Hogy előzzem meg a jojót?
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Hogy előzzem meg a jojót?

Dr. Csábi Bettina

Hogy előzzem meg a jojót?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-01-17

Elérted a célodat-végre, kifújhatod magadat. Mi a legtöbb ember első reakciója? Elértem, amit akartam, nem kell szinten tartás, tudok én figyelni magamra. Tudsz, a fenét, honnan tudod, hogyan kell úgy összeállítani az étrendedet, hogy ne jojó legyen a vége, ha lefogyni sem tudtál magadtól? Bizony, ezt is meg kell tanulni. Nekem nehezen ment a versenyzés alatt. 

Nagyon alacsony testzsírszázalék mellett kellett ingadoztatni a súlyom volt, hogy 5-6 kg-okat is. Amikor már csak boxoltam, könnyebb dolgom volt, 52-55 kg-ban indultam, az nem volt vészes. Tehát koplalós napokat rendszerint nagy falások követték. De én leedzettem.
Te viszont, ha nem élsportoló vagy, napi 30-40 perc edzéssel akarod a csúcsformát tartani. Ha egyszer-egyszer megengedsz magadnak csaló étkezéseket, mondjuk, heti 1-szer, az normális. Az viszont baj, hogyha nem tudatosul benned, hogy ennyi volt, elég, hanem sűrűsödik. És a vége „ide nekem a lovat is”, avagy „ha már lúd, legyen kövér”.


Tehát teendőid címszavakban:

- A fehérje mennyiséget magasan kell tartanod továbbra is.

- Alacsony és közepes glikémiás indexű szénhidrátokkal emeld a szénhidrát beviteledet, kb 20-30 gm-mal.

- Ne reggelire fogyaszd a legtöbb szénhidrátot, mert rossz az inzulinérzékenységünk. Ha szemfüles vagy, rá is jöttél, miért nem állja meg helyét a „reggelizz úgy, mint egy király” mondás.

- Vacsorára minimalizáld a szénhidrátot, egy kivétel: ha edzettél. Ilyenkor gyakorlatilag alig raktározódik el a bevitt szénhidrát.

- Kb. 1 hónap vége felé kicsit csökkentened kell a fehérjét. Azt tudnod kell, hogy a szénhidrát vizet köt meg, tehát kb. 1kg ingadozás még normális. Annál több ne legyen!

Sokan beleesnek abba a csapdába, ha már lazítanak, az edzéseken sem teszik oda magukat, kvázi eszik ugyanazt a rosszat, mint előtte és tessék-lássék módon edzenek. Pedig rengeteg munkájuk van benne abban, hogy erősebbek legyenek, jobb legyen az állóképességük, és sorolhatnám. Tehát élik korábbi életüket, és csodálkoznak, nahát, az eredmény is ugyanaz marad? Pedig hidd el, ha nem a neked való mozgásformát választod, ez vár rád is. Szeitz Mónika, az egyik bajnokom eléggé szemléletesen leírja, hogy is szokott ez történni. „Április végén kezdtem hozzád járni, az esküvőm május végén volt, és már addigra látható volt a változás,már ez is nagy örömöt jelentett. De utána sem hagytam fel az edzéssel-mert van aki ha túl van a nagy napon akkor mindent folytat ahogy régen. -De addigra annyira megszoktam az edzést, hogy ez eszembe se jutott”.

Tehát tudomásul kell venned, ez egy életforma. Kisebb csalással.

Legyetek bajnokok a mindennapokban!




 
 
[ 1057 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x