Az áhított félmaratonhoz vezető út akkor, ha mégis a jó...
Címlap / Szépség-Egészség / Az áhított félmaratonhoz vezető út akkor, ha mégis a jó alak az elsődleges célod, de versenyezni is jó lenne

Dr. Csábi Bettina

Az áhított félmaratonhoz vezető út akkor, ha mégis a jó alak az elsődleges célod, de versenyezni is jó lenne

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-05-24

A Bajnokok Program elsődlegesen a mindennapi emberek számára nyújt megoldást, akik a hétköznapokban szeretnének többet kihozni magukból. Vannak élsportolók, akik keresztedzésként végzik a programot, EB ezüstérmeink is vannak, és vannak olyan betegek is, akiknél az egészséges életmód követése orvosi előírás, csak a gyakorlati segítséget nem kapták meg, hogy kellene kivitelezni ezt a mindennapi életben.  

De alapvetően igenis a 80% vitalitást szeretne növeli, és mondjuk ki, a résztvevők az alakjuk formálása miatt csatlakoznak elsődlegesen. Számtalan bajnokom elkezd mégis futni, mert látják a többiek példáját, és nulla sportmúlttal 3-4 hónap alatt már ott tartanak, hogy félmaraton.

Hányszor kellene futni, ha mégis az alakformálás az elsődleges szempontod?

Akik eljutottak odáig, hogy többször futottak félmaratont, és javítani szeretnének az idejükön, azoknak háromszor mindenképpen fel kell húzni a futócipőt. Egy jó félmaratonhoz heti 40 kilométerre szükség van még akkor is, ha mellette végzed az erősítő edzéseket. Ha nincs meg heti 2 erősítő edzés, akkor átbillen a mérleg, tehát még a felkészülésed előtt döntsd el, mi a fontosabb, hogy jobb futó legyél, vagy az, hogy a tekintetek téged kövessenek az utcán! Egyébként az erősítő edzések hozzájárulnak ahhoz, hogy kevésbé legyél sérülékeny,tehát az erősítő edzésekkel egyébként is csak nyersz. Tehát az első dolog, amit fel kell áldoznod a futás érdekében, az időd. Mert napi fél óra edzéssel már szuper alakot lehet összehozni, ami jóval időtakarékosabb, mint ha futsz is mellette. Viszont a megfelelően összeállított erősítő edzés elősegíti a futásodat. Fent már említettem, hogy a bajnokaim 4-5 hónap elérik, hogy tudnak félmaratont futni, de saját példámnál maradva heti 8 km futással le tudtam futni 60 km-t a 3. lányom születése után 6 órás versenyen. Viszonyításképpen leírom, hogy azt mondják, heti 100 km kellene ahhoz, hogy 6 órás futást bárki bevállaljon. Tehát az erősítő edzésekkel megtámogathatod a futásodat.


A futóedzéseid

Én a heti 3 edzést úgy szoktam javasolni, hogy egy hosszabb, laza, egy résztáv, és egy emelkedő futós. A résztávos edzésen gyors szakaszok közt lassú kocogást végzünk. A gyorsaságod fejlesztéséhez intenzívebb edzéseket kell végezned. Kezdjed 200 m-ekkel, aztán juss el a 10-szer 400 m-ekig, illetve variálhatod a végtelenségig, milyen résztávokat futsz. Én imádom a 3 x1000 m, és 3x 2000 m váltogatását egy edzésen belül.
Az emelkedőre futás szintén hasznos, én negyed órát szoktam felírni általában edzés végére, emelkedőre /150 m-es szakaszok/ gyorsan, lefelé kocogással.

A túledzés el kell kerülni, és ne felejtsd el, az, ami egy olyan hobbifutónak, akinek „csak” dolgoznia kell család nélkül, vagy aki „csak” a gyerekkel van otthon, semmi, neked munka és család mellett megterhelő lehet. Így ha megterhelt nagyon a résztávozás, akkor inkább fuss egyenletes, lassú tempóban akár 2 hétig is, és fokozatosan térj vissza a résztávos edzésekhez.

És a Peak miben segíthet neked


Mivel a Peak is elsődlegesen ezeknek a hétköznapi embereknek nyújt segítséget, és kínálja termékeit, ezért egyértelmű volt, hogy én a bajnokaimnak is mindig ezt ajánlom, ha táplálékkiegészítőkre van szükségük. Vannak kifejezetten futóknak és állóképességi sportolóknak kifejlesztett Peak termékek Lubics Szilvia ultrafutó ajánlásával, ezeket is kipróbálhatod, de elsődleges számodra, hogy ne felejts el figyelni a megfelelő folyadékbevitelre, a Ca-Mg fogyasztására, és ízületeid védelme érdekében a glükozamin fogyasztására.


Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 5142 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x