Napüdvözlet
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Napüdvözlet

Napüdvözlet

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-21

A Napüdvözlet gyakorlatsora többet jelent, mint csak néhány ászana egymást követő végrehajtását. Minden egyes ászanánál egy bizonyos területet stimulálunk, ezáltal az endokiron rendszerünkre és idegpályáinkra hatunk, kiegyenlítjük azok működését. A Napüdvözlet 12 pózában felváltva nyújtjuk és hajlítjuk a végtagokat és a gerincoszlopot. Csak nagyon kevés gyakorlatsor létezik, mely ilyen intenzíven és alaposan képes testünk teljes megnyújtására.  

 

Rendezvénynaptár
A Surya Namaskar gyakorlatsort többféle szinten végezhetjük: fizikai síkon, melyet összeköthetünk akár az egyes ászanákhoz tartózó mantrákkal, pránikus hatásokkal is. Ha pusztán fizikai jóllétünk megteremtése a cél, akkor is hasznos ismerni, mely póz során milyen testrészeinkkel, szerveinkkel dolgozunk, hiszen ez a figyelemenergia máris emeli a gyakorlatok kivitelezésének minőségét.

A ráhangolódás szerepe

Mielőtt belevágnánk a Napüdvözlet kivitelezésébe, mindenképp ráhangolódással indítsuk a mozdulatsort!

Hunyjuk le a szemünket és egyfajta tudatos észleléssel vezessük végig figyelmünket a fejtetőtől kezdve a teljes testen lefelé! Miközben a figyelmünk lefelé halad, álljunk meg minden blokknál, feszültségnél melyet érzünk és oldjuk fel, majd tartásunkat egyenesítsük! Amikor a figyelmünk megérkezett a talpakhoz, fókuszáljunk a talajra, a talpainkon keresztül történő hozzákapcsolódásra. Akár vizualizálhatjuk is, ahogyan minden feszültség a talajba távozik a testünkből. Tartsuk ki egy pillanatra ezt a pózt, tudatosítsuk magunkban azt az életenergiát, mely a testünkben felfelé mozog és csak ezután kezdjük el a Napüdvözlet gyakorlatsorát!

A Napüdvözlet klasszikus, hatha-gyakorlatsora könnyedén elérhető bárki számára az interneten fellelhető képekkel illusztrált vagy akár videó formában közzétett bemutatókkal, így most nem az egyes pózok helyes kivitelezésével, hanem azok sorrendjével és fizikai hatásaival foglalkozunk.

1. Póz: Üdvözlő tartás (Pranamasana)

Azok az izmok aktivizálódnak, melyek a helyes testtartásért felelősek. Törzsünk megnyúlik, a tüdő, hasfal tere kitágul, szerveink kényelmesen lendülhetnek mozgásba. Gerincünk egyenes, a farizmok enyhe tonizálásával pedig a helytelen testtartásunk következtében kialakult „túlerősödött” és renyhébb izomcsoportok kiegyensúlyozott munkáját segítjük elő.

2. Póz: Karnyújtás (Hasta Utthanasana)

Egyensúlyérzékünk fejlesztése történik a pózban, hiszen megemeljük testünk súlypontját. A mély belégzéssel finoman átmasszírozzuk belső hasi szerveinket, ezáltal javítjuk az emésztést. Nyújtjuk a gerincoszlopot és erősítjük a gerinc menti idegeket. Stimuláljuk a pajzsmirigyet, ami az anyagcsere javításában segédkezik.

3. Póz: Kéz- és lábtartás (Padahastasana)

Nyújtjuk a hát-és lábizmokat, átmasszírozzuk a májat, a veséket, az epehólyagot, a hasnyálmirigyet, mellékveséket, a méhet és a petefészket. Erősítjük az agy felé való véráramlást, nyomást gyakorlunk valamennyi fontos endokrin mirigyre, tehermentesítjük a visszeres csomókat.


 

4. Póz: Lovastartás (Ashwa Sanchalanasana)

A medence egészét nyújtjuk ebben az ászanában, de a medence területét kifejezetten nagy nyújtással lazítjuk, erősítjük.

5. Póz: Hegytartás (Parvatasana)

A karok, a lábak idegeit és izmait erősíti, egyenesíti a gerincoszlopot, nyújtja az Achilles-ínt és a vádlit, harmonizálja a gerinc menti idegeket, „mellesleg” pedig csökkenti a visszércsomókat.

6. Póz: Üdvözlet a 8 testrésszel (Asthanga Namaskara)

A vállak, a kar és a lábak erősítése mellett fejleszti a mellkast, élénkíti a véráramlást a gerincoszlopban.

 
 
7. Póz: Kobratartás (Bhujangasana)

A has és a mellkas területét érő erőteljes nyomás főként a betegségek (asztma, székrekedés, emésztési zavarok, vese- és májproblémák) megelőzésben játszik szerepet.

Ne feledjük: a kobratartást követi még egy újabb hegytartás, majd lovastartás, kéz-és lábtartás, karnyújtás, üdvözlő tartás – és csak ez a 12 egymás után elvégzett ászana adja meg a Napüdvözlet fél körét. Hiszen ahhoz, hogy egy egész kört végezzünk, előbb az egyik, majd a másik oldalunkon hajtjuk végre a 12-12 gyakorlatot.

Reggelente kiváló frissítő, regeneráló, vitalizáló hatását élvezhetjük, este pedig relaxáló, kellemes átmozgatása a testnek és lágy ellazulása elménknek.





 
 
[ 5722 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x