Ezt kell tudnod a térdízületről!
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Ezt kell tudnod a térdízületről!

Dr. Csábi Bettina

Ezt kell tudnod a térdízületről!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-01-20

Remélem, jól haladsz azon az úton, amit elkezdtél egy teljesebb, egészségesebb élet felé. Ne feledd el, hogy folyamatosan figyelned kell a tested jelzéseit. Az életmódváltás több pillérből áll, de alapja a 100% motiváció. Ez adja meg a kitartást, és a türelmet.  

Az életmódváltás sokszor azért sem könnyű, mert irreális célokat tűzünk ki, amikkel visszafordíthatatlan károsodást okozhatunk magunknak. Például amikor edző nélkül elkezdünk több mint 10 kg túlsúllyal futni. Mert azt láttuk, az olyan trendi. És minden futó vékony. Ebből a trendi állja meg helyét, más nem. Nagy túlsúllyal edző nélkül nagy kockázat elkezdeni edzeni, mert ő tudja, hogyan tudunk lépésről, lépésre haladni. „Napi 2-őt edzek, olyan motivált vagyok”- igen, az első sérülésig. Aztán pedig beteg, esetleg egy életre. Mert többek közt tönkremegy a térded.

A térdízületről pár szó

Testünk legbonyolultabb ízülete, a combcsont, a sípcsont és a térdkalács alkotja. Ebben az ízületben az ízfelszínek alakja jelentősen különbözik, az ízületi fej nem tud beilleszkedni az ízületi árokba, ennek kiküszöbölésére található itt a 2 rostporcos gyűrű. A térdízületben 2 oldalszalag és 2 keresztszalag található, illetve 1 nagyobb és több kisebb nyáktömlő. A nyáktömlők termelik az ún. kenőanyagot ahhoz, hogy az ízületet alkotó csontok súrlódás nélkül tudjanak egymáson mozogni. /Szilágyiné Szeitz Mónika gyógymasszőr/. Ezért vitatott egyébként reggel edzeni, mert ízületi folyadék nem rögtön termelődik.

Rándulás, vagy ficam?

Rándulás: Erőbehatásra az ízületi tokban bevérzés, részleges tok ill. szalagsérülés jön létre, és bár az ízületi fej elhagyja egy pillanatra a vápát, de magától visszaugrik, míg a ficam esetén már nem.

Ficam: Az ízületet alkotó felszínek, egymáshoz képest kóros eltávolodása,elhagyja az ízületi fej az azt körülvevő ízvápát, és nem ugrik vissza a helyére-így sérülnek a lágyrészek is./ Szilágyiné Szeitz Mónika gyógymasszőr/.
 
 
Pár gondolat térdünk védelméről. BAJNOKOK TIPPJE:

10 kg –nál nagyobb túlsúly esetén elvileg tilos lenne előkészítés nélkül futás, guggolások. Célszerű glükozamin tartalmú készítményeket szedni ízületeink védelmében.

És pár gyakorlat /gyógytorna/:

1. hanyattfekvés, egészséges láb hajlítva talppal a talajon, beteg nyújtva, sarok visszafeszítve(!), és 8-asokat rajzolsz vele 5x20 db.

2. hanyattfekvés, 2 láb közé kisebb labda, szorítom a labdát 2 percig, ezt 2-szer.

3. hanyattfekvés, 2 láb közé kisebb labda, fenék megemel, emelt helyzetben 2-szer rászorítok a labdára, 4x20 db.

4. hasra fekszel, 2 térd közé a labda, lábujjaidon támaszkodsz, megemel a térd, 2-szer rászorítasz a labdára, térd le, ezt 5x20 – szor.

5. hasra fekszel, lábujjaidon támaszkodsz, megemel a térd, és a beteg lábbal elkezdesz kis lépésekkel lépegetni oldalra kifelé 20-at, majd vissza, ebből /ez így ugye 40 lépegetés/ 3x40 db.

A legújabb kutatások szerint terhelni kell a lábat, műtét után is, mert jóval gyorsabb lesz a regeneráció. Tehát minimum 6x30 percet szánni kell a mozgásra, a rezisztencia-gyakorlatokat kombinálva súlyzós edzéssel. És a hangsúly pedig a 100% motiváción van, azaz kampányszerű edzés többet árt, mint használ.

Legyetek bajnokok a mindennapokban!




 
 
[ 6830 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x