HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-02-22
Címlap / Szépség-Egészség / A hátfájósok gerinctelensége - a gerincsérv fájdalma

A hátfájósok gerinctelensége - a gerincsérv fájdalma

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-02-22

Mostanában nem ritka, hogy még a legkomolytalanabb bulvármagazin is megpróbálkozik a betegségek értelmezésével. Előfordulhat, hogy amikor a számítógép fölé görnyedő alkalmazott a lábát fájlalja, elhangzanak a bűvös szavak: biztos beleütötted a bokád valamibe... Valóban minden cselekedetünknek következménye van, s ez hatással van az érzelmeinken túl a testünkben zajló folyamatokra, azok állapotára is. Nem érdemes azon vitatkozni, hogy ez jó, vagy inkább kihagynánk. Az összefüggések gyakran nem egyértelműek, ahogy időben sem könnyen behatárolhatóak. Hogyan működik mindez, és mi köze van ehhez egy gerincsérvnek? 

 

Mindannyiunkkal előfordult már, hogy engedtünk a kísértésnek, és olyasmi iránt érdeklődtünk, ami nem a mi asztalunk. Néha talán a kíváncsiságból pletyka lesz, s annak végén veszekedés, sértődés és fájdalom. Az embert ugyanakkor nem csak a megismerés hajtja, hanem az őszinteség is, s ha ez önmaga felé is fordul, akkor talán a lelkiismeret-furdalás is. Ilyenkor van az, hogy a lélek hangja mellett bizony a láb is megbicsaklik. A nyugati gondolkodás számára ez a fajta logika kicsit nyakatekert - a keleti vallásfilozófia ezt nevezi karmának. A példánk a mindennapokban azért nehezen utolérhető, mert mindannyian egyéniségek vagyunk, s így a pletykálkodást is minden ember mással "bünteti".

Ha elfogadjuk, hogy minden tettünknek következménye van, akkor érdemes lehet a gondolkodásunkat kicsit átállítani. Hogyan? Játszunk detektívest, és a tüneteket támpontoknak tekintve, tekintsük az életünkre a sorsunk utáni nyomozásban. A betegség nem ellenség, hanem útjelző. A modern ember számára legfontosabb a helyes egyensúly megtalálása: ne lelkizzük túl a problémát, de ne csak fizikailag közelítsük azt meg.

Térjünk vissza a gerincünkhöz. Mit is csinál ez a csonttorony, ami kemény, terhelhető, ugyanakkor  hajlékony? A teljes gerincoszlop hatalmas súlyt hordoz (csak a fejünk több kilogramm!), a körülötte tapadó izmok segítsége nélkül nem tudnánk mozogni. Az egyes csigolyák között helyezkednek el a porckorongok, mint lengéscsillapítók. Tompítják a ütközést, amikor nagy erővel csapódunk lépésről lépésre a betonba, enyhítik a rázkódást (ami a budapesti közlekedésnél nem elhanyagolható), és olajozzák az oldalirányú mozgásokat.



1. Aki éhes, az morcossá válik
A gerincnek is szüksége van táplálékra: ez a megfelelő mennyiségű víz (szénsavmentes), s a csontépítéshez szükséges kálcium. A folyadék hiányában (ez alatt nem üdítő, tea és kávé értendő!) a porckorongok kiszáradnak és elvékonyodnak, sérülékennyé válnak. Rengeteg ideg kapcsolódik a gerincünkhöz, ezek optimális működéséhez is fontos a helyes vízivás szokását kialakítani.
A kálcium-utánpótlást a szerves kálciumforrásokból érdemes beszerezni. Nagyon könnyen beépül a barna szezámmag, a csonthéjasok és a haragoszöld növények kalciumtartalma a csontjainkba. A tejtermékek minden híresztelés ellenére manapság nem kifejezetten ideálisak, hiszen a pasztőrözött anyag szervetlenné és hasznosíthatatlanná válik- ennek eredménye, hogy a csontritkulás nem áll meg, viszont meszesedés alakul ki. A túlzott állati fehérjék magas foszfortartama a cukorhoz hasonlóan kalciumrabló - csökkentsük fogyasztásukat a minimálisra.

