Labdás gyakorlatokkal a jó jegyekért
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Labdás gyakorlatokkal a jó jegyekért

Labdás gyakorlatokkal a jó jegyekért

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-29

Szeretnék bemutatni egy konkrét játékpéldát azt elemezve, hogy milyen képességeket sajátít el az a gyermek, aki meg tudja oldani. A feladat a következő: A gyermek páros kézzel fog egy labdát. Feldobja, tapsol, elkapja, pattintja, tapsol, elkapja. Most kimondottan abból a szempontból szeretném megvilágítani, hogy mit fog ebből az iskolában profitálni. 


Rendezvénynaptár
Először is javul a szem-kéz koordinációja, hiszen a sikeres megoldáshoz végig néznie kell a kezét, és a labdát. Ez a szemmel követés kell az író mozgáshoz is, hiszen a szemünkkel tartósan követnünk kell a kezünket.

A könnyed kivitelezés csak laza csuklómozdulattal lehetséges, ezáltal javul a gyermekünk finommotorikája. Ettől az írást is könnyebbnek éli meg, mint azok a gyermekek, akik nagyon merev, görcsös kézzel tartják a ceruzát. Sokkal később fárad el a kezük, ezáltal nem okoz nehézséget az írás kivitelezése.

A két kezes együttmozgás egyszerre dolgoztatja mindkét agyféltekéjét. Gyermekkorban az a jó, ha a gyermek minkét oldala ügyes, s a kezek, lábak használatával az ellenkező oldali agyféltekét dolgoztatják.

Ez később például az értő olvasás elengedhetetlen feltétele lesz, hiszen akkor is mindkét agyfélteke együttes működése szükséges a kb. 20 agyi terület együttes munkájához, közöttük való információáramláshoz.


A feladat továbbá egy 6 ütemű szeriális sor, mely folyamatos ismétlésével sorrendiséget tanul a gyermek. Tulajdonképpen a verstanulás is sorrendiség. Nem mindegy, hogy a vers szavait milyen sorrendben mondjuk vissza. Nem elég a tartalmi megfelelés, azt szóról szóra pontosan ugyanúgy kell megjegyezni.

Ha a feladatokat számoltatjuk is a gyermekkel, akkor ezeken kívül a rövid távú memóriája is javul, hiszen amíg végrehajtja a feladatot, addig meg kell jegyeznie, hol tart a számolásban.

A feladat folyamatos végrehajtásával a gyermek feladattudatot, feladattartást, monotóniatűrést is tanul, aminek majd akkor veszi hasznát, ha a tanítótól egy nem túl érdekes, hosszantartó feladatot kap. Pl: „Írjatok 3 sor o betűt!”

Az eddigi tapasztalataim alapján azok a gyermekek, akik nálam az iskolára felkészítő tornán ezt a feladatot könnyedén végre tudták hajtani, nem szokott gondjuk lenni az iskolában az odafigyeléssel, kitartással, és a tanulással.



 
 
[ 2460 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x