Tavasz: újítsd meg a nőiességedet is!
Címlap / Szépség-Egészség / Tavasz: újítsd meg a nőiességedet is!

Tavasz: újítsd meg a nőiességedet is!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-10-28

A tavasz a megújulás és az átalakulás intenzív időszaka! A természet ilyenkor újjászületik, kibontja és megmutatja a benne rejlő értékeket, lehetőségeket. A színek, a formák, és a minőségek változásai ilyenkor különösen élénkek és szembetűnőek. Használjuk fel ezt a saját életünkben. Érezzük meg mi, Nők is a saját belső értékeinket, a megújulásra lehetőséget adó nőies teremtő erőnket! 


Rendezvénynaptár
A természettől tanulni, annak ütemére, ritmusára hangolódni mindig csodálatos folyamat. Tavasszal pedig különösen izgalmas lehetőségeket rejt magában. Vegyünk példát a természetről, amely nem erőlködik, nem küzd, és nem akar görcsösen elérni egy ideális állapotot, ami szemben áll a jelenlegi helyzettel. Ennek ellenére dinamikusan és harmonikusan változik. Tanuljunk ennek az elvnek a megvalósulásából. Ha életünk bármely részén megújulást szeretnénk, akkor képzeljünk el egy változást (pl. egy vágyott cél megvalósulását), és összpontosítsunk minden energiánkat arra, s találjunk minél pozitívabb érzéseket önmagunkban. Ha ezt megfelelően és elég kitartóan átéljük, akkor minden biokémiai folyamatunk segíteni fogja ennek elérését.


Természetesen ez nem mindig könnyű. A Nő, aki a mai kor minden áldását és átkát megtapasztalja, számos női betegséggel küzdhet. S nem véletlenül. Az elmúlt évszázadokban a női minőségek háttérbe szorítása volt a jelen patriarchális társadalmi berendezkedés egyik legszomorúbb eredménye. A legtöbb nő szembesül azzal, hogy a férfiközpontú társadalmi elvárásoknak próbál megfelelni (munkahely, család, háztartás, anyaszerep, női szerep, dolgozó női szerep, határidők, elvárások) ugyanakkor érzi, hogy sokszor szeretné megélni a női minőségeit ( elengedés, lágyság, finomság, áramlás).

Legtöbbször képtelenség mindennek megfelelni, s túl nagy lesz a teher. Viszont akkor is helyt kell állni, hiszen példát kell mutatni. Ez a gondolkodásmód nekünk Nőknek nem engedte meg a nőiesség örömteli megélését, valódi varázsunk megtapasztalását. A régi gátló és korlátozó idejétmúlt szokások, elképzelések, gondolati és érzelmi minták elengedésére ad csodálatos lehetőséget a megújulás időszaka, a tavasz. Ehhez azonban harmónia, egyensúly, kitartás és sok - sok energia szükséges. Ebben tud segíteni a Női jóga mindenkinek, aki tenni akar önmagáért.

A Nő, aki szereti önmagát, hatalmas csoda tud lenni! Önmagának és környezetének egyaránt!

Arra, ahogyan gondolkodunk és fogalmazunk, ahogy érzünk, arra belső biokémiai (immun-, endokrin-, stb.) rendszereink érzékenyen reagálnak, hiszen elválaszthatatlanul össze vannak kapcsolva gondolkodásunkkal és érzéseinkkel. Ha például folyamatosan kellemetlen, rossz dolgokra gondolunk, akkor annak hatására megjelennek szervezetünkben a stresszhormonok, és közérzetünk azonnal romlik, életkedvünk csökken. Egész más folyamatokat indít el, ha valami szépre, békére és nyugtatóra gondolunk. A pozitív gondolatok nyomán jó érzések töltenek el bennünket, és kedvező biokémiai változások fognak minket a vágyunk felé vinni. A kezdeti energia határozza meg a cselekedeteink dinamikáját, melyek hatással vannak a környezetünk jelenségeire. Így már könnyen érthető, miért javaslom a női jóga óráimon a következőt:

Minden nap ünnepeld nőiséged!