2. Az élet a mozgásban és a ritmusokban nyilvánul meg
Onnan tudjuk fizikailag, hogy élünk, hogy képesek vagyunk a növekedésre és a helyváltoztatásra. A testünk is pontosan így gondolkodik. Amennyiben nem mozgunk, a szervezet parkoló üzemmódra kapcsol, és így csikorogni fognak a fogaskerekek: nehezen fogunk hajolgatni, fordulni, emelni, sérülékenyebbé is válunk.
A helyes testmozgás örömteli tevékenység, mely nap mint nap kicsit megizzaszt bennünket: átszellőzteti a tüdőt, a szívet megdolgoztatja, a bőrt méregtelenítésre ingerli. Ugyanakkor a túlzott, kizsigerelő és önző mozgás inkább ártalmas, mint hasznos. Ezek közé sorolható a kampányszerű életmódváltás, melynek során hirtelen és sok (akár súlyzó használatával) terhelés történik, amit a szervezet megbosszul, s a végeredmény sérülés vagy lelki kudarc.
A helyes testmozgás a tudatos, erőtartalékainkat növelő és kedélyünkre jó hatású tevékenység. Ez lehet a rendszeres és kiadós séta, a kocogás (természetes környezetben és jó állapotú térdekkel), a jóga, pilates, taj csi. A legfontosabb, hogy mozgás közben a lelkünk is mosolyogjon - a testünk hálás lesz érte. Napi rendszeres 5 perc bokakörzés és törzskörzés sokkal hasznosabb a gerinc számára, mint heti egy edzőtermi nyűglődés. Érdemes emlékeztetni magunkat, hogy a mozgás az élet része, nem pedig kozmetikai vagy plasztikai beavatkozás.



3. Problémamegoldás

Idejében észlelt nehézség során jöhet az oknyomozás. Mit jelez számomra a tünet? Melyik irányba nem tudok elhajolni (nehéz észlelni a múltamat, esetleg nem tudok meghajolni a jövő előtt?), meddig tudok fejet hajtani, és hol érzem, hogy már megtöri a gerincemet a súly? Mi az a teher, ami inkább a vállaimra nehezedik, mint a keresztcsontomra? Mennyire mozdulok könnyedén a lelki terheimmel? Valamelyik oldalam sérülékenyebb, mozdulatlanabb? Képes vagyok érzékelni a mozgásom finomabb részleteit? Tudok helyesen járni, ülni, feküdni?
Minél előbb (és minél őszintébben) találunk tanúkat, annál hamarabb tudjuk önállóan megoldani a problémát. A halogatásnak súlyos következményei lesznek, hiszen a gyógyulás idejére is legalább annyi időt kell fordítani, mint a betegség kialakítására - nem véletlen, és nem magától alakult ki a fájdalom!
  • A gyógytornák nagyon fontosak, hiszen a szaksegítséggel végzett mozgás segít abban, hogy tudatosabban forduljunk önmagunk, a mozgásunk és általánosan a testi működésünk felé. Külső segítséggel könnyebben látunk rá saját magunkra, a mozgáskoordinációnkra.
  • Az egyéni verbális terápiák abban nyújthatnak segítséget, hogy kellő odafigyeléssel kialakuljon egy olyan életritmus, amelynek során jobban figyelünk lelkileg és fizikailag is önmagunkra.
  • A Muscle Effect Therapy (MET) kezelés egyszerre tudatosítja és kezeli a problémát. Gyógyító megközelítése sajátos, mert a gerinc izmait nem megerősíti, hanem ellazítja. Mind a mély, mind a felszíni izmokat egy olyan oldott állapotba hangolja, ahol az izom (szó szerint) elengedheti magát, mert megérzi, hogy a csontok végzik a maguk feladatát, a megtartást. Így az izomzatnak csak az elsődleges feladatára kell összpontosítania, a mozgatásra. Megtanít a testünkkel, az izomzatunkkal összhangban működni a hétköznapok tevékenysége, valamint az erőteljesebb terhelés során is.
Ne feledjük, a gerinc optimális állapota nem kizárólag a hátunkon múlik, fontos a térdek, a  csípő, a váll ízületi mozgékonysága is!

Sokan gondolják, hogy erre nincs idejük, energiájuk vagy pénzük. Ezek üres kifogások. Az első és legfontosabb lépés, hogy helyesen és elegendő mennyiséget aludjunk, így kipihenten és örömmel fogjuk elkezdeni a napot. Kezeljük a hétköznapok során megjelenő problémákat ott, ahol megjelennek, és akkor nem szükséges őket cipelnünk éveken át, majd ott lepakolni a terheket, ahol senkinek sincs rá szüksége...


Tömör Erzsébet
www.metterapia.hu
+ 36 70 623 8555

Képek: FreeDigitalPhotos.net





 
 
[6510]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
Ha érdekel a természetes életmód, a környezetvédelem és az esszenciális olajok világa, vegyél részt Te is egy illatpartyn! /img/hirdetes/2019/okotrend.gif
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x