Az antioxidánsok és a zöld tea szerepe
Címlap / Szépség-Egészség / Az antioxidánsok és a zöld tea szerepe

Az antioxidánsok és a zöld tea szerepe

tea0427
HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-04-17

Antioxidánsok előfordulhatnak természetes állapotban, így például élelmiszerekben, de mesterséges antioxidánsként laboratóriumokban is előállítható.

Természetes antioxidánsok főleg a következők:
- E-vitamin: forrás: növényi olajok, búzacsíra, levélzöldségek, tojássárgája, margarin, hüvelyes zöldségek.
- C-vitamin: forrás: citrusfélék, paradicsom, káposzta, zöldpaprika
- Cink: forrás: sertéshús, belsőségek, bab, tengeri ételek (pl. osztriga)
- Magnézium: forrás: borsó, répa, gabonafélék, dió- és mogyorófélék
- Szelén: forrás: marhahús, vadhúsok, tengeri ételek

Mesterséges antioxidánsokat különböző kapszulák, tabletták, táplálék kiegészítők formájában forgalmazzák – gyógyszertárakban és más helyeken is kaphatók.

Az antioxidánsok kedvező hatását különböző vizsgálatok értékelték. Ezek közül azok voltak igazán eredményesek, amikor természetes antioxidánsban bővelkedő étrendek hatását mérték le, például a mediterrán étrendét a Lyon Diet Heart Study-ban. Az említett tanulmány kimutatta, hogy infarktuson átesett betegek közül azok esetében, akik mediterrán étrendet fogyasztottak – összehasonlítva egy szokványos western diétával –, többszörösen csökkent az újonnan fellépő infarktusok száma.

A csökkenés olyan mértékű volt, hogy a jelentős különbség miatt 27 hónap után a vizsgálatot meg kellett szakítani, hiszen nem lett volna etikus infarktusos betegeket a mediterrán diéta előnyeiből kizárni. Ezek után logikusnak tűnt, hogy ha az antioxidánsokat tablettában koncentrálva alkalmazunk, hasonló eredmény várható. Ez azonban nem igazolódott. Az E-vitamint, illetve például a béta karotint szedők között nem csökkent a szív- és érrendszeri ill. a daganatos betegségek előfordulása. Ennek megfelelően azok a természetes módon felvehető táplálékok kerülnek a figyelem középpontjába, amelynek antioxidáns tartalma magas. Ilyenek többek között a brokkoli, a káposzta, a vörösbor, az áfonya, citromfű, spenót, a tökmagolaj, homoktövis, teljes kiőrlésű gabonafélék, hüvelyesek, paradicsom, a papaya, a feketeribiszke, a narancs, és nem utolsó sorban a zöld tea.

A zöld tea segít az elhízás elleni harcban
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


Előző oldal!
 
 
[ 7533 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x