Könnyed és egészséges étkezés a munkahelyen is - csak kialakítás...
Címlap / Szépség-Egészség / Könnyed és egészséges étkezés a munkahelyen is - csak kialakítás kérdése

Könnyed és egészséges étkezés a munkahelyen is - csak kialakítás kérdése

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2023-12-04

Nincs időd otthon főzni és előre elkészíteni a másnapi ételt? Nincs a környéken egy valamirevaló egészséges étterem vagy házias kifőzde sem? Unod már a házhozszállító cégek ismétlődő kínálatát? Esetleg frissen készült, nem agyonmikrózott ételre vágysz? Tippek a munkahelyi egészséges étrend kialakításához.  

Mind napi energiaszintünk, mind hangulatunk szempontjából egyaránt fontos, hogy a munkahelyünkön is megfelelően táplálkozzunk, vagyis leginkább egészséges, mégis könnyed, tápláló, friss és nem utolsósorban finom fogásokat válasszunk. Kis odafigyeléssel a kötött munkahelyi rendben is megvalósíthatjuk az egészséges étkezés elveit.

Nyerset – naponta többször!
Alapszabály, hogy naponta legalább két-háromszor együnk nyers ételeket. Néhány szem friss gyümölcsöt a nap bármely szakában beiktathatunk, bár legjobban éhgyomorra hasznosulnak értékes anyagaik. Igazi napindító vitaminbomba egy-két narancs, grépfrút frissen facsart leve, a művelet nem igényel többet két percnél, így a munkahelyen is megtehetjük, hogy friss gyümölcslét iszunk.

Sokszor egy szem gyümölcs jobban frissít, mint egy csésze kávé, hiszen az agy működéséhez szükséges cukron kívül vitaminokkal, ásványi anyagokkal is ellátja a szervezetünket, míg a kávé felpörget ugyan, ám mértéktelenül fogyasztva fontos ásványi anyagokat is kiold a szervezetből.

Ha csak egy szendvicset van időnk bekapni, ahhoz is fogyasszunk bőven az idénynek megfelelő zöldségfélékből: együnk meg hozzá néhány szem retket, egy paprikát, paradicsomot, néhány karika uborkát stb.

Több kisebb étkezés

Inkább többször együnk kevesebbet, így folyamatosan szinten tartva vércukorszintünket elkerülhetjük a telítettségérzést és a hirtelen ránk törő álmosságot. A kevesebb adagokkal emésztőszerveinket sem terheljük feleslegesen, szervezetünknek pedig marad energiája a szellemi munkára is.

Mindig szánjunk öt, tíz, tizenöt nyugodt percet az étkezésekre – napi munkánkat célszerű is kisebb szünetekkel tagolni, hogy egyenletes teljesítményt nyújtsunk. 



Mindent – mértékkel és változatosan!
Napi étrendünket próbáljuk meg úgy összeállítani, hogy megfelelő arányban szerepeljenek benne a szénhidrát, illetve a fehérje alapú élelmiszerek, hiszen szervezetünknek mindkettőre egyaránt szüksége van. Ebédre megteszi akár egy nagy tányér saláta is sajttal, olajos magvakkal, húsfélékkel körítve.

Inkább kevesebbet együnk, de az legyen jó minőségű: például két fehér kifli helyett vegyünk inkább egy teljes kiőrlésű zsemlét, nem drágább és garantáltan több benne az értékes anyag. Ne a beltartalmi értékekben szegény cukrászsütemények és fehér lisztből készült péksütemények közül válasszunk délutáni nassolnivalót, inkább majszoljunk natúr olajos magvakat vagy aszalt gyümölcsöket, ha édességre vágyunk.

Tiszta vizet a pohárba!

Minden nap igyunk legalább 2-3 liter vizet vagy ásványvizet, tiszta gyümölcsleveket, gyógy- vagy zöldteát. A szénsavas, cukros üdítőket és nem száz százalékos gyümölcsleveleket jobb, ha elfelejtjük – ugyanis többet ártanak adalékanyagaik révén, mint amennyit használnak.

A jó minőségű, tiszta víz ugyanolyan fontos a jó közérzethez és a szellemi teljesítményhez, mint a helyes mozgás vagy táplálkozás. Ha nem iszunk eleget, csökken a koncentrálóképességünk, lankad a memóriánk és fejfájásunk alakulhat ki.

HarmoNet tipp: Az ezerarcú zöldségfasírt - Friss ebéd 10 perc alatt! >>

Az elmaradhatatlan koffein és forrásai

A hosszú munkaórák között néhány csésze kávé sokaknak az egyetlen kikapcsolódás. Napi egy-két csésze valóban élénkítő hatású, ám e fölött már inkább csak a negatív hatások érvényesülnek: a vércukorszint és a vérnyomás ingadozása, szívdobogás, vesepanaszok, fejfájás, hirtelen ránktörő fáradtságérzet, álmosság.

Törekedjünk inkább arra, hogy rendszeresen kialudjuk magunkat és erőnlétünket inkább rendszeres mozgással tartsuk fenn, mint kávéivással. Frissítő lehet a munkavégzést rövid sétával, tornagyakorlatokkal, jógával megszakítani, ha van rá lehetőségünk.

A koncentrációs készségünket hosszabb ideig tudjuk stabilan fenntartani, ha kávé helyett fekete, zöld- vagy vörös, vagy mateteát iszunk. Ezek a kávé nem kívánt mellékhatásai nélkül is élénkítenek, hatásuk tovább tart és kíméletesebb.

Variációk zöldsalátára...
A legegyszerűbb ebéd, ha otthon nincs időd főzni, mégis valami igazán egészségesre vágysz. Válogass össze néhány zöldségfélét (bármilyen saláta, paprika, uborka, répa, retek és gyakorlatilag bármilyen idényzöldség), a salátát tépd kisebb darabokra, a többit vágd össze vagy ízlés szerint reszeld le és már mehet is egy dobozba. Ezt akár előző este is összedobhatod, a munkahelyeden már csak ízesíteni kell.

...és a hozzá való dresszingre

Ehhez a legegyszerűbb a klasszikus vinaigrette mártás: keverj össze jó minőségű hidegen sajtolt olajat némi citromlével, esetleg ecettel ízlés szerinti arányban és tegyél bele fűszereket kedved szerint, pl. bazsalikom, oregánó, kapor vagy bármilyen készen kapható fűszersó is megteszi. A vinaigrette-t már csak fogyasztás előtt keverd össze, mert a savanyú összetevőtől megerjed és ekkor keverd össze a salátával. Ha a joghurtos öntetet szereted, keverj egy pohár natúr joghurtba fűszereket és már kész is. Egy-két szelet teljes őrlésű kenyerrel, sajttal, húsfélékkel, olívabogyóval komplett ebéd és néhány perc alatt kész.
    
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 5269 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x