Rakd helyre a gerinced!
Címlap / Szépség-Egészség / Rakd helyre a gerinced!

Rakd helyre a gerinced!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-05-25

Szétmegy a derekad, rendszeresen beáll a nyakad, a lapockák alá is kisugárzó fájdalom kínoz? A mondás szerint kétféle ember van: akinek már van gerincproblémája, és akinek még nincs, de lesz. Néhány tartásjavító trükkel azonban már sokat tehetsz azért, hogy a napi munka során megelőzd a panaszok súlyosbodását. A változás pedig szó szerint a fejeddel kezdődik.  

Amikor gerincproblémáról beszélünk, akkor legtöbbször csak a gerincoszlopunk vonalában gondolkodunk. A lábfejünk, a lábszárunk, törzsünk, a fejtartásunk viszont (izmaink mellett) ugyanúgy hozzájárulnak mozgásunkhoz. Minden kis „lifegő alkatrészünk” egy-egy fogaskerék a gépezetben, amit úgy hívunk, mozgásszervrendszer. Ez a rendszer pont olyan, mint egy legjobb minőségű alapanyagokból összeállított, stabil, biztonságos autó. Hosszú-hosszú évekig képes szállítani bárhová, ha rendeltetésszerűen használod. De ha nem vigyázol rá, belehajtasz egy kátyúba, itt-ott lekopik, sérül valami. Az autó még így is visz, de a sérült alkatrész koptat egy vele érintkező, korábban hibátlan alkatrészt is. A végén pedig már teljesen mindegy, hogy a csapágy, a kerék vagy elektronikai probléma miatt vannak gondok a kocsival – gondok vannak, és Te csak ezt érzékeled.

1. Nézd meg a fejed!

De most komolyan!  Figyeld meg, hogyan tartod most épp a fejed: ülsz épp, ahogyan ezeket a sorokat olvasod, és előre hajolsz a monitor irányába? A kobakod, a nyakad és a gerinced egy vonalban vannak? Legtöbbünknél nem. A fej előredől, a nyak előrebillen a gerincoszlop vonalához képest. Ha oldalról nézve úgy fest a fej-nyak-törzs tengelye mint egy átlós vonal, akkor húzd vissza a fejed és a nyakad a helyére: középre. Miért? Mert a gerinced úgy lett megtervezve, hogy elbírja a koponyád súlyát (ami 5-6 kg átlagosan). Képzeld el, mekkora erőhatást kell kifejtened ahhoz, hogy ezt a sok kilogrammos súlyt átlósan is megtartsd! Elég, ha arra gondolsz, hogy az edzőteremben 5 kg-ot tartasz a karjaiddal a tested előtt. Meddig bírnád?



2. Nézd meg a lábad!

Tudom, a lábad nagyon szép. De kivételesen ne ezért nézegesd!  Ha egyenesen állsz, akkor a térdkalácsaid párhuzamosak egymással? Esetleg befelé vagy kifelé billennek? Mi a helyzet a lábfejeiddel, azok egymáshoz képest párhuzamosak? Látsz-e boltívet a lábfejeden vagy a talpadon, cipő nélkül állva teljesen lapos a lábfejed?

Az, hogy a gerincoszlopunk előre- és hátra görbül (lordózis, kifózis) közismert. Kevesen tudják azonban, hogy a láb boltozatán is kell(ene), hogy legyen ilyen görbület. Az évezredek során azonban leszoktunk arról, hogy egyenetlen talajon járjunk mezítláb – márpedig erre lett „kifejlesztve” a láb boltozata. Ha a lábfejed a talajon teljesen lapos, ha a lábfejeid belső oldalán lévő kis hullámvonal magassága alacsony, akkor azáltal már a teljes tartásod módosul. Járj annyit mezítláb amennyit csak tudsz – itt a nyár, használd ki, hogy nem fázik a lábad! Ha strandra mész vagy vízpartra, ha kiugrasz a kertbe, inkább nézz a lábad elé, hogy ne lépj bele semmibe, de bátran mászkálj mezítláb!

 
 
3. Tegyél párnát a székedre!

A vadzsrászana (más néven japán vagy gyémánt póz), amikor a sarkaidra ülsz a legjobb tartásjavító ászana a jógában. Sajnos irodai környezetben azonban nehezen kivitelezhető, hogy sarokülésben végezd a munkádat. Ma már kapható speciális ékpárna, de akár egy egyszerű pléd is megteszi: csak arra ügyelj, hogy bármit teszel a popsid alá, az előre felé lejtsen! Hajtogasd úgy a plédet, hogy hátul magasabb, elől alacsonyabb legyen – ezzel be tudod állítani ülés közben a gerinced helyes pozícióját. Autóban is célszerű „kipárnázni” magad, megtámasztani a derekadat, hiszen az autó ülésében hátra süpped a keresztcsonti szakasz. Kifejezetten kényelmesnek tűnhet jó ideig ha így belesüllyedsz az ülésbe, vagy otthon egy kényelmes fotelba, viszont észrevétlenül terheled meg úgy a gerinced, hogy a folyamatos terhelés következtében porckorong sérved alakuljon ki.



Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 17912 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x