A hasizom vizsgálatát egyedül is elvégezheted
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / A hasizom vizsgálatát egyedül is elvégezheted

Dr. Csábi Bettina

A hasizom vizsgálatát egyedül is elvégezheted

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-01-22

A szülés utáni a "szétnyílt" hasizom gyakran előfordul, azaz nem záródik össze, az egyenes hasizmok közötti rés bizony megmarad. Különösen sokszor fordul ez elő olyan kismamáknál, akik császármetszéssel szültek, vagy saját alkatukhoz képest nagy babát hoztak világra, illetve ikerterhesség esetén. 

Ez az elváltozás nemcsak esztétikai probléma, bár a has előredomborodik, de ennél fontosabb, hogy növeli a hasi sérv kialakulásának veszélyét, és hátfájást is okozhat.

Honnan tudod, hogy szétnyílt-e a hasizmod?

Feküdj le hanyatt, térdfelhúzással, úgy, hogy a talpad legyen a talajon! Mindkét kezed ujjaiddal lefele a köldök alá, és fölé helyezd 3-3 ujjnyival és enyhén nyomd lefelé! A fejedet lassan emeld el a talajtól és próbálj az ujjaiddal “benyomni” a hasadba, felmérve a hasizom közötti rést. Szülés után pár héttel már kétujjnyinál kisebbnek kellene lennie. Ha ennél nagyobb, akkor szétnyílva maradt a hasizom. Ezt elvileg a 6 hetes kontrollon ellenőrzik is a nőgyógyászok.


Teendők

Szülést követő 1 év elteltével kell speciális gyógytorna, addig viszont a statikus hasizom gyakorlatok, fokozatosan, mértékkel, addig végezhetőek. Ha olyan edződ volt, ami sosem magyarázta el, hogy kellene hasizom gyakorlatot végezni, ne adj Isten, maga is rosszul végezte, figyelj a következőkre: alap hasizomnál térdek felhúzva, talp a talajon, és csak a lapockád legalsó részééig emelkedsz el a talajtól, nem lendületből ülsz fel sosem, és nem a nyakadból rángatod magadat. Felső holtponton 2-3 mpig megtartod magadat, aztán fekszel vissza. Ne végezz S.O.S hirtelen, nagy intenzitású hasizom gyakorlatokat! Hangsúly a fokozatosságon van. Figyelj oda arra is, hogy nem elég a hasizmodat edzeni, hanem ugyanannyi gyakorlatot kell végezni például homorításból is, mint amennyi hasat, illetve a a medencefenék izmokat is erősíteni kell. És még valami, a helyes légzés. Miközben feszül a hasizom, hangosan kifújod a levegőt. A fekvésben végezhető gyakorlatok két fő csoportja az alulról (pl. törzs rögzítésével páros láb emelése / felhúzása), illetve a felülről indított gyakorlatok (pl. hagyományos felülés). Egyiket sem javaslom. A páros láb emeléséhez már olyan szintű testtudatosság kell, hogy ne a derekadat terheld vele, ami ha ezt a cikket olvasod, biztosan nincs meg neked.

A ferde / haránt hasizmok erősítését egyes szakemberek szerint addig kerüljük, amíg a belső, mély hasizmok nem erősödtek meg. Ezzel nem értek egyet, éppen ezek megerősítésével tudjuk elérni azt, hogy a többi izom az egyenes hasizmot középre húzza.

Az izom tréning mellett hatékony segítség lehet Tape ragasztószalag alkalmazása, mivel direkt úton segíti a szétvált rostok újbóli egyesülését, regenerációját.
Viszont tényleg van olyan eset, amikor csak a műtéti beavatkozás segíthet. De ez a ritkább.



 
 
[ 9290 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x