Találj önmagadban valami értéket testileg, szellemileg vagy lelkileg, amely jó érzéssel tölt el. A Női jóga ezt nagyban elősegíti a kellemes hangulattal, a lágy és finoman végrehajtott gyakorlatokkal. Külön beszélgetések segítik az elengedés, az újra való megnyílás, az elfogadás, az érzelmi kiáradás megélését.

Ez a jógagyakorlatok kivitelezésében is megjelenik. A jógapózokat nem izomfeszítéssel, hanem fókuszálással, ugyanakkor beleengedéssel szükséges kitartani. Bárki megtapasztalja ilyenkor, hogy a teste egyre elengedettebbé válik, ami a mindennapi élethelyzetekben való viselkedésben is megjelenik egy idő után. Képesek vagyunk megengedni, hogy a dolgok változzanak, s együtt áramolni az Élettel. Így kezdődik a megtisztulás. amikor eltűnik az életünkből az amire már nincs szükség, csak az egónk szokásos ragaszkodása tart valamit az életünkben, pedig arra már nincs szükségünk, nem építi segíti mindennapjainkat. Lehet ez egy gondolat, érzés, tárgy, környezet, vagy akár egy másik személy.

A női jóga célja a nőiség megerősítése, a női energiák intenzív megtapasztalását elősegítő jógagyakorlatokon keresztül, s ezzel építő, lágy és finom alakító erővé válni a világban.  Ez a modern „jógaösvény” olyan speciális gyakorlatokat tartalmaz, melyek a női szervekre hatnak elsősorban. A jógaóráimon részt vett jógázók tapasztalatai azt mutatják, hogy majd minden problémában jelentős javulást hozhat. A havi ciklus rendeződésében, a termékenység növekedésében, a klimaxos panaszoknál, menstruációs fájdalom esetén, vagy olyan betegségeknél, mint ciszta, mióma, és még sorolhatnánk a testi tüneteket. Ezen betegségeknél teljesen eltűnhet az elváltozás, illetve jelentős javulás érhető el.


S akkor álljon itt néhány olyan Női jóga gyakorlat, mely rendszeres végzésével megelőzhetsz, kezelhetsz női betegségeket illetve női minőségeidet erősítheted.
Nagyon fontos, hogy a jóga gyakorlatait belső átéléssel végezzük. Ahhoz, hogy valóban jógává váljék, s ne pusztán gimnasztika legyen, a figyelem befelé fordulására és összpontosítására van szükség. Ez azonban nem egyenlő a megfeszített, türelmetlen elvárásokkal terhelt figyelemmel. A jógához az éber figyelemre van szükség: ez azt jelenti, hogy mintegy megfigyelő vagy jelen a tested megtapasztalásában. Haladóbb szinten ezt lehet kiterjeszteni a jógában „finomtesteknek” nevezett belső dimenzióinkra.

Cicapóz ( Mardzsari): Helyezkedjünk négykézláb, láb csípőszélességben, kar vállszélességben - fejünk egyenes folytatása a gerincnek – belső könyökünket befelé, egymás irányába fordítjuk.
  • kilégzéssel indítjuk - domborítunk: farokcsonttól indul a mozgás, csípőnket magunk alá hozzuk - domborodik a hát (púposítjuk) – egyenként végigvezetjük a mozgást a csigolyáinkon s legvégül az állunkat húzzuk a mellkashoz  ( nem feszítjük az állunkat a mellkasunkhoz). Hasunkat engedjük szabadon mozogni!
  • belégzéssel homorítunk: ugyanúgy farokcsonttól (csípőtől) indul a mozdulat; majd homorítjuk a hátunkat és a legvégén a fejet  emeljük.
  • végezzük el 10 - 14 alkalommal a domborítást – homorítást.

