktárakból. A C-vitamin gondoskodik az energiaforgalom átállításáról. Forrásai: gyümölcsök (például savanyú alma, kivi) és zöldségfélék (például paprika, brokkoli).

Karnitin (L-karnitin): Az étrend-összeállítók körében legendás hírnévnek örvend. Fontos szerepe van a zsírok felhasználásában, vagyis a nem szeretett, feleslegben levő energiaraktárak mozgósításában és felhasználásában. A zsírbontás, a zsírok elégetése ugyanis nem a raktárakban zajlik, hanem a sejtek „erőműtelepeiben”. Fontos tudni, hogy az egyes zsírégetők kölcsönhatásban állnak egymással. A szervezet csak akkor tud elegendő karnitint előállítani, ha megfelelő mennyiségben áll rendelkezésére a C-vitamin, a kolin és a vas. A tejtermékek és a hús a karnitin legfontosabb forrásai.

Kolin: A B-vitaminkomplexekhez tartozik és elengedhetetlen minden olyan hormonális szabályozáshoz, mely a zsírlebontást irányítja. A kolin a zsírt kicsiny, könnyen kezelhető csomagocskákká alakítja, így teszi szállíthatóvá. Elsősorban a szójakészítményekben (lecitin), a sörélesztőben és a tojásban található.

Linolsav: A felvett zsír felhasználásában fontos szerepet játszik. Csökkenti a táplálék zsírtartalmának hasznosulását és a vérben levő zsír felhasználását. A linolsav szabad utat biztosít a zsírégetést szabályozó hormonoknak. Forrásai a lenmag és a lenmagolaj, a napraforgóolaj, a kukoricacsíra-olaj. Természetesen csak a hidegen sajtolt olajok jöhetnek szóba.

Magnézium: Rendkívül fontos ásványi anyag, sok enzimet aktivál és hormonális folyamatokat indít be. Magnézium nélkül a zsírpárnácskák nehezen ereszkednek vissza. Ebben az esetben csak ez az ásványi anyag oldhatja meg a problémát, amely éppen az „éhségkúrák” alatt válik hiánycikké. Legfontosabb forrásai a banán, a „zöld” zöldségek, a levélzöldségek (káposzta, saláta).

Metionin: A zsírlebontás motorjaként számon tartott aminosav. Serkenti a zsíranyagcserét, mivel a metionin szükséges egy hormon, az adrenalin szintéziséhez. Utóbbi ismét arról gondoskodik, hogy a test középtájékán található különösen makacs zsírlerakódás (a „zsíros has”) leépüljön. A metionin csak abban az esetben hatékony igazán, ha elegendő mennyiségű kolin is rendelkezésre áll. A sajt, a sörélesztő és a hüvelyesek a metionin legfontosabb forrásai.

Taurin: Kiindulási anyaga azoknak a hormonoknak, melyek a szervezetben a zsírraktárak kiürítését szabályozzák. A taurin hiánya gyakran fordul elő nőknél, mert a női nemi hormonok gátolhatják ezen aminosav képződését. Főbb forrásai a tenger gyümölcsei (kagyló, rák) és a hal.

(Online forrásból)


 
 
[ 2245 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x