Mindennapi kondiciónk
Címlap / Szépség-Egészség / Mindennapi kondiciónk

Mindennapi kondiciónk

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-03

A rendszeres mozgás segít testsúlyának állóképességének – munkabírásának és kitartásának – fokozásában. A nagyobb teherbírás viszont mind a fizikai, mind a szellemi teljesítőképességét javítja. Újabb kutatások szerint a rendszeres fizikai erőkifejtés szerepet játszhat a kisebb depressziók megelőzésében és csillapításában is.  

A rendszeres testmozgás az egészség szempontjából rendkívül hasznos. Jobban fog tőle aludni, frissebben ébred, élénkebb lesz, és tartósabban tud majd koncentrálni. A rendszeres mozgás segít testsúlyának állóképességének – munkabírásának és kitartásának – fokozásában. A nagyobb teherbírás viszont mind a fizikai, mind a szellemi teljesítőképességét javítja. Újabb kutatások szerint a rendszeres fizikai erőkifejtés szerepet játszhat a kisebb depressziók megelőzésében és csillapításában is.
Azt is bizonyították, hogy a rendszeres (de túlzásba nem vitt) testmozgás nőknél késleltetheti a menopauza után gyakran jelentkező csontritkulási folyamatot, az oszteoporózist.

A testmozgás előnyei
Kimutatták, hogy a rendszeres testmozgás a szívkoszorúér megbetegedéseinek megelőzése végett is fontos.

Szív, tüdő és az artériák: A rendszeres élénk testmozgás növeli a szív és a tüdő erejét és rugalmasságát, segíti hatékonyabb működésüket, és fokozza a betegségekkel szembeni ellenálló képességünket. A testmozgás csökkentheti a vérnyomást, és ezzel az érelmeszesedés veszélyét is. Az artériák tágításával az erek teljes elzáródása (pl. vérröggel embólia) sokkal kevésbé válik valószínűvé. A legújabb vizsgálatok kapcsolatot találtak az élénk testmozgás és az érfalba történő zsírlerakódás sebességét csökkentő kémiai faktorok vérbeli koncentrációjának növekedése között.

Ízületek: A rendszeresen megmozgatott ízületek megőrzik erejüket és mozgékonyságukat. A nem kellő mértékű igénybevétel hozzájárul az ízületeket támasztó és védő szalagok merevebbé válásához és gyengüléséhez. A kellően nem mozgatott izmok elerőtlenednek és meglötyednek.

Izmok: A testmozgás fokozza az izmok feszülését, ezért az egész test erőnlétét szabályozza. Mivel a lábat mozgató izmok a test legnagyobb izmai közé tartoznak, a lábmunkát igénylő sportok (mint az úszás, futás és kerékpározás) kitűnő alkalmat adnak a szív és a tüdő egészséges terhelésére is.

Edzésprogram Hetente háromszor 20 perces rendszeres mozgás elegendő a jó kondíció és az egészség megalapozásához. Válasszunk olyan mozgást, amely elég erőteljes ahhoz, hogy megizzasszon, nehezen vegyünk levegőt, és heves szívdobogást érezzünk, de soha ne erőltessük meg magunkat annyira, hogy elszédüljünk, vagy rosszullét környékezzen bennünket. Fontos, hogy megtaláljuk azt a fajta mozgást, amit élvezni tudunk, különben elveszíthetjük a késztetést arra, hogy az edzési programot hosszabb időn keresztül teljesítsük.

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[ 2002 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x