Shashankászana: Jógapozíció nátha ellen
Címlap / Szépség-Egészség / Shashankászana: Jógapozíció nátha ellen

Shashankászana: Jógapozíció nátha ellen

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-08-07

Sasankászana, babapóz vagy jóga mudra. Más-más rendszerek néha ugyanazon pózra különböző elnevezést használnak, ezért több nevet is írunk egy ászanához. Ez a testhelyzet a relaxáció, a mély befelé fordulás, tekintetünk önvalónk felé irányítása, és a gerinc lazításának gyakorlata. 

 

Kivitelezés
Alaphelyzetben vadzsrászana, azaz sarokülés.
 
HarmoNet tipp: 5 perc jóga az emésztésért: Vadzsrászana - gyémánt a léleknek is >>
 
Ülj a sarkadra és kezeid lazán helyezd a combjaidra. Vállaid kissé csavard hátra és told lefelé, lapockáid így közelítenek egymáshoz, ezáltal kiemelkedik a mellkas javul a légzés és egyenesedik a háti szakasz. Ha fejtetővel felfelé nyújtózol, akkor fokozódik a hatás. Állad húzd a mellkas irányába, úgy hogy a fej a gerinc vonalának folytatásaként, vele egyvonalban helyezkedjen el.

Majd belégzéssel, emeld a karjaid magastartásba és nyújtózz egyenes újjakkal felfelé, miközben a karok a fül mellett és a tenyereid egymás felé néznek. Kilégzéssel, egyenes háttal döntsd a törzsed előre, amíg karjaid és homlokod nem éri el a talajt. Lazán helyezd homlokod a földre és kezeid legyenek a fejed mellet úgy, hogy a könyököd is leérjen. Tenyereid feküdjenek fel a talajon. Lélegezz párat, természetes légzésed szerint, figyelve a ki és beáramló levegő útját. Amíg jólesik.


Majd a következő belégzéssel egyenesedj fel, csigolyáról csigolyára haladva, miközben kezeid lazán lógnak melletted. Fejed legutoljára emeld csak fel.

Vannak rendszerek, ahol a kéz a térdek mellett a lábfejek irányában a földön fekszik és ezt a pózt nevezik sasankászanának. Ez utóbbi inkább a befelé fordulást segíti, és erőteljesebb relaxációs hatása van.

Hatásai: Nyugtató, kiegyensúlyozó. Nátha esetén javallt. Tisztítja a felső légutakat. Az agy és a szem területére pozitív hatással van. Javítja a koncentrációs képességet. Lazítja a háton lévő izmokat, így a sok ülőmunkát végzőknek is jótékony hatású, illetve a nehéz terheket cipelőknek vagy testépítőknek is jótékony. Ha hasi légzést végzel ebben a pózban, akkor belső szerveid finoman átmasszírozod általa. Így segít az emésztőrendszer működésében.

Egry Márta

November 03-tól december 22-ig 7 héten át tartó nyereményjátékunkon való részvétel feltétele, hogy hozzászólj a cikkekhez. Ha nyerni szeretnél, kommentáld az olvasottakat, mondd el a véleményed!





 
 
[ 7399 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x