FONTOS (amire figyeljünk): a lassú ritmus, a légzésszinkron és a befelé figyelés. Mindvégig nyújtva maradnak a karok! Majd kiinduló helyzetbe menjünk vissza, ha végeztünk, és csípőnket-popsinkat hátravisszük, zárjuk a lábfejeinket-sarkainkat. Megpihenünk Gyémánt pózban.

Pillangó ülés (Baddhakonasana): Kiinduló helyzet: földön ülünk, nyújtott lábakkal.
  • Felhúzzuk a lábakat úgy, hogy a térdeket először a mellkashoz húzzuk, és ezután a térdeket kinyitva egymáshoz támasztjuk a talpakat és a térdeket leengedjünk a talaj felé.
  • Fogjuk a lábfejet vagy a bokát mindkét kezünkkel, majd innen megemeljük a mellkast és kiegyenesítjük a gerincet.
  • A térdeket enyhén nyomjuk lefelé – aktív a láb. A törzs nyitottságát megtartjuk.
  • Nyugodt, egyenletes hasi légzéssel lélegzünk. Kitartjuk 8-10 hasi légzés erejéig.
  • Majd kézfejünk segítségével összezárjuk térdeinket.

JÓGA MUDRA : A női energiák aktivizálásához: Kiinduló helyzet: térdelő ülés. FONTOS: lábfejek nem keresztezik egymást, s az ülőgumóinkkal a sarkunkon ülünk! Ha a lábfej nagyon nyomódik, akkor a boka alá helyezhetünk egy kis plédet.
  • Aki tudja és szeretné az alhasi szervekre intenzívebb masszírozást gyakorolni - az tegye az öklét az alhasához. (Menstruáció idején azonban ne tegyünk az öklünket az alhasi szervekhez! Ilyen esetben a bal kézzel fogjuk meg a jobb csuklónkat a hátunk mögött.)
  • Kilégzésre, megnyújtva a törzs elülső részét, kitárva a mellkast, lassan fektessük le a hasunkat és a mellkast a combra, a homlokot a talajra
  • ha ökölbe tettük kézfejünket, akkor nagyon finoman körözhetünk velük; ha nem, akkor leengedjük a karokat a talajra kétoldalt, vagy maradhat összekulcsolva a deréktájon.
  • A LÉGZÉSSEL ÖSSZHANGBAN BELÉGZÉSSEL aktiváljuk a Mula Bandhát  ( összehúzzuk záróizmainkat ) , illetve kilégzéssel lazítjuk záróizmainkat. A belégzéssel mintha befelé húznánk - szívnánk az egész medencealapot, a kilégzéssel elengedjük.
  • Néhány lélegzetvételnyi ideig hasi légzéssel folyamatosan lélegezve tartsuk ki a pozíciót 8-10 légzés erejéig, majd belégzés közben emelkedjünk föl úgy, hogy a hát egyenes. Ezután a kilégzéssel kerül vissza a két kéz a combra.

Hasznos tanács: Ha valakinek nem ér le a homloka, akkor használjon párnát. Ha valaki nem tud ülve maradni az előrehajláskor, párna kerüljön a fenék alá és a homlok alá is.

Figyelem! Magas vérnyomással csak homlok alá tett párnával lehet végezni, így is csak rövid ideig.

S ami jellemezze motivációnkat, és amire mindig emlékezzünk a gyakorlás közben:

 
„Szeresd önmagad, szeresd a tested. Mert a test a lélek temploma, minden alkímia olvasztótégelye. Bánj vele jól, és mélységes titkok nyílnak meg előtted.”
/Bhagwan Shri Rajneesh/


Gyuró Éva – Eiva
A Baraka Jóga Iskola vezetője,  Jógaoktató
www.barakajoga.hu


Képek:
Paul Gooddy - FreeDigitalPhotos.net
marin - FreeDigitalPhotos.net
Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 3555 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 

/img/hirdetes/2021/9honap_banner-300x250-logo.jpg
 

Